Gå til innhold

ultralyd på majorstua-3mnd-vanlig med vaginal UL?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bestilt ultralyd på majorstuaklinikken. De opplyste om at det kom til å bli vanlig+vaginal UL siden jeg er bare 3 mnd på vei og det kan være vanskelig å se babyen ordentlig. Er dette standard????

Har hørt om mange som har tatt denne UL men ingen har nevnt vaginal UL. mulig det ikke er noe big deal, men jeg liker det ikke helt, spes. siden legen er en mann.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært der to ganger, ene gangen i uke 10 og andre gangen i uke 13/14. Innvendig UL begge gangene. Helt normalt, ser ikke så mye hvis de tar utenpå. Ta på et skjørt så kan du beholde det på, da føler du deg ikke så naken. De er veldig flinke og proffe der, og jeg garanterer deg at du gir blaffen i nakenheten når du ser babyen på skjermen!! :o)

Skrevet

ok, takk for fint svar. gru-gleder meg kjenner jeg. er bare så redd for at de skal se noe avvik eller noe...Er det slik at de undersøker alle organer for evt feil? Tok undersøkelsen lang tid? Lurer også på om det er mulig å få et bilde av fosteret eller om det er litt for tidlig til at man kan se en ordentlig baby????ÅÅÅÅ er så spennende....

Skrevet

De undersøker alle organer, sjekker hjernen, hjertet osv.. Hvis du er 12-14 uker kan de sjekke for kromosonfeil, f.eks Downs. Altså om det er mistanke eller ikke. Dette er noe du velger selv, kanskje greit å si klart ifra om du ønsker det eller ikke. Undersøkelsen tar ca 15 minutter eller noe, husker ikke helt jeg. Du får med bilder av babyen din og ja, det er ikke vanskelig å se at det er en baby. Da vi var der i uke 10 var babyen 3,3 cm lang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...