prins07 og spire i magen <3 Skrevet 14. april 2009 #1 Skrevet 14. april 2009 Hei.. jeg lurer på hvor mye penger dere har totalt i mnd, hvor mye dere har i utgifter, og hvor mye dere sitter igjen med til mat og klær... Er ikke sikker på hvor mye støtte jeg har krav på, og er veldig redd for ikke å klare meg.. har en gutt på to år. Og ja, veldig fersk alenemor....=)
Dancing Queen Skrevet 14. april 2009 #2 Skrevet 14. april 2009 Hei. jeg lurer på det samme som deg. er også alenemor. noen som vet???
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 14. april 2009 #3 Skrevet 14. april 2009 Du får lån/stipend og omsorgspenger fra lånekassen. + Overgangsstønad og det andre. Det blir ca 9000kr i mnd å rutte med ;O)
serin@ Skrevet 14. april 2009 #4 Skrevet 14. april 2009 Jeg er student og alene. Klarer oss veldig bra Os: 11600 Bt: 1900 Bbf: 1300 Bo støtte: 3800 Stipend: 1200 Lån i lånekassen: 3000 Gratis barnehage, ikke alle komunner som har det, men du får minst dekket 64% av utgiftene til barnepass. Har lån på 1,4 mil. derfor jeg får full bostøtte.
serin@ Skrevet 14. april 2009 #7 Skrevet 14. april 2009 Fullt stipend og lån i lånekassen er forøvrig 8000 og noe + forsørger stipend på 1200
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 14. april 2009 #8 Skrevet 14. april 2009 I oslo er det bostøtte på max ca 4000kr i mnd uanset om det er lån eller ikke. I andre kommuner er det max 2800kr i mnd. Man trenger ikke ha hus lån for å få det, det holder med høye boutgifter. Barnehagen blir dekt med 64%. Uansett om den er kommunal eller privat. I oslo går de etter inntekt og der betaler en alene mor 400kr for barnehageplassen inkl 64% dekt. Uten blir det på 777kr. Om inntekten er under 150 000kr.
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 14. april 2009 #9 Skrevet 14. april 2009 Ja 8000kr + 1200kr blir jo 9200kr, derfor jeg skrev 9000kr mer å rutte med.
erteposen + 4 Skrevet 14. april 2009 #10 Skrevet 14. april 2009 Vi bodde i studentboliger i fire år med barn, og mange av våre naboer var alene med omsorgen for et eller flere barn. Det gikk kjempe bra!!! Flere hadde heller ikke fedre i bilde, eller mor, og de hadde litt mer enn oss som var et par å rutte med. Bostøtte, o- stønad, dobbel barnetrygd, ekstra stipend, reduserte priser og for de fleste barnebidrag. I motsetning til de som ikke hadde en annen foreldre i bilde kunne vi selvsagt jobbe og hadde barnevakt i hverandre, så det er ikke ment å klage.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå