Gå til innhold

Store mandler og spiseproblemer/forkjølelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter på 8 mnd greier ikke å få i seg noe annet enn pupp. Har prøvd i godt over 2 mnd med grøt og fruktmos og alt mulig annet. Hun er interessert, og smatter og koser seg, men når det skal ned, brekker hun seg voldsomt. Får hun brødsmuler og lignende, da kaster hun opp hele forrige pupp-måltid. Har fortsatt å prøve etter alle kunstens regler og helsesøsters tips, men nå vegrer hun seg veldig, vet at brekningene og ubehaget kommer og hvert måltid blir en kamp. Når hun er forkjøla, noe hun er nesten hele tiden, brekker hun seg og kaster opp av snørr og slim hun hoster opp. Blir veldig fort tett i nesen og har vansker med å puste når hun er forkjøla. Hun har snorket høyt siden fødselen, og har uregelmessig pusterytme. Aldri tatt smokk eller flaske, brekker seg veldig da.

"Alle" sier at mange barn ikke ønsker å spise fast føde, og at jeg må belage meg på at det vil ta tid å venne henne til å spise. Men jeg føler at det må være noe annet, noe som er galt! Kan det være store mandler eller noe sånt? Noen som har hørt om noe lignende? Skal til legen med henne, trenger tips til hva jeg kan si og foreslå for å få henne utredet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snorking kan jo være tegn på polypper. Min datter fikk fjernet de da hun var 2 år, da hun var 4 fjernet hun mandler. Snorkingen ble helt borte da polyppene ble fjernet.

Ligger datteren din mye bakover med hodet når hun sover? Det kan tyde på trang passasje.

Hvis hun har mye natthoste kan det være et tegn på astma. Hyppige forkjølelser kan også komme hvis det er allergier.

Hvordan bor dere? Har et vært/ eller er muggsopp i hus/ leiligheten. Er det mye fukt? Allergier i familien. Det kan være med på å trigge allegisymptomer. Men siden hun kun får morsmelk så får hun jo også viktige immunstoffer og det er bra.

Jeg hadde tatt en tur til legen med henne, evt. fått en henvisning til øre-nese-halslege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...