Gå til innhold

Treningsfolk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan trener man siden av rumpen, altså det som flater seg ut når man sitter, hehehe:-P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lyfte beinet til siden. Enten mens du står opp eller ligger på siden.

Du kan også bruke en maskin til det på treningssenter.

Skrevet

Hvordan man trener fettet på rompa med andre ord? hehe.

Det kan man ikke, men man kan trene rumpa og utsiden av lårene.

Det er vel kanskje mest det du er ute etter her?

Jeg bruker markløft, ja-musklene (skyve lårene fra hver andre i sittende stilling med vektbelastning som presser lårene innover) og knebøy (vanlig og fremover på ett og ett bein) med vektstang på de muskelgruppene.

Skrevet

Herregud det er jo kjempelogisk!! :-) TAKK!! Hehe, jeg er håpløs:-)

Hvor mange repetisjoner tror du det er lurt å gjøre hver dag for at det skal ha en funksjon?

Kommer til å gjøre det hjemme. Har rockering og stepmaskin også, i tillegg til at jeg skal kjøpe meg sykkel. Så satser på at jeg skal klare meg:-)

Skrevet

Ja, altså hvis du skal fjerne fettet fra rompa så er det kun kondisjonstrening som gjelder.

Øvelsene jeg nevnte bygger muskler og strammer opp.

Du må gjøre så mange du klarer i hvertfall tre sett. Jeg pleier å kjøre 50 på hvert bein fire ganger.

Step er også veldig bra trening for rompa. Det forbrenner massa fett også, hvis du stepper lenge nok, minst 20 min:)

Skrevet

Takk for svar:-) Jeg er ikke så god på den stepmaskinen men jeg skal skjerpe meg og prøve å gjøre det annenhver dag. Jeg ser jo på Hotel Cæsar, hehe, så jeg kan vel likegodt steppe istedenfor å sitte på ræva i sofaen:-)

Har også som skrevet i et annet innlegg tenkt å kjøpe sykkel, så satser på at det også skal hjelpe. Er sykling god trening? Det jeg sliter mest med, er lårene og rumpen, og så litt sidefett men der er rockeringen god.

Skrevet

Sykling er meget god trening, men du må gjøre det riktig. Dvs ingen søndagstur, men du må prøve å presse deg slik at pulsen øker og du blir andpusten. Ta med deg klokke og prøv å sykle i intervaller. Feks 4 min intensiv sykling så noen min i litt roligere tempo.

En vanlig søndagstur er jo bedre enn ingenting, men for å få full effekt må du presse kondisen din:) Prøv å stå og tråkke innimellom også.

Skrevet

Jeg bor på en topp så det vil alltid være en del oppoverbakker. Det er bra ikke sant? *drittlei kroppen min*

Skal til Spania i august og jeg klarer ikke gå i bikini. Målet mitt er å føle meg bra innen den tid sånn at jeg faktisk tør å gå på stranden, men da må det strammes opp som f***!

Kostholdet fikser jeg! :-)

Skrevet

Oppoverbakker er super! Husk å holde på lenge nok da, slik at fettforbrenningen starter. Helst minimum 20-30minutter...

Skrevet

Og Lykke til:)))) Husk at det ofte tar en stund før resultatene synes, så ikke gi opp!

Skrevet

beklager monajenten men jeg låner tråden din litt, siden du allerede har påkalt treningsfolkene... ;)

har født for 2 uker siden. klør etter å komme i gang med trening. er det noe jeg kan gjøre før det har gått 6 uker,utenom å gå tur? slet med bekkenløsning. vet ikke om det har noe å si. skulle så gjerne trent rumpe og lår litt. eller må jeg smøre meg med tålmodighet?

Skrevet

Tusen takk:-) Ja det der er litt irriterende, jeg vil helst se det etter første sykkeltur:-P Men jeg vet jo at med en gang jeg merker litt forskjell, kommer jeg til å bli veldig giret. Bare håper det ikke går FOR lang tid:-s

Skrevet

bobobaby: Jeg ville ha ventet til de seks ukene har gått. Kroppen din trenger å komme seg etter graviditeten, og spesielt etter bekkenløsningen. Du kan jo begynne å gjøre knipeøvelser slik at bekkenbunnen din er klar for trening.

Skrevet

Ang trening etter fødsel:

jeg prøvde å løpe 5 dager etterpå...gikk fint, men fikk litt vondt i magen dagen etter.

Tok fri noen dager, men fra ca 10 dager etter var jeg ca hver 2. -3. dag på elipsemaskin på sats. Etter 3 uker var jeg i gang på stepmaskinen på¨sats. Ventet til 6 uker etter m styrke og mageøvelser :)

Nå trente jeg hver dag gjennom sv.skapet og var i god form, så ville ventet til 6 uker om du ikke er vant til å trene! JM sa det ikke var noe i veien for trening, bare helst ikke ting som "hoppet" (altså den løpeturen min feks).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...