Gå til innhold

Unger på 7 år, bruker bleie om natta!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søskenbarnet mitt har tvillinger på 7 år. Friske fine unger, som det ikke er noe gærent med. Han skulle skryte litt, fortelle oss andre hvor flinke de er, så han sa: xxx, og xxxx, fortell hva dere må gjøre på morgenen!

"vi må re sengen vår, og kaste bleiene i søpla" svarer de.

Jeg satte kaffen i halsen. Mamma spurte tanta mi (Moren til barnas far) noen dager etterpå, hvorfor de bruker bleie på natta. Da svarte hun at de gjør det slik så de skal slippe å gå på do, om de trenger det.

Er ikke dette en smule rart praktisert??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge det er fordi de skal "slippe" å gå på do så syns jeg det er merkelig, ja. Men, om de hadde hatt problemer med sengevæting kunne jeg skjønt det. Jeg har selv hatt problemer med det, og søskenbarnet til barna mine brukte bleie til han var 7 år pga av det samme.

Skrevet

De må jo lære dem å bli tørre om natta! Utrolig! Over kanten vil jeg si!

Skrevet

Nei, kjære vene, de må jo være sengevetere..... Ellers er det jo synd på barna.

Tenker på nevøen min som var sengeveter til han var 12-13 år. Hvilken påkjenning det er. Og så putter de bleie på barn bare så de slipper å gå på do...

Hverken min 3 åring eller snart 7 åring går på do om natten. Og de sover ikke med bleie heller.....

Skrevet

De har ikke problemer med sengevæting nei, det var det mamma kanskje trodde da hun spurte. Meeeen, de får det jo nå, når de bare ligger å tisser på seg istedet for å gå på do.

Skrevet

Da burde de seriøst kutte bleiene. Er jo tydeligvis bare latskap da. Det er IKKE moro å være sengevæter kan jeg skrive under på, så de bør kutte ut bleia før de blir det.

Min eldste er 5 år, og vi har akkurat kuttet ut bleia nå. Han er ikke sååå stor enda, men det virker som om han har arvet sengevætingen etter meg, og det syns jeg er trist. Men, vi har kuttet bleia for at det forhåpentligvis skal rette seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...