Gå til innhold

Noen som akkurat har vært eller skal på 1. kontroll og ønsker dere å ta egen Ultralyd?


Jahoo

Anbefalte innlegg

Hei dere. Jeg skal på kontroll i overimorgen.. Tipper jeg ikke får så mye ut av det. Blir vel mest samtale.. Lytter de etter hjertelyd da?

 

Velger dere å gå til jordmor eller fastlege fremover?

 

Tror kanskje jeg skal bestille meg en Ultralyd selv. Noen flere som har tenkt det samme? Noen tips om hvor det er rimelig? Fikk tips om Oslo Akutten, der kostet det 700 kr.. Norn lavere?? :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei igjen. Vil man kunne få vite ca nøyaktig termindato ved Ultralyd i uke 11? Har man sjanse til å se kjønnet? Eventuelt hvor lenge bør man vente for bedre sjanse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei tror verken en får vite nøyaktig termindato, eller kjønn så tidlig dessverre.

 

ultralyd er jo vanligvis rundt uke 17-20. Eg må innrømme at tanken frister meg litt å ta tidlig ultralyd. Men min mann har bestemt at vi skal vente. Han sier at alt er bra, og at jeg ikke skal bekymre meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til første kontroll på fredag 17. april. Jeg velger å gå til min lege, for henne er jeg trygg hos. Etter beregninger her inne, er jeg 8+1 uker i dag. Vet ikke om det er tidlig med kontroll da, men det var nå da jeg fikk time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på 1. kontroll da jeg er 12+1. Litt greitt å vere over de 12 ukene synest jeg. Skal også på tidlig ultralyd uken etter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, siden vi har slitt med å bli gravide tidligere så går jeg til gynekolog. Da tar han UL hver kontroll(hver uke eller fjortende dag), og det er jo FLOTT!! :)) Nå når jeg er gravid betaler jeg ingenting for dette.

 

Skal på UL i morgen, da jeg 10+2. Håper kanskje han kan se nakkefold og slik, men må vel vente til uke 12 har jeg forstått. Iallefall greit å få vite at vekst er normal, og at der er hjerteslag og bevegelse. Gleder meg slik til å se henne!! Woooohoooooo!!!!!!!

 

Tidlig UL kan virkelig anbefales dersom en er engstelig for om alt er ok. Jeg syns det er lenge å gå og lure på om alt er bra der inne til uke 17-18(er så utålmodig at selvmordsbombere virker som pusekatter..). Uff, ikke en god egenskap egentlig.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på første kontroll i dag jeg :)

Det gikk helt greit, men håper de skulle lytte etter hjerte. Det gjorde de ikke. Tok blodprøver og leverte urinprøve.

Er usikker på om jeg skal bestille tidlig ultralyd. Hørtes flott ut å ta det hver 14 dag gitt! Har gått til en privat gynekolog før jeg ble gravid. Men det koster jo 1000 bare for en time, så det gidder jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på UL i uke 6+3 og neste gang skal jeg på UL i 9+1.

Skal ha første kontroll i uke 12+ UL.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, når du er gravid er det også gratis å gå til privat gynekolog(det er det jeg har). All behandling av graviditetsrelaterte ting er gratis i Norge. :))

 

For øvrig bærer jeg 3,2 cm ren perfeksjon i magen som hoppet rundt der inne og vred på seg som bare det. Så merkelig å se det bevege seg rundt, men ikkje kjenne noen verdens ting... Gleder meg til å kjenne liv. Det er liksom da man VET at der er noe der inne, noe man kan forholde seg til, som er påtaklig på en måte. Tenk, det bor et lite menneske i magene våre!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Ringte dem nå og det var ikke gratis. Det måtte man ta via fastlegen sa dem. Dette er en relativt dyr privatklinikk da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...