Anonym bruker Skrevet 14. april 2009 #1 Skrevet 14. april 2009 Hei. Jeg og min kjære ønsker å få barn men jeg har en kronisk sykdom, som gjør at jeg ikke greier å få utløsning, jeg kan få det til en sjelden gang på egen hånd. Jeg lurer på hvordan det lar seg gjøre å gjøre min kjære gravid uten at jeg er inne i henne, føre sæden inn i henne på et vis. Har du forslag? Eller kjenner noen som har så er jeg svært takknemmelig.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2009 #2 Skrevet 14. april 2009 hei på dere/deg=) det der kan vist väre veldig vanskelig... men om jeg skal fåreslå noe for dere måtte det väre at du fikk utlösning i steril boks og så fylte en spröyte uten nål så klart inn i henne innen kort tid... da må dere vite at hun har egglösning så klart for å få resultat =) säd celler lever i 1 time vis de holdes varme... så da har dere ikke lange tiden på dere.. hun burde også ligge på ryggen med rompa höyt i en halv time i allefall etter dere har puttet spermene inn i henne... lykke til og håper svaret mitt var til litt hjelp=)
Anonym bruker Skrevet 14. april 2009 #4 Skrevet 14. april 2009 I livmoren ja, men ikke i en kopp NN 14.04
Gjest -<<- Skrevet 14. april 2009 #5 Skrevet 14. april 2009 Det er som anonym nummer en sier her; ejakulere i en kopp, suge det opp i en sprøyte (uten nål naturlig nok) og sprøyte det inn i skjeden. Bør skje raskest mulig etter ejakulasjon, maks en time senere. Sæd lever på ingen måte 72 timer i friluft, selv om den kan ha lenger holdbarhet enn som så når den først er plassert innabords. Det finnes også klinikker som kan være behjelpelige med å rense sæden og føre den helt opp i livmoren, noe som øker sjansene for befruktning noe. Dette kan man få hjelp til både i det offentlige og privat, såkalt AIH (artificial insemination by husband). Men det er mest aktuelt om sædkvaliteten skulle være dårlig eller det tar svært lang tid å lykkes "manuelt."
Anonym bruker Skrevet 14. april 2009 #6 Skrevet 14. april 2009 1 time uten for er toppen av hva den tåler om de stakkars små skal klare og svömme også fram til egget... tror gyn.min vet siden de må ha pröven innen en time pga svömme dyktigheten.... derfor skal de holdes varme feks i bh er det bra temp for dem =) så der i fra og fram til egget har de 71 timer på seg=) sorry dårlig forklart av meg.-......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå