Gå til innhold

Hvor mye ca. noen som vet? (huslån)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med en inntekt på ca. 320 000,-, fast jobb, egenkapital, sikker betaler (ingen inkassoer etc.) eller annen gjeld. (litt i lånekassa, men ikke mye) Vil ikke legge ut ekakt tall, bare lurer på om noen vet sånn ca. hvor mye man kan få i lån? Har kausjonist om jeg trenger (noe jeg regner med)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Også lurer jeg på en annen ting. Jeg har 5 års ansinitet på et sykehjem, vil det telle som ansinitet i jobb som førskolelærer?

Skrevet

Vanligvis anbefales ikke mer enn 2,5 g inntekt i lån totalt. Vet en del gir 3 ganger inntekt. dette er da ink evt studielån, billån og fellesgjeld

Skrevet

For et par år siden hadde vi en inntekt på 400 000 og kunne da få 1,1mill i lån.. (ingen egenkapital).

Men det er vanskelig å tippe hva du kan få, får nesten bare ta deg en runde i de forskjellige bankene og høre..

Skrevet

Jeg har sett på en leilighet til 800 000,- i nærheten av der jeg/vi vil bo. (nærheten av min søster) Skal forhøre meg litt rundt i morgen, jeg. Er jo litt skummelt det her og da LER. Eie helt alene.

Skrevet

Nå vet jeg ikke noe om lånestr. Men det er kjempeskummelt å kjøpe leil. ;-D

Selv lå jeg våken i mange netter og telte kroner:-)

Men du så greit det går når alt kommer til alt.

Nå er vi to og har gjeld som jeg for noen år siden anså som helt utenkelig....litt sånn fantasisum:-D

Men får du lån så ordner det seg. Det er faktisk lønnsomt å eie. Mye mer å trekke fra på skatten også:-)

Skrevet

Er det mye fellesgjeld/ høy husleie på denne boligen da`?

- også hadde du litt egenkapital om jeg skjlønte deg rett?

Skrevet

Vil tro du får lån til det ja.

Ellers så teller all kommunal annsiennitet uansett yrke når man går videre til et nytt kommunalt yrke, så om det du har er kommunalt, så skal den telle på neste jobb om den også er kommunal.

Skrevet

Neida, det er forholdsvis lav fellesgjeld 53 00,- og husleie (2000)

Ja, jeg har egenkapital også. Det er arvepenger som står i mitt navn til min datter også, som jeg ikke skal bruke. Men det er vel en form for trygghet for banken? Og noe jeg skal legge i bolig da.

Det er skummelt å kjøpe alene. Har da eid i mange år (første gang jeg har leid) men da var vi to. Litt skummelt og spennende på samme tid.

Skrevet

Du tror det ja. Da får jeg krysse fingrene da. Det har i hvert fall satt i gang en tankeprosess, så får jeg se:-)

Takk, så flott da. Da vil jo lønnen bli litt høyere også (ift. lån tenkte jeg på)

Skrevet

Synes du skal lage deg et lite budsjett.

Sammenlign det du betaler i husleie i dag med hva du må ut med i mnd for det lånet du trenger + husleien. Synes dette høres veldig overkommelig ut for deg. Tenk på at du får skattelette også ( mer penger i kassa hver mnd) 28 % av rentene på et år. Bruk en lånekalkis og se litt på det. Tror du blir overrasket. Ikke sikkert du trenger kausjonst en gang, og det er jo det beste

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...