Gå til innhold

Telling av uker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan det ha seg at jeg skal føde på en fredag og har økedag (nye uker) på onsdager? Trodde vitterig at ukedagen for ny svangerskapsuke var den samme som termindagen... Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke det 40+2 som er termindatoen etter Naegel?

Skrevet

Samme her, men det skal visst være sånn. Har spurt legen om det og jordmora på sjukehuset. Men jeg har termin på en fredag og skifter ukedag på tirsdag i følge den ene jordmora og ultralyden. og i følge jordmora som jeg går hos fast mener hun at jeg bytter uke på onsdager. men er det ikke 40+3 nå da, jordmora sa det var noe nytt nå.. de hadde sånn ny terminsnurre på sjukehuset i hvertfall :)

Skrevet

Jeg har lurt på det samme! Skifter uke på fredag, har termin på en søndag. Men det stemmer jo dersom man i teorien går gravid i 40 uker + 2 dager :)

Skrevet

Terminberegning er 40 uker og 2 dager ja:)

Skrevet

Det ble ny terminberegning i høst en gang. I dag regner man svangerskapet til 283 dager, eller 40 + 3 uker.

Skrevet

Da hadde jeg rett da. :) skifter uke 3 dager før termindag liksom :)

Skrevet

hmmm mulig noe nytt med denne siste dagen. Føden på stOlavs holder seg fortsatt til at sv.skapet varer i 40 uker og 2 dager. Jeg begynner på ny uke hver torsdag, her termin på lørdag...

Skrevet

Så rart, men da gjør de nok forskjellig fra sted til sted. Sjukehuset i Elverum har i hvertfall den 40+3 regelen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...