Gå til innhold

Noen som har født i vann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist fødsel fikk jeg veldig lyst å føde i vann, men det var ikke snakket om på forhånd, så jeg måtte opp av vannet for å føde.

Denne gangen vil jeg føde i vann om det frister like mye når jeg kommer så langt. Lurer på om noen her inne har gjort det og kan dele sin erfaring??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JAAAAAAAAAAAAA og jeg skulle sånn ønske jeg kunne gjøre det denne gangen også (blir nok vanskelig å få gjennomslag for siden jeg har to i magen men jeg skal gjøre mange overtalelses forsøk og har ingen planer om å gi meg lett :))

Jeg har født to ganger i vann og kan ikke tenke meg noen bedre måte å føde på. Jordmoren min (ABC klinikken) anbefalte meg å stå på kne i vannet under pressriene for å hjelpe på tyngdekraften og da kom hodet ut på første rie, deretter spurte hun om jeg ville ta i mot barnet selv og det ville jeg jo, de snudde meg rundt hvorav mannen min som satt utenfor karet holdt meg under armene og jeg lå litt tilbakelendt og på neste pressrie var det bare å presse å ta imot barnet og legge ham rett oppå brystet mitt. HEEELT FANTASTISK!!! og med nr 2 visste jeg jo akkurat hvordan jeg ville ha det så det gjorde jeg på nøyaktig samme måte :):):)

Håper det var noe sånn du mente eller var det mer det tekniske du lurte på?

Skrevet

Vet egentlig ikke helt, men lurer fælt på hvordan det er akkurat i det babyen kommer ut.. tror jeg! :) Jordmora vil vel ha en hånd eller to med i motagelsen vil jeg tro?

Jeg fødte på krakk sist, og sambo måtte "bære" meg fra badekaret og på krakken, og jeg satt veldig ubehaglig pga bekkenløsning. Derfor tror jeg at vann hadde vært en bedre løsning. Men på kne vet jeg ikke om jeg er i stand til å stå på da... hehe, men får vel prøve om jeg kommer så langt!

Hadde en uproblematisk og fantastisk fødsel sist, men de 30 minuttene jeg satt på krakken var ikke helt gode... Derfor jeg vil fullføre fødselen i vannet.

Fødte på fødeloftet på SUS, så er jo ala samma opplegget som ABC.

Får du føde på ABC i det hele tatt når du har tvillinger da? Trodde du automatisk kom i kategori risiko jeg da? Men med rikitg innstilling og om du møter på rette person, kan det jo være du får lov!

Lykke til!!

Skrevet

det hadde jeg lyst til første gangen også, men fødebadekarene var opptatt! skuff!

nå har derimot mannen fått motforestillinger da, ser for seg at jeg vil ligge å flyte i masse gørr og sånne ting.. (han er litt pysen på akkurat den delen av fødsel, utover det er han knall, og har vært fullt og helt med de to fødslene vi har vært gjennom..)

noen som har noen gode argumenter? dele enda mer erfaring?

Jeg har veldig lyst til å kunne ta i mot baby selv, nemlig, og det føles tryggere i vann enn oppe av vann, samt at jeg og har bekkenløsning, og ser for meg at vannet avlaster en tung kropp godt der!

Skrevet

Ingen flere?

Skrevet

Hei igjen.

Det må garantert være flere her som har født i vann :):)

Ang. stilling så er det absolutt mulig å ligge i vanlig badestilling (jeg tror min jordmor anbefalte meg å endre stilling fordi jeg ikke skjønte at jeg var i pressrier og at det da ville kjenne annerledes når jeg endret på meg). Det gjorde det jo og hodet kom på første pressrie på kne (tror jeg hadde en eller to før det). Det gikk ganske raskt.

Jordmoren min holdt seg litt i bakgrunnen hun så når hodet var ute så sa jeg; nå skjedde det noe rart her, hun kom da bort til kanten kjente med hånden og sa; javisst hodet er nå ute, så hvis du vil ta i mot selv så kan vi snu deg så blir det litt lettere å se og ta i mot".

Det var altså ikke noe mer innblanding fra henne, og hadde jeg presset ut hele barnet i en rie hadde jeg jo også tatt ham i mot selv vil jeg tro eller hun hadde kommet til (jeg regner med at de ser på deg hva som skjer :):)

Når barnet var ute flyttet jeg meg over i en seng og fødte morkaken derfra, det betyr at det ikke var "gørr og blod" i vannet i det hele tatt. Det lille som evnt kom ut med babyen blir vel blandet i så mye vann at du ikke ser det kanskje?

Husker at jeg jo helst ikke ville opp av vannet for å presse ut morkaken (man vil jo helst bare være ferdig når barnet er ute), men det gikk jo helt fint og da fikk de jo også sjekket for evnt rifter etc mens pappaen satt i en stol med barnet på brystet :):):)

Ang. tvillinger så får jeg ikke føde på ABC nå nei pga risikoen, men jeg er en evig optimist og håper og tror at jeg likevel skal kunne få til en vannfødsel på rikshospitalet :):):)

Skrevet

Jeg har født i vann... Var overhode ikke planlagt men det var egentlig ingenting den dagen:o) Hehe.. Gutten min bestemte seg for å komme ti dager før tiden og veldig kjapt.. Jeg kom inn på Storken i Bergen og ble lagt i sengen men fikk tilbud om badekar. Jeg takket ja til å prøve det og akupunktur. Kom inn i fem tiden om morgningen og det var vaktskifte så da det kom inn en ny jordmor til meg låg jeg og fløt i vannet:o) Hun undersøkte meg og mente jeg burde komme opp av vannet for det var bare en liten kant igjen så kunne jeg begynne å presse. Grunnen til hun ville ha meg ut var fordi at de skulle være to jordmødre under en vannfødsel og i hvertfall når hun ikke hadde vært med på det før selv. Men jeg nektet å flytte på meg og resultatet ble at jordmor etter 22 år fikk være med på sin første vannfødsel:o) Hun satt bare på siden og sa når jeg skulle presse og ikke, da han kom ut hentet jeg han opp til meg selv og så gikk jeg ut for å ta morkaken og sjekke om evt sying. Det var etter min mann sier svært lite "gugg" som var i vannet. Fødselen opplevede jeg utrolig flott og har sagt jeg vil i vannet denne gang også men om hun kommer ut i vannet det får vi se når den tid kommer;o)

Skrevet

jeg har født i vann :) en helt FANTASTISK opplevelse synes jeg.. det er til å anbefale;) håper jeg kan gjøre det med neste mann å! ble ikke så mye gørr i vannet her hel. sambo hadde litt av et syn når jeg reiste meg opp fra badekaret og skulle legge meg på senga,hadde den fine navle strengen dinglene mellom beina, følte meg vakker da ja hehe :)

Skrevet

Takker for svar jenter! Blir nok til at jeg føder i vann ja.

Men tror jeg legger ut innlegget på skravle og, i håp om å høre flere erfaringer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...