Gå til innhold

Noen som har reist LANGT med en baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har termin i begynnelsen av juni,og kunne virkelig ha tenkt meg å reise til hjemplassen min i sommer. Jeg bor nå på Østlandet,men er egentlig fra Finnmark...altså,en ganske så lang reisevei når man må kjøre bil (har 4hunder,så blir uaktuelt å fly). Blir da to overnattinger...en i trøndelag,og en i Narvik.

Noen som har erfaring med å reise LANGT med en liten en?

Blir ikke aktuelt å reise før minsten er MINST en mnd gammel...kan se for meg at det nok blir litt for tidlig,og at vi sikkert utsette turen til neste påske eller sommer...men har sånn hjemlengsel :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg reiste 7 timer i bil når storebror var 2 uker.

Ikke noe problem..

Man må bare ha god tid, stoppe ofte...

Strekke på baby og amme/mate og slikt for å gi baby avveksling...

Blir nok en ekstra lang og kjedelig tur, men med nok pauser skal det gå bra!

Viktigste er ikke å stoppe så lenge av gangen, men å ta den ut og inn i fra stolen så den får ny sittestilling og slikt sa helsesøster til meg den gangen jeg spurte mtp vår tur!

Skrevet

Jeg kjørte med min 7 timer når han vår to måneder. Mange pauser så det gikk fint. På hjemveien sov han hele veien da jeg kjørte sent.

Men hadde jeg vært deg hadde jeg kommet meg med tog/bil til Bergen og tatt hurtigrute derfra. Men kan tenkte meg det blir dyrt, er ikke sikkerpå prisene....

Skrevet

I høysesongen så kan jeg tenkte meg til at det å ta hurtigruta fra Bergen og til vest-finnmark blir litt vel dyrt! Ikke er det så enkelt å gjøre det på den måten heller når man i tillegg har 4 hunder... Samt det tar ganske mange timer å kjøre til Bergen også.

Vi skal iallefall til trøndelag på ferie,så får vi se om vi fortsetter turen videre oppover...

Takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...