Gå til innhold

Noen alenemødre som er studenter her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.. jeg lurer på hvor mye penger dere har totalt i mnd, hvor mye dere har i utgifter, og hvor mye dere sitter igjen med til mat og klær... Er ikke sikker på hvor mye støtte jeg har krav på, og er veldig redd for ikke å klare meg.. har en gutt på to år. Og ja, veldig fersk alenemor....=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. jeg lurer på det samme som deg. er også alenemor. noen som vet???

Skrevet

Du får lån/stipend og omsorgspenger fra lånekassen. + Overgangsstønad og det andre. Det blir ca 9000kr i mnd å rutte med ;O)

Skrevet

Jeg er student og alene.

Klarer oss veldig bra :)

Bt: 1900

Bbf: 1300

Bo støtte: 3800

Stipend: 1200

Lån i lånekassen: 3000

Gratis barnehage, ikke alle komunner som har det, men du får minst dekket 64% av utgiftene til barnepass.

Har lån på 1,4 mil. derfor jeg får full bostøtte.

Skrevet

9000kr mer å rutte med.

Skrevet

Fullt stipend og lån i lånekassen er forøvrig

8000 og noe

+ forsørger stipend på 1200

:)

Skrevet

I oslo er det bostøtte på max ca 4000kr i mnd uanset om det er lån eller ikke.

I andre kommuner er det max 2800kr i mnd. Man trenger ikke ha hus lån for å få det, det holder med høye boutgifter.

Barnehagen blir dekt med 64%. Uansett om den er kommunal eller privat.

I oslo går de etter inntekt og der betaler en alene mor 400kr for barnehageplassen inkl 64% dekt. Uten blir det på 777kr. Om inntekten er under 150 000kr.

Skrevet

Ja 8000kr + 1200kr blir jo 9200kr, derfor jeg skrev 9000kr mer å rutte med.

Skrevet

Vi bodde i studentboliger i fire år med barn, og mange av våre naboer var alene med omsorgen for et eller flere barn. Det gikk kjempe bra!!! Flere hadde heller ikke fedre i bilde, eller mor, og de hadde litt mer enn oss som var et par å rutte med. Bostøtte, o- stønad, dobbel barnetrygd, ekstra stipend, reduserte priser og for de fleste barnebidrag. I motsetning til de som ikke hadde en annen foreldre i bilde kunne vi selvsagt jobbe og hadde barnevakt i hverandre, så det er ikke ment å klage.

Skrevet

dytt=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...