Gå til innhold

hva er symptomene på svangerskapsforgiftning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er 37 uker på vei og i to dager nå har jeg følt meg skikkelig uvel.

svimmel og kvalm og rar i hele kroppen. noen som vet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høyt bodtrykk (140\90) og proteiner i urin. Disse to i kombinasjon og man har per definisjon svangerskapsforgiftning.

symptomer kan være hodepine (framre del av hodet) vondt øverst i mage, synsforstyrrelser og ødemer. er hvertfall dette jeg har fått beskjed om å være oppmerksom på, da jeg ligger høyt i blodtrykk.

Men siden du føler deg svimmel og uvel ville jeg ha kontanktet lege. skader jo ikke høre hva de sier. bedre det enn å gå å bekymre deg. Er jo fort gjort å kontrollere blodtrykk og urin, så får du svar på det som bekymrer deg.

Skrevet

Symptomene på svangerskapsforgiftning er hvertfall

- høyt bloddtrykk

- proteiner i urinen

- hodepine

- smerter øverst i magen.

Tror også man kan være kvalm og uvel. Er det lenge siden du har vært til kontroll da? Ville kanskje tatt en tur for å skjekke blodtrykk og urin hvis du er bekymret.

Men hvis det er noen trøst, så har jeg det akkurat på samme måte, er helt rar i kroppen, og mye kvalm og uvel. Men har vært til kontroll i dag, og alt er fint!

(er 37+3). Tror man må regne med at kroppen oppfører seg rart nå på slutten, men er veldig ubehagelig!

Lykke til videre:)

Skrevet

Jeg har hatt suprvondt i hodet og vært uggen i ukesvis, men alt er helt fint... Du er sikkert bedre i morgen:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...