♥♥♥ Skrevet 14. april 2009 #1 Skrevet 14. april 2009 snuppis skjeler til tider. noen som vet om det vil rette seg? ho er prematur. reell alder 12 uker, korrigert alder 3 uker. vært hos øyelege før utskrivning som sa alt så bra ut, men vet ikke om det var noe å gjøre med skjelinga...
Himmel og hav Skrevet 14. april 2009 #2 Skrevet 14. april 2009 Alle babyer "blingser" litt. Om det derimot vedvarer så kan det være grunn til å få sjekket synet. Min eldste blingset som baby, sluttet med det, og begynte å blingse igjen i 5-6 måneders alderen. Legen på 6 mnd. kontrollen sendte oss til øyelege og ortoptist som fant ut at han var overlangsynt, og han fikk briller da han var 6,5 mnd.
Gjest Tale30 Skrevet 14. april 2009 #3 Skrevet 14. april 2009 Det er helt vanlig med sjeling hos små babyer, tror helsesøster sa at det var vanlig frem til 6 mnd. Det skjer gjerne når de overanstrenger øynene, og når de er trøtt. Jenta mi gjør det mindre nå som hun er 3,5 mnd, men det forekommer fortsatt når hun er trøtt om kvelden.
Miramor Skrevet 14. april 2009 #5 Skrevet 14. april 2009 Det er lurt å følge med på det. Sønnen min skjelte også litt, ikke påfallende mye. Ingen på helsestasjonen synes det var noe å bry seg om, ikke legen der heller. Men så tok jeg sønnen min med til ortopist og øyelege da han var et år, sånn for sikkerhets skyld. Heldigsvis at jeg gjorde det, fordi det viste seg at han var langsynt og trengte briller + lapp noen timer hver dag (på det øyet han ikke skjelte på).
Miramor Skrevet 14. april 2009 #6 Skrevet 14. april 2009 Nå både blingsa og sjelte jeg litt, men sjeling skrives uten k :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå