ApriIbaby Skrevet 14. april 2009 #1 Skrevet 14. april 2009 Har booket overnatting i Legoland på nettet i påsken. Ved en feil klarte jeg å taste feil alder på et barn, tastet 2 år i stedet for 4 år....dååån tenkte 2 barn jeg, mitt nek..... Dette må jo rettes slik at han får egen seng og egen billett til legoland. Rinte nå til de - og dette kan ikke endres uten først å avbestilles - hvilket medfører avbestillingsgebyr. Hun sa det stod i deres betingeøser at avbestillling medførte gebyr, men jeg skal jo ikke avbestille???!?? Jeg sa at jeg ikke skulle avbestille kun endre, men det var altså ikke mulig å bytte fra dobbeltrom til familierom uten å betale dette gebyret. Ble så sinna at jeg bare avsluttet samtalen..... Nå vil jeg avbestille hele skiten uten at de får muligheten til å trekke noe som helst av kortet de har fått oppgitt. Kan jeg på noe vis hindre legoland i å trekke penger fra kontoen vår?
Hormonbomba ;) Skrevet 14. april 2009 #2 Skrevet 14. april 2009 Hvis jeg forstår deg rett, så nei jeg tror ikke du slipper unna gebyret.
ApriIbaby Skrevet 14. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 14. april 2009 Så de kan i prinsippet trekke så mye de bare vil fra denne kontoen?? Vi har jo aldri godkjent noe beløp....
Hormonbomba ;) Skrevet 14. april 2009 #4 Skrevet 14. april 2009 Nei det kan de nok ikke, men du har jo oppgitt kortnummeret ditt som en sikkerhet for bestillingen og fordi du blir belastet et gebyr når du evn avbestiller. Derfor trekker de gebyret.......hvor mye det er burde være oppgitt på sidene deres.
ApriIbaby Skrevet 14. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 14. april 2009 Men kan jeg ikke sperrekortet først og så avbestille? de kan vel ikke trekke fra et sperret kort/konto?
Hormonbomba ;) Skrevet 14. april 2009 #6 Skrevet 14. april 2009 Må du ikke åpne kortet igjen da? Da vil det jo bare bli trukket da Men akkurat det der vet jeg ikke mye om, jeg vil tro du får en henvendelse fra de. De har vel fullt navn og adr og evn tlf nr, så pengene sine skal de nok ha... Og du, det er normalt med gebyr for avbestilling altså
ApriIbaby Skrevet 14. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 14. april 2009 Det er greit nok, men det er vel ikke akkurat vanlig med avbestillingsgebyr på hotell 4 mnd i forveien? Saken er jo at jeg egentlig ikke skulle avbestille, bvare rette opp en tastefeil
Jerrys jente Skrevet 14. april 2009 #8 Skrevet 14. april 2009 Sperrer du kortet/kontoen vil du få regning i posten.
Gjest Skrevet 14. april 2009 #10 Skrevet 14. april 2009 Såvidt jeg kan "regne" meg frem til skal det være mulig å endre bestillingen, dog muligens mot et mindre gebyr. Hvor har du bestilt?
Jerrys jente Skrevet 14. april 2009 #11 Skrevet 14. april 2009 Da får du purring og ender opp med inkasso til slutt hvis du ikke betaler slik som det er med alle regninger.
ApriIbaby Skrevet 14. april 2009 Forfatter #12 Skrevet 14. april 2009 Så hvis vi er uneige i betingelsene/gebyr taper jeg uansett?? Og får man virkelig inkasso fra utlandet? det krever vel at de har en avtale med et inkassobyrå i Norge i hvertfall Bestilte dette gjennom Legoland
ApriIbaby Skrevet 14. april 2009 Forfatter #13 Skrevet 14. april 2009 tror ikke det er så lett for utenlandske aktører å inndrive regninger i Norge.....og tviler på at Legoland engasjerer seg så voldsomt..
LilleTrilleMille Skrevet 14. april 2009 #14 Skrevet 14. april 2009 Klart du kan ha maks flaks at de ikke gidder å følge det opp, men du er nok ikke den første norske som har bestilt fra legoland....så de har sikkert et system på det.
Guttemamma75 Skrevet 14. april 2009 #15 Skrevet 14. april 2009 Når man bestiller på nett er det jo alltid en liten boks der man skal krysse av at man har lest og forstått betingelsene - de fleste krysser av uten å lese disse men da står man faktisk uten rettigheter om man har gjort en slik feil som du nå opplever så lenge det står i betingelsene at det vil kreves gebyr ved endring av bestillingen, og at det vil kreves gebyr ved avbestilling... At du er uenig i betingelsene NÅ er for sent for det burde du sett da du bestilte.... Vil tro at de vil finne en måte å få penger på selv om det er fra Danmark... Du har jo brukt VISA eller mastercard tenker jeg og da vil de nok klare å kreve pengene fra de på en eller annen måte...
ApriIbaby Skrevet 14. april 2009 Forfatter #16 Skrevet 14. april 2009 Men i første omgang vil jeg skape trøbbel for dem. det må da være mulig å hindre dem i å trekke penger fra kortet vårt??
ApriIbaby Skrevet 14. april 2009 Forfatter #17 Skrevet 14. april 2009 Jeg hadde faktisk lest betingelsene. Jeg er enig i at de kan kreve gebyr for avbestilling, men jeg er ikke enig i at de definerer endringen som en avbestilling.
Himmel og hav Skrevet 14. april 2009 #18 Skrevet 14. april 2009 Kanskje du bare møtte på en nyansatt eller en med pms. Prøv å ringe igjen i morgen og spør med din søteste stemme om det er mulig å få ordnet dette på en smidig måte. Min erfaring er at om man er kjempesøt og litt fortvilet over feilen man har gjort, så blir folk gjerne veldig hjelpsomme og ting ordner seg gjerne. Jo krassere og mer krevende du blir, jo mer pukker folk på regler og retningslinjer.
ApriIbaby Skrevet 14. april 2009 Forfatter #19 Skrevet 14. april 2009 Jeg har samme erfaring som deg og begynte veldig hyggeig og "overrasket" over at dette skule blir så stort. Kjærringa var like muggen og ga seg ikke, og drev på å kjørte meg på HVORFOR jeg hadde tastet 2 istedet for 4..... En feil, se på klokkeslettet 23.30. Trøtt Tenkte på 2 barn....derfor 2. Ikke alder....Ble så prøvosert av fremgangsmåten at jeg bir skikkelig PMS (til tross for å være i uke 38) av dette selv. Er de ikke smidigere i morgen har jeg funnet et billigere alterativ vi velger i stedet. HVis vi likevel må betale avbestillingsgebyret for å endre denne feilen skal jeg i hvertfall ikke støtte dem med en krone til :-) *litt mildere nå*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå