Calexico Skrevet 14. april 2009 #1 Skrevet 14. april 2009 Hei jenter:) Nå føler jeg meg endelig klar for å prøve igjen. Jeg måtte ta abort pga veldig store misdannelser hos fosteret i uke 12 i februar. Har vært gjennom en veldig trist periode. Men har så veldig lyst til å bli gravid igjen. Utenom folat, er det noe spesielt jeg bør tenke på? Hvilke dager er viktigst i forhold til EL? Til dere som har hatt sa/ma eller sen abort: Hvordan er syklusen deres? Lykke til alle sammen:)
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 14. april 2009 #2 Skrevet 14. april 2009 Hei og velkommen (tilbake) til Bli Gravid forumet =) Så utrolig trist og leit at du måtte avbryte svangerskapet, du har min dypeste medfølelse! Har selv opplevd å miste i uke 12 (den 7 mars i år, er bare 6 uker siden for min del). Jeg skulle på en tidlig UL i uke 12 for å få en bekreftelse på om jeg hadde flerlinger i magen siden magen var veldig stor og jeg hadde store svangerskapsplager med ekstrem kvalme osv. Det ble bekreftet tvillingsvangerskap, men ingen hjerteaktivitet på noen av fostrene. Siden jeg ikke hadde hatt noen blødninger eller noen smerter måtte jeg inn til utskraping. Fostersekkene, morkake og livmor hadde vokst som normalt og hadde jeg ikke fått UL i uke 12 ville det ikke blitt oppdaget før på ordinær UL i uke 18 - så i ettertid var det jo bra at det ble oppdaget da og ikke i uke 18 - for det hadde vært enda verre... Det var helt forferdelig trist og tungt, vi hadde da prøvd i 6 mnd å bli gravid og når vi endelig ble det var vi så glade - det var svært tungt å miste i MA. Fikk mensen tilbake etter nøyaktig 4 uker, men virker som om syklusen er noe "rar". Mensen på bare 2 dager - eggløsning nå på dag 12 istedet for på dag 16, da får jeg syklus på 26 dager hvis det virkelig er EL jeg har/har hatt disse dager... Ellers bruker jeg kosttilskuddet "gravid" og går på Omega-3. Har så lyst til å bli gravid igjen fort etter at jeg mistet - så vi begynte å prøve med en gang, men denne gangen er det litt annerledes for nå har vi ikke "plikt-sex" lenger, nå skal vi bare ha sex for kosens skyld og så får jeg bli gravid når jeg blir gravid - må bare prøve å slappe av litt (selv om det kan være vanskelig), men prøvingen skal jo være noe koselig og ikke som noe stressende vakum og en periode hvor man føler at alt er plikt - det blir litt leit på en måte... Jeg ønsker deg virkelig lykke, lykke til - jeg håper at det går bra med deg, ta deg tid til å sørge og komme over tapet. Ta en dag av gangen... men for hver dag blir det litt lettere og lettere og når man endelig har bestemt seg for å prøve igjen - da har man kommet ett godt stykke på vei =) Stoooor varm trøsteklem fra
Calexico Skrevet 14. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 14. april 2009 Uff, så innmari trist. Har fulgt litt med på deg inne på ufrivillig abort. Føler virkelig med deg.. Bare tiden som hjelper. Men bra du fant det ut relativt tidlig. Jeg fant det også ut i uke 12, glad jeg fikk den ultralyden da og ikke i uke 18. Krysser fingrene denne gangen:) Har du vært på etterkontroll eller? Skal på torsdag, greit å sjekke at alt gikk som det skulle. Jeg fikk tilbake mensen etter 4 uker jeg og, tror jeg har hatt EL to ganger nå, men ikke testet. Har bestemt oss for å ikke bli alt for fokuserte, ville ikke at sex skal bli en stress faktor. Veldig sant det du skriver:) Tror jeg begynner å ta det gravid kosttilskuddet + omega 3 jeg og. Bare for å være på den sikre siden:) Masse lykke til! klemklem
Carina har to små gull Skrevet 14. april 2009 #4 Skrevet 14. april 2009 Trasig at du måtte miste Måtte selv ta abort i uke 19 for 8 uker siden... Jenta vår var død da vi kom til den ordinære UL og det viste seg at hun hadde store misdannelser. Vi prøver igjen... men syklus ser ut til å være litt tullete. Blødde bare 3 dager når jeg fikk mens og da blødde jeg mye. Begynte å litt igjen etter noen dager og så fikk jeg eggløsning 6 dager før jeg skulle ha egglsning... får bare se.. har ikm 28 april... blir spennende... Tar folat og omega 3, men det kosttilskuddet tror jeg kanskje jeg og begynner med... Lykke til
Calexico Skrevet 14. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 14. april 2009 Det hørtes trist ut. Hvordan går det med deg nå da? Veldig leit at du måtte igjennom det. også så langt på vei:( I morgen skal jeg ta meg en tur til apoteket etter jobb og handle inn alle vitaminer som trengs, så er jeg klar. Håper vi alle blir gravide før sommeren. Hadde vært gøy å hatt noen å følge utover. Krysser fingre! Lykke til:) klem
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 14. april 2009 #6 Skrevet 14. april 2009 Uff, så utroolig trist!:´-( Velkommen hit, og masse lykke til med prøvingen! Håper du blir gravid med én gang igjen, og at alt går bra denne gangen.
☆H E L ønskersåveldig☆ Skrevet 15. april 2009 #7 Skrevet 15. april 2009 det er omega 3 i lifeline gravid.. folat og kalsium og masse masse annet. det er en liste over hva som er inni på ene siden av pakken.. men tror ikke det wild yam er i. det skal være bra. I tillegg at mannen tar sink daglig (dette hjelper og bedre sædkvaliteten, menn mister 5 mg sink for hver utløsning, så de må jo ha litt inn og i en prøveperiode. så dette på legene på kanal 5.)
Carina har to små gull Skrevet 15. april 2009 #8 Skrevet 15. april 2009 Hei Med meg og oss går det bare bra nå. Var ei tong tid til å starte med, men har fått god oppfølging fra både jordmor og sosionom. Hun hadde vært ca død i en uke da hun ble født. 380 gram og 17 cm lang.... Prøver ikke å fokusere så veldig mye på det lenger. Vet at jeg kan bli gravid og da prøver vi igjen. Legene sa at sjensen for at det skulle skje igjen var liten. Må bare prøve å se framover Og kanskje sitter spira denne mnd.. får håpe det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå