Gå til innhold

Gass-griller, noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal kjøpe oss grill, og etter mange år med fram og tilbake har mannen fått viljen sin, så da blir det gassgrill i stede for den tradisjonelle kulegrillen vår, hehe...

Dette spørsmålet burde sikkert helelr bli stilt på et forum med flere menn, men får da tror at det finnes grillende kvinner her inne også ;-) Er det noe jeg/vi bør tenke på når vi skal kjøpe? Noe spesiellet å anbefale eller fraråde? Omtrent hva ligger de på i pris?

Jeg vil gjerne ha en med litt plass på (stor familie), og en, holde-maten varm-men-ikke-svi-den-funksjon høres jo også ok ut, men ellers har jeg egentlig ikke noen krav som jeg kommer på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde valgt en med flere brennere da har du mulighet til å justere varmen bedre ellers synes jeg rister i flere høyder er å anbefale med tanke på grilling av grønnsaker ol.

Det som er viktig å se etter er om det er lett å gjøre den ren. Det kan være ganske komplisert på gass griller og ingenting er verre enn å demontere grillen for å gjøre den ren. Vi har en Weber gass grill og den er vi meget godt fornøyd med.

Skrevet

Takk for svar :-) Googlet litt om fant egentlig ut mye det samme som du skriver, at flere brennere er bra og at rengjøring bør vektlegges, men ser jo også at de osm kommer godt ut i tester koster mellom 3900 og 6500 kr og det er litt i overkant egentlig... Husker du hva deres kostet?

Skrevet

Tror den lå på mellom 4 - 5000 kroner. Det var i overkant av det jeg hadde tenkt meg men det var så store kvalitets forskjeller at jeg heller sparte litt lengre for å få kjøpt denne. Det har jeg ikke angret på. Vi bruker gillen fra april til oktober og da er det greit å ha noe som holder.

Gjest amandine
Skrevet

Vi har også Weber og er veldig fornøyd. Den er kanskje ikke av de billigste, men vår er faktisk iallefall ti år når jeg tenker etter, og like fin..

Skrevet

Ja, tenker litt sånn jeg også, at den nok vil bli veldig mye brukt når det bare er vær til det (hater å være inne for å lage mat om sommeren når det er fint vær, vil bare være ute hele dagen), men 4000-5000 kr... Hmm... Får snakke litt med mannen ja, hehe...

Skrevet

Hvis du skal ha den beste gassgrillen på markedet, så er det jo weber, helt klart. Ingen over, ingen ved siden. Er ikke så grillinteressert selv, men har en mann som er veldig interessert og han har en kamerat som er enda verre, så jeg har jo snappet opp litt etterhvert... :) Så spørsmålet blir jo bare hvilken weber-modell du har råd til, hehe....

Skrevet

Hehe... Ok, skjønner tegningen, Weber er grillingens svar på Reimatec. Eller noe sånt ;-)

Hvor selges disse fantastiske grillene da? Tror ejg kommer til å kjøpe på torsdag når jeg skal til byn i så fall, så greit å vite hvor jeg må gå :-)

Skrevet

Hehe, god sammenlikning ja... :)

Jeg kjøpte min på SmartClub, men de har vel kanskje også på f.eks. Plantasjen vil jeg tippe? Ellers vet jeg ikke helt, forskjellige elektrobutikker kanskje?

Før du drar på shopping kan du jo ta en titt på www.eu.weber.com.. :)

Skrevet

Takker :-)

Plantasjen hadde vært supert, for jeg må dit uansett, og de pleier å være flink til å hjelpe litt med løfting ol om man trenger det (jeg bør vel ikke løfte den selv? Gravid i 6. måned...).

Skal lese på linken.

Skrevet

Eh.. om du ikke hadde vært gravid, så hadde du neppe klart å løfte den selv uansett vil jeg tro....! De er ganske store. Med mindre du kjøper den minste modellen som finnes, men så i HI at du ville ha en med litt god plass på. :)

Plantasjen har noen gassgriller hvertfall, så spørs det jo hva de har inne når du er der og titter:

http://www.plantasjen.no/Produkter/Grill/Gassgriller/

Skrevet

Jeg kjøpte vår på Jernia - der var den billigst :-) De er tunge så du bør ikke løfte denne selv.

Skrevet

Jeg fant forhandlere nå, og det var ikke plantasjen der jeg bor i hvertfall, men en i nærheten, så det går fint :-) Kan se på Jernia også, den ligger også i området der jeg skal.

Da satser jeg på at noen gidder å løfte den for meg :-) Har heldigvis god plass i bilen i det minste.

Skrevet

Vær obs på at gassflasken også koster en del (men det måtte du jo kjøpt uansett gass grill)

Skrevet

Det følger ikke med? Ok, takk for at du gav beskjed, det tenkte jeg ike på i det hele tatt nei :-) Hvor mye da sånn ca? Og hvor lenge varer de evt?

Skrevet

Vi kjøpte en stor flaske til ca 700 kr og den varte hele sesongen.

Skrevet

Da har jeg snakket med mannen og vi er blitt enige om en Weber grill til ca 3000 kr, så da blir det ny grill på tirsdag, wo-ho! :-) *hamstre koteletter, kyllingfileter og biff* ;-)

Skrevet

Vi har også Weber, og er kjempefornøyd. Vi bruker den hele året, har den stående rett utenfor verandadøren for der er det overbygg.

Hadde en annen billigere variant før, men den var et helsike å rengjøre i tillegg til at den begynte ruste... Den vi har nå står riktignok med trekk over seg, men det er tredje sesongen vi har den nå og den er like fin. Ikke tegn til rust på noen deler og grei å holde ren. Hvis dere griller mye er det en god investering!

Skrevet

Vi grillet lite, men det skyldes jo at vi ikke har en grill ;-) Vil gjerne grille mye. På sommeren når det er fint vær så hater jeg å stå inne for å lage mat (greit med 10min for å lage en salat osv, men ikke mer), så da blir det sørgelig fort at jeg/vi tyr til hurtigløsninger som ikke er noe videre sunne for verken liten eller stor. Satser på at med grill vil den bli mye brukt og da vil det bli sunne ( i hvertfall sunnere) middager også på varme deilige sommerdager :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...