Gå til innhold

spm. ang. søking av permisjon?? hjelp..

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, jeg lurer vel egentlig på hva er det vi skal søke om som gravide, er førstegangs og trodde egentlig at slik gikk litt av seg selv, (naiv som jeg er :P ) men ser flere steder at det står en masse om forskjellige søkninger.

jeg jobber i 100 % stilling i barnehage. (er sykemeldt, pga. hypermesis)

ønsker å ta ut full perm med 80% lønn. men aner egentlig ikke hva og hvor man søker.. og ikke minst når bør jeg søke? er i uke 21 nå.

bli veldig glad for hjelp..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Slik jeg har forstått det så må vi søke om permisjon etc for å få fødselspenger/permisjonspenger hos NAV. Jeg kommer til å søke etter jeg har vært på Ul nå den 29 april da er jeg 18+4. Jeg vet ikke når en bør søke men jeg har satt den pga da vet jeg om nurket har det bra.

Jeg tenker meg 80 % permisjon med full lønn. Dette tror jeg passer meg og min samboer best. Da tar han sin permisjon når jeg går ut i jobb.

Du kan jo gå innpå Nav sine sider å lese litt:) Tror der skal stå litt informasjon.

Skrevet

Ein søker normalt 3 mnd før permisjonen starter... Det står masse av informasjon på nav sine sider. Skjema som skal sendes inn heter krav om yting ved fødsel og adopsjon.

Skrevet

Skjema finner du på nav sine sider - det er litt forskjellig fra sted til sted når de vil ha det inn - Trondheim f.eks ville ikke ha det før en måned før termin forrige gang jeg søkte, men det spiller ingen rolle om du sender det inn tidligere, det blir bare liggende å vente.

Det du må bestemme når du sender inn skjemaet er om du skal ha 80 % eller 100 % lønn - når faren evt. skal ha sin permisjon kan du bestemme senere.

Skrevet

hei, takk for svar. skal gå inn og se om jeg finner dette skjema da :)

takk for hjelpen =)

Skrevet

Og du må søke jobben din om permisjon

Hvis du jobber i kommunal barnehage har de sikkert standarskjema for dette- det har de i allefall i Oslo

Skrevet

Jeg holder på med de skjemaene nå. Jeg fikk av økonomiansvarlig på jobb, hun skrev dem ut fra NAV sine sider for meg. Jeg jobber i skolen, og så vidt jeg har skjønt det så vil jeg få min lønn fra kommunen som normalt og så får de igjen pengene fra NAV. Hør på jobben din hvordan det fungerer hos dere. Hvis det er kommunal barnehage kan det godt hende at de tar seg av det meste der slik som de gjør hos oss. Normalt skal man vel fylle ut papirer og søke permisjon fra jobb og alt det der 3 mnd før, så det er jo på tide nå. Er 21 uker jeg også, vi har det ikke travelt, men det må vel inn i løpet av april/mai tenker jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...