trippelmamma:) Skrevet 14. april 2009 #1 Skrevet 14. april 2009 Jeg har den siste uka (har 4 uker til termin) hovnet opp i beina, bare i anklene/leggene. Vært mye trøtt, kvalm og svimmel og til tider vondt i hodet. Dette er midt tredje sv.skap og er første gang hjeg har vært noe hoven, med de to andre hadde jeg bare litt tydeligere sokkemerker, nå er det skikkelig søkk etter sokkene og blir bulk når jeg trykker med fingrene på leggen. Jeg har alltid vært en sånn som drøyer i det lengste med å ringe lege, jordmor osv, er livredd for å virke hysterisk og de få gangene jeg har ringt har de virket lettere irritert over at jeg ikke lå for døden eller noe sånt virket det som .(hadde sterke magesmerter (kramper) når jeg var ca 30 uker på vei med nr 1, og de virket helt oppgitt da det viste seg å "bare" være magesjau som var på vei! ) Tror noen her det er noe å bekymre seg for eller er det vanlig nå mot slutten? Med de to første hadde jeg masse energi (i forhold til nå) og ikke på langt nær så trøtt hele tiden...Men alle sv.skap er jo forskjellige. De to eldste er i bhg og mannen min er for tiden sykemeldt og hjemme så får jo nok tid til å hvile men hjelper liksom ikke....!! syte, syte...
Nøtt Skrevet 14. april 2009 #2 Skrevet 14. april 2009 Hvis du er veldig bekymret så ville jeg tatt en tur på legevakta og få målt blodtrykk og urin. Det er så synd at man opplever å bli så dårlig mottatt i helevesenet at man kvier seg for å oppsøke dem.. :-(
2009baby!!!! Skrevet 14. april 2009 #3 Skrevet 14. april 2009 Tror det er lurt å sjekke dette ja! Jeg har 3 uker til termin og nå litt høyt blodtrykk + proteiner i urinen. Har fått beskjed om at hvis jeg blir hoven i beina skal jeg ringe fødeavd. med en gang (pga bt + prot.)
Lykke X 4 Skrevet 14. april 2009 #4 Skrevet 14. april 2009 Ring og prat med de på føden (ikke legevaken, du er så langt på vei).
lego Skrevet 14. april 2009 #5 Skrevet 14. april 2009 Ring føden, legen eller jm. Be om å få sjekket blodtrykk og urin. Det kan være tegn på svangerskapsforgiftning. Greit å få det sjekket opp. Lenge siden forrige kontroll? lenge til neste kontroll? JEg er også av den typen som drøyer nesten for lenge med å kontakte legen, så jeg skjønner deg godt. Men jeg synes du bør ta kontakt med jm/lege/føden. IKKE legevakt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå