Gå til innhold

FY FLATE! nå ble jeg provosert!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

var på youtube og så diverse videoer som er lagt ut av familier som har "mistet" sine barn fordi barnevernet har vært og hentet dem. jeg jobber ikke i barnevernet, men i skole/barnehage og har selv sett hvor omfattende en barnevernsak er, hvor lang tid det tar, og hvor ille det faktisk må være for at barnevernet går inn og tar barna. dette er ikke basert på et engangstilfelle!

det som provoserer meg er hvordan disse familiene bretter ut live sitt til alle! og selvfølgelig barna sine! hvordan de kan finne på å legge ut fjeset til barn som blir tvangsflyttet ol! skjønner de ikke at disse barna skal skjermes! andre barn trenger ikke å vite hjemmesituasjonen til klassekompisen og foreldre til andre barn blir skeptisk hvis deres barn får seg en "slik" venn! de lager et hinder til sitt eget barn!

alle skjønner at barnevernet ikke sitter på møter og diskuterer hvordan de skal gjøre tilværelsen mest mulig jævlig til en familie! jeg sier ikke at barnevernet alltid tar den rette avgjørelsen. også der som i andre sektorer gjøres det nok feil(uten at jeg har sett det), men barnevernet tar ikke barn ut av et hjem uten grunn!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig. Mange av disse foreldrene skyter seg selv i leggen, og beviser sin udugelighet ved nettopp å gjøre dette.

Skrevet

Jepp, det værste er vel disse aktive motstanderne som drar andre forelder inn. På den måten minimerer de muligheten for disse foreldrene å bli gjenforent med barna på et senere tidspunkt.

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Vanskelig å vite hva man selv hadde gjort i en slik tragisk situasjon. Jeg syntes det virker litt på trynet, at folk som ikke har opplevd dette selv kan sitte å dømme hva som er riktig og feil på en slik bastant måte?.

De er vel ganske desperate til å få folk til å høre på historien sin og få forståelse...

Skrevet

Mange av dere så kalte normale som legger ut altfor mye info både her og på facebook. Har mere forståelse for at en desperat mor gjør det, en at folk i normalsituasjoner gjør dette.

Skrevet

Sånt må du ikke si! Disse foreldrene er sikkert bare psykisk syke og det må vi ha forståelse for.

Skrevet

Helt enig med deg Nordavind fra sør. Adelesaken friskt i minne, Lite hjelper det vel å ha retten på sin side når man har mistet et barn.

Skrevet

Har akkurat vært inne og svart på innlegget hennes.. Helt enig med deg. Man kliner ikke ut bilder av ungene sine i en sånn sak! Og til deg som sier vi legger ut for mange bilder på Facebook osv, så har jeg ikke lagt ut ett eneste bilde av ungene mine der, og kommer ikke til å gjøre det heller. Har og minimalt med info på "tryneboka"! Sikkert desperat, men mest sans ikke i stand til å ta vare på ungen sin.

Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Enig i at det er ganske drøyt. Youtube brukes tross alt i stor grad av unge mennesker, og når de ligger ut fullt navn på barna i videoene er det ikke vanskelig for klassekamerater å søke opp dette. Kanskje ikke noe barnet ønsker at alle andre skal se.

Skrevet

"sikkert bare psykisk syke". ja, det er godt mulig, men forstår man ikke at det i lengden ikke hjelper barnet deres?? jeg forstår at det kan være mer med en sak enn den vi får høre av barnevernets side, men det betyr ikke at det er foreldrene som har "rett" fordi.

jeg mangler ikke forståelse for de som er psykisk syke. de har min fulle sympati, bare så det er sagt! men hvis man er så syk at barna blir tatt ifra en så må man heller få konstruktiv hjelp! ikke legge ut videoer på youtube!

HI

Skrevet

Så lenge foreldre med forstyrrelse på sinnet ikke sperres inne, kan de alltid finne på å gjøre dette selv om de går til behandling. Og jo, du har liten forståelse for psykiks syke når du ikke forstår at de kan finne på å gjøre slikt!

Skrevet

men da er det bare et bevis på at barnevernet gjør rett i å ta barna deres da, når de ikke klarer å gjøre ting som er riktig for barna.

HI

Skrevet

Det finnes mange voksene som bretter ut seg selv i tv og på nettet uten at de blir fratatt barna. Ta for eksempel disse i ungemødre.

Skrevet

jeg sier ikke at alle som har brettet ut livet til barna sine på tv skal bli fratatt de. men de som allerede er under barnevernet, som legger ut videoer som er negative for barna, bør skjønne bedre. men det er jo det de ikke gjør!

Skrevet

Men det gjør oss andre ikke fritatte fra å vise forståelse for disse foreldrenes situasjon!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...