*dreamteam* Skrevet 14. april 2009 #1 Skrevet 14. april 2009 Er det mange som kjøper kombivogn istedet for duo og eventuelt hvorfor?
Lykke X 4 Skrevet 14. april 2009 #2 Skrevet 14. april 2009 Forstår det slik at duo som regel er lettere i vekt enn kombi.
Gjest Skrevet 14. april 2009 #3 Skrevet 14. april 2009 Du må tenke igjennom hva du trenger. Fordelen med duo er: *Letter vekt på vognen totalt *Du slipper slitasje på sportsvognsdelen når babyen bruker bag *Ofte mer romslige og lunere *Høyere oppe Ulempene er: *Vanglig(ere) å bære med seg *Må bytte helt om dersom du trenger sportsvognsdelen en liten stund (f.eks til et eldre lite barn) *Må lagre sportsvognsdelen/bagen et sted når den andre er i bruk Fordelene og ulempene med Kombi er omtrent motsatte enn med duo rett og slett ;-) Skal du bære bagen mye og/elelr har liten plass, er kombi helt klart en fordel, utover det synes jeg personlig at duo er best.
AO3 Skrevet 14. april 2009 #5 Skrevet 14. april 2009 Jeg kjøpte vogn på impuls, og endte opp med en kombivogn - noe jeg ikke har angret på. Vi har brukt bagen MYE utenfor vogna, det er så praktisk å bære den med seg - inn i huset med sovende baby, hjem til venner, som soveplass når vi er borte etc. Jeg hadde barseltreff hjemme hos meg, og en av jentene dro med seg bagen til sin Simo duo inn i gangen - DA var jeg glad jeg hadde kombivogn, den bagen så stor og tung ut! Prisen man må betale for kombi er: - mindre bag (har gått helt greit til min oktobergutt, han er i ferd med å vokse ut av den nå) - antagelig den største ulempen - noe tyngre (men det utgjør ikke så fryktelig mange kilo) - slitasje, som nevnt over (noe jeg personlig ikke synes har vært noe problem)
*dreamteam* Skrevet 14. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 14. april 2009 Takk for svar alle sammen. Ble litt klokere. Det frister med en bag som er lett å bære med seg, men når det blir fort trangt i en kombi bag tror jeg jeg går for duo:)
Gjest Skrevet 14. april 2009 #7 Skrevet 14. april 2009 Noen duobager kan man bære med seg enklere enn andre, kommer litt an på type vogn, men joda, det er enklereå bære med seg en kombibag. Jeg for min del har sjeldent hatt behov for dette siden vi bor på ett sted hvor vognen kan stå trygt ute når babyen sover (synlig fra vinduet på terassen), og dette gjedler hos de fleste jeg kjenner også. Har også hørt at bagene er dårlig ventilert så de bør ikke brukes som seng uansett.
*dreamteam* Skrevet 14. april 2009 Forfatter #8 Skrevet 14. april 2009 sant det du sier. har ikke så mye behov for å bære den bagen rundt selv eller når jeg tenker over det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå