ღLykkelig mღmmღ til to:) Skrevet 14. april 2009 Forfatter #2 Skrevet 14. april 2009 Jeg studerer økonomi, skal begynne siste året på bachelor selv om spirene er ventet i slutten av november. Så får se hvordan det går;-) Kanskje ikke den beste situasjonen økonomisk, men det ordner seg sikkert etterhvert. Satser på å få låne litt saker og ting fra venninner og min kusine. Er 8+0 i dag, så håper spiren sitter denne gangen. Hvor lang er du på vei?
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 14. april 2009 #3 Skrevet 14. april 2009 Åh så gøy det er flere av oss her inne. Jeg går 4 år på vgs, for å få studiekompetanse. Er helsesekretær fra før, babyen er ventet i slutten av november. Satser å komme inn på revisjon eller sykepleier, barnevern, sosionom.
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 14. april 2009 #4 Skrevet 14. april 2009 Tenkte min mann skulle få ta 10uker pappa perm fra 2010, så slipper babyen å være liten når den må i barnehagen. Er det ikke blitt 10uker pappa perm nå? Hva hadde dere tenkt å gjøre?
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 14. april 2009 #5 Skrevet 14. april 2009 Fra august 2010 altså. Når jeg må fortsette på skolen.
Studinen88 m/ gutt i magen ♥ Skrevet 14. april 2009 #6 Skrevet 14. april 2009 Jeg studerer økonomi nå jeg også! Men skal hoppe over på førskolelærer til høsten. Er litt ambivalent med tanke på å starte ny bachelor med spire i magen, men det får gå som det går
Christine209 Skrevet 14. april 2009 #8 Skrevet 14. april 2009 lillivanilli90: Jeg er i ca samme situasjon som deg, siste året på vgs nå(allmenn påbygging), skal begynne på sykepleie til høsten om jeg kommer inn. Venter babyen i begynnelsen av november, så regner med jeg går så lenge jeg greier før jeg tar ett år permisjon:) Samboeren min går første året på høgskolen nå, så vet enda ikke om jeg kommer til å vente med å begynne på igjen til han er ferdig, for da skal vi mest sannsynlig flytte:)
ღLykkelig mღmmღ til to:) Skrevet 14. april 2009 Forfatter #9 Skrevet 14. april 2009 hehe.. så spirene nå.. ble nesten litt sjelven selv. Mye tvillinger i familiene... men får tro det bare er en her. (skrivefeil). Tenkt å prøve å fortsette studiene hvis jeg får en KJEMPESNILL baby;D Så får krysse fingrene. Får samle inn det som er mulig med penger. Samboer har bra jobb og enn bruttoinntekt som er høyere enn alle grensene på alt.. så blir nok laveste summer på det meste. Men det går nok:) Han har to barn fra før, så er nok av utgifter!
Lillespire ღdesemberbabyღ Skrevet 15. april 2009 #10 Skrevet 15. april 2009 Jeg er åsså student. Tenkte jeg skulle fortsette å studere til høsten, og så ta permisjon etter jul, kanskje.. Jeg pendler, så blir nok vanskelig å fortsette når lillebanet er kommet.. Vet dere når man skal begynne å søke om fødselsstipend? Man må vel kanskje ha en fødselsattest først?
Christine209 Skrevet 15. april 2009 #11 Skrevet 15. april 2009 Jeg har tre "småjobber" vedsiden av slik jeg har rundt 5-6000kr i mnd nå i tillegg til stipend. Så har jeg fått meg sommerjobb, så satser å jeg er i form til å jobbe i juli:p Så da har jeg jobbet i mer enn 6 av de 10 siste mnd før fødselen. Så da får jeg foreldrepenger fra nav eller hvem som gir det når den tid kommer:) Så satser jeg å spare en del av det jeg får igjen på skatten og i feriepenger til sommeren i tillegg til det jeg tjener i sommer. I tillegg jobber samboeren min i tillegg til skolen også. Så har besteforeldrene mine en leilighet de ikke bruker på den plassen jeg kommer fra, så vi satser på å bo der noenlunde gratis fra høsten når jeg tar permisjon fra skolen til neste høst, så da får vi forhåpentligvis spart opp en del av å gjør det. Hadde flaks der! dere da?
☆H E L ønskersåveldig☆ Skrevet 15. april 2009 #12 Skrevet 15. april 2009 jeg studerer også jeg har tatt kontormedarbeider (for og venne meg til skole igjenn) nå er det regnskapsfører jeg studerer til å bli ferdig til sommeren... jeg jobber heltid og tar studiene på kveldstid over nett.. veldig tungt me en liten 2 åring. men heldigvis snart ferdig han har vel 25 000 og jeg nesten 30 000.. så vi har nok penger heldigvis. er sååå tungt og uroe seg for økonomien..
Enitsirk79 Skrevet 19. april 2009 #13 Skrevet 19. april 2009 Jeg studerer bare deltid, men jobber 100%. Har et håp om å komme meg igjennom siste semester selv med en baby.
1.1.10 Skrevet 19. april 2009 #14 Skrevet 19. april 2009 Jeg studerer også Forventet termin i desember, og er da på siste bachelor året på sykepleien. Håper jeg rekker å fullføre første halvåret, slik at jeg tar permisjon etter jul og 1 år framover. Vil helst være hjemme med barnefaren, siden jeg pendler til skolen.. Er mye å sette seg inn sånn økonomisk sett, hva man har krav og ikke krav på! lillivanilli90: Jeg går sykepleien på HiNT, anbefales virkelig!
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 19. april 2009 #15 Skrevet 19. april 2009 Hei, jeg er også student. Fikk en sønn i fjor i mai, så dette blir nr 2 mens jeg studerer;) Du får jo et år med stipend av lånekassen, det vil si at alt lånet blir omgjort til stipend, så du får det vanlige derfra;) Sist så jobbet jeg en del mot fødselen, så fikk 8000 i mnd utbetalt av nav. Denne gangen så må jeg også prøve å jobbe litt ekstra..er jo sommerferie snart;) Meeeeen, er avhengig av barnevakt siden jeg har 2 gutter hjemme, de begynner fullt i bhage i august.. Stipend søker du som vanlig nå i sommar, så når babyen er født må du fylle ut en g-blankett eller hva det heter å sende med fødselsattest.. lånekassen er treige å firkanta, så vær sjapp og korrekt;) Lykke til jenter!
ღLykkelig mღmmღ til to:) Skrevet 19. april 2009 Forfatter #16 Skrevet 19. april 2009 Har et spørsmål til deg 2 gullguttar+spire;) Ser ut som du har peiling på dette:D Bare et spørsmål.. Har funnet ut at at jeg kan få ca 8700 fra lånekassen siden samboer tjener over de grensene. Men man kan få engangsstønad fra nav eller foreldrepenger.. ikke sant? Det vil da si at da må man i gjennomsnitt ha over 5870 kr (35 200/6) i mnd når de regner de 6 beste av de 10 siste mnd skal det lønne seg med fødselspenger? Eller tenker jeg kanskje helt feil nå.. mulig det.. lange dager på skolen. Blir helt smårar..hehe. Hvordan regner de ut hvor mye foreldre penger man kan få.. er det bare gjennomsnittet av de seks beste mnd som man før utbelalt over permisjonen? Ble mye rot dette her
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 20. april 2009 #17 Skrevet 20. april 2009 Hei lykkelig & gravid;) Fra lånekassen så fikk jeg 6300 i mnd, men i januar og august 17000..altså som vanlig fullt stipend og lån:) Foreldrepenger fra nav får du utenom.. vet ikke helt hvordan de regner det ut. Men husker sjefen min måtte fylle ut et skjema, og skrive hvor mye jeg tjente ca hver mnd. I og med at det var så forskjellig fra mnd til mnd. Han var "snill" og skrev at jeg hadde ca 12000 i mnd, så da fikk jeg utbetalt rundt 8000 i mnd. Men må også sende inn en lønnsslipp, send inn en av de beste du harhatt rett før perm;) Hmm...ble du noe klokere?
ღLykkelig mღmmღ til to:) Skrevet 20. april 2009 Forfatter #18 Skrevet 20. april 2009 Tusen takk:) Ble klokere ja:) Greit å ha litt peiling når man skal gå til noe slags rådgiver. Greit å vite hva man lurer på liksom:) Har forhåpentligvis to jobber før permisjonen. De må vel ta hensyn til alle inntekter.. tjener liksom mer på sommeren enn jeg gjør resten av året som å være bartender. Blir kanskje ikke like mye driks med stor mage til høsten da..hehe.
Anne lise og Dennis<3 Skrevet 20. april 2009 #19 Skrevet 20. april 2009 Jeg begynner faktisk å studere til høsten når den lille kommer jeg=D Jeg skal ta allmenn påbygg (20 timers kurs i uken) Det er vidrergående så må ta det til høsten eller så har jeg ikke rett mere. Men dette greier vi.. neste år håper jeg å komme inn på vetrinær høgskolen på dyrepleien så det er veldig viktig at vi får til dette=D Skolen begynner i midten/slutten av august så jeg skal søke mamma permisjon 12 uker før termin fordi jeg ikke får fortsette jobben når jeg begynner på skolen. Flaksen her er at jeg har termin 7.november og 12 uker tilbake er 15.august så det går kjempe bra=D=D flere i samme knipe?
acf Skrevet 20. april 2009 #20 Skrevet 20. april 2009 jeg skal begynne på 3 året vernepleier fra høsten av, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre,eller hva som lønner seg. vi har praksis fra november, og det er den mnd jeg har termin...så vet ikke om det lønner seg å ta permisjon fra høsten av eller ikke...hva tror dere??får jo ikke gjennomført praksis...og første tiden med nyfødt går veldig fort,så vil nyte den tiden sammen i stedet for stress og mas:-)) lykke til alle sammen og tvi, tvi;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå