Gjest Skrevet 14. april 2009 #1 Skrevet 14. april 2009 Bekkenet mitt har oppført seg veldig pent fram til for 1,5 uke siden, da begynte det og skrange litt, og nå har jeg hatt flere kvelder og en dag med ganske vondt. Merker stor forskjell på om jeg har tatt det litt med ro, eller gått mye. Jeg er i uke 24 og skal til kontroll hos lege om 2 dager og regner med jeg bør be om en gradert sykemelding. Dette er litt nytt for meg siden jeg har vært student med de andre, så det jeg lurer på er hva deres erfaring er med gradert sykemelding, bekkenplager etter en arbeidsdag osv. Jeg jobber som lærer, så blir mye gåing og ståing på en dag, noe som i tidligere svangerskap (altså ståing og gåing generelt) ikke har vært noe bra for meg. Har det vært greit å få sykemelding av legen deres? Hvor mye trengte dere for at det ble passe mye for å ikke få for mye vondt? Har veldig lite lyst å gå mye hjemme, så satser på å jobbe så mye som mulig lengst mulig, men yrket mitt er også ett hvor det desverre er umulig å tilrettelegge med tanke på dette.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 14. april 2009 #2 Skrevet 14. april 2009 Jeg har. Er frisør av yrke og det blir vel som lærer, gå og stå hele dagen. Har i begge svangerskap blitt sykemeldt, startet med 50%, men det har sjelden vart lenge før jeg har blitt 100% sykemeldt. Som du sier så er det vanskelig å tilrettelegge. Og belastningen blir ikke mindre etterhvert. I så fall ville jeg fått såpass mye gradert at du bare jobber litt i løpet av uken. Dvs, at du blir sykemeldt ca. 70-80% Lykke til, håper du blir fort bedre:-)
Fire småtroll Skrevet 14. april 2009 #3 Skrevet 14. april 2009 Jeg har hatt gradert sykemeldig i alle mine svangerskap, og legen sa klart ifra at det skulle graderes så jeg jobbet hver dag, men bare halve dager. Da blir belastningen på bekkenet minst, så med 50% sykemelding jobbet jeg 3-4 timers dager.. Det fungerte veldig fint for meg, da kunne jeg reise hjem og slenge meg på sofaen og slappe av litt før de eldste ungene skulle hentes i barnehagen.
Gjest Skrevet 14. april 2009 #4 Skrevet 14. april 2009 Ja, det er noe sånt jeg lurer litt på, men jeg må også kordinere det med fag jeg underviser i, de er jo gjerne litt spredd, så vi får evt se hvilke løsninger vi finner her. Takker for svar :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå