Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er dte flere som skal reise til syden under graviditeten? vi hadde bestilt en reise for lengs. jeg mannen min og sønnen på 4 år.

hva bør man ha med seg, er i uke 13 nå.

er dte noe man bør tameg seg for å slippe og bli syk der nede? ikke får diare og andre itng, er til spania vi skal.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kom hjem fra kanariøyene på lørdag:) er i uke 18 nå. Det gikk helt fint. Holdt meg unna: salat, isbiter, spekemat og speket fisk og den slags. Drakk bare flaskevann (det må man der nede uansett...), og passet på å få i meg mye drikke. Opplevde ikke å få løs mage i det hele tatt - heller tvert i mot (vanlig gravidetreg mage altså..).. Dama på apoteket anbefalte å begynne med idoform forebyggende før man reiser ned, for så å fortsette med to kapsler om dagen mens man er der.. Aner ikke om det har hjulpet meg eller ikke, men er verdt å forsøke:)

Ellers er det ikke mye å gjøre i følge jordmor.. Selvfølgelig være påpasselig og holde seg unna katter og slikt. Jeg hadde i tillegg med antibac håndsprit, som var veldig nyttig og flittig brukt da ikke alle toaletter hadde bra muligheter for håndvask..

Mulig jeg har vært veeldig forsiktig, men pytt:) Spør jordmor eller lege før du drar, og hør om de på apoteket har noen gode råd.

Kos dere masse:-)

Skrevet

Jeg kom hjem fra Gran Canaria i uke 28!

Gikk helt fint :o)

Husk støttestrømper til flyet, ellers skal du bare leve som normalt og kose deg. Jeg fikk ingen problemer av noe slag, annet enn at jeg hovnet opp i fingre og ankler, men det forsvant da vi kom hjem.

Når det gjelder mat så ville jeg tatt samme forholdsregler som hjemme + dette med vann selvsagt.

Jeg spurte forresten både lege, kiropraktor og jordmor før jeg dro, og de hadde ingen innvendinger.

God tur og god fornøyelse :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...