Gå til innhold

Trenger hjelp ang søvn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille gutten vår på 3 mnd har plutselig funnet ut at det er morgen kl 04 Han har blitt lagt tidligere og tidligere om kvelden, og legges nå ca kl 19. Da vi la han rundt 21, så sov han til 07-08. Synes det var mye bedre, så har egentlig lyst tilbake dit. Problemet er jo at han er stuptrøtt kl 18 om kvelden....

Og hva gjør jeg når han våkner 04 og er lys våken? Ingen problemer om han kun vil ha mat, problemet er at han ikke vil sovne igjen! Skal jeg la han ligge og prate og håpe han sovner igjen, eller tar jeg han opp? Redd for at han skal tro at det faktisk er morgen på den tiden

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, der har du gutten min på rett over 4 måneder. Akkurat samme kjøret siden 3 mnd. Våken kl 4, så klarer jeg å puppe han i søvn igjen og roe han litt sånn at han kanskje sover max 1 time til, men innimellom er det rene sirkus med høye spark, armeslag og gurglelyder. Kjære vene. What to do?

Må legge til at noen dager innimellom så sover han greit til 6, men det hører til unntakene. Vi legger også kl 18. Har forsøkt med en liten "power nap" for så å legge han senere, men det hjalp ikke noe.

Vi trenger hjelp!

Skrevet

"Godt" å høre at jeg ikke er alene..hehe.. Jeg har planer om å trille tur rundt 18-tida i dag, kanskje han sover litt i vogna sånn at jeg kan legge han rundt 20-tida. Men kanskje ikke det er så lurt da altså? Hmmmm...ikke lett dette her!

Må vel innrømme at vi har blitt ganske så bortskjemte med en gutt som sov fra 21 til 08 fra han var 6 uker gammel. Det kunne vi jo ikke regne med at ville fortsette til evig tid, så det at han begynner å våkne for mat er helt greit. Men det var det at han ikke sovner igjen etterpå da...:/

Skrevet

når han våkner på denne tiden om natten, noe som småen vår og gjorde når hun var rundt 4 mnd. Så gi ham smokken (hvis an bruker den) bre over dynen, stryk ham over hodet og si at det fremdeles er natt og skal sove. Ikke ta ham opp når det er natt, du vet klokken, det vet ikke han.

La han bable litt, det lot vi småen vår gjøre, og til slutt sovnet hun. Var ikke mange netter dette holdt på.

Lykke til!

Skrevet

Er det mørkt nok på rommet? Jeg skal sette meg ned å sy gardiner nå. Var på IKEA og kjøpte SVARTE gardiner i dag. Her skal det SOVES!

Skrevet

Samme med min jente 4.5 måned. I 3 uker nå har hun villet tidligere opp. Legger henne rundt 6-7 på kvelden for da er hun ferdig. Da smiler hun godt når jeg legger henne i senga si. Men ikke alt. Hun sov hele natta fra ca 7-6 hver natt, men da fra 3 uker siden, så vil hun ha mat på natta pluss hun er veldig urolig gjennom hele natta. Våknet noenganger 3 tida og er våken. Har gitt henne fra flaska og lagt henne da som regel over i senga vår for da hender det hun sovner raskt og kan sove roligere en stund. Dette er veldig merkelig. Er kanskje en fase de går gjennom? Må få snakket med helsesøster på helsestasjon tror jeg.

Skrevet

ha ha.. ja, vi har det bekmørkt på rommet, det bryr han seg ingenting om. Vi lar han også pludre som en gal. Har prøvd "alt" og vi tar han aldri opp på natta (eller før kl 06).

Skrevet

Gutten min på 3 mnd pleide å våkne mellom 4 og 6 (legger han ca 8 på kvelden), for å få mat, og da slet jeg med å få han til å sove etterpå. Men så fant jeg ut at jeg skulle legge han i sengen igjen selv om han var våken, og jeg tok han ikke opp hvis han ikke gråt. Da ble han liggende å pludre litt og gjesper, så sovner han igjen, og da sovner jo jeg og! Sover gjerne til syv-halv åtte. Har måttet vekke han halv åtte pga melkespreng. Det gikk knirkefritt!

Når han sover på dagtid, så tar jeg han ikke opp av vogga når han våkner, jeg synes det er greit at han blir vant til å kunne ligge litt alene og kose seg. Tar han selvfølgelig opp når han begynner å gråte, men de bør ikke bli for vant til å aldri ligge i ro våken, da blir de nok fort utålmodige! Greit å ha en baby som kan underholde seg selv i en liten stund i alle fall... Han ligger og ser på hendene sine og koser seg en god stund alene etter at han har våknet.

Skrevet

Glemte å si at gullet mitt er trøtt kl 18 han og, men da blir det bare en liten powernap på 10- 20 min i vuggen nede i stuen, så er han klar for natta i åttetiden. synes det er greit å legge han da, slik at han sover helt til syv- halv åttte på morgenen.. Ikke lett å sove helt til syv- åtte dagen etter når babyen din legger seg i sekstiden...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...