Gå til innhold

Noen som har tips til morsom jentebursdag for 7-åringer??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir 13-15 jenter. Er så lei av disse "vanlige" bursdagene : inn, spis, leke,fiskedam,pølse, hadetbra!!

Vil ha en koselig og morsom bursdag, som jentene vil synes er morsom og koselig!

bursdagsjenta har allerede bestillt pizza(hjemmelaget), ønsker ikke å ha kake, men bare uffins istedet og snaks og goderi.

Noen gode tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Når jenta mi ble 6 år hadde vi pysjparty! Det synes hun og alle gjestene var kjempestas. Det var 13 jenter her tilsammen. Etter de hadde spist pizza (som dessverre ikke var en hit -de fleste savnet pølsa) fikk de leke med det de ville en stund. Vi hadde lagt ut madrasser og dyner og puter i gangen i 2.etg og de hoppet og koste seg der :) Det blir mye støy når det er så mange jenter. Vi hadde eventyrstund på madrassene. Mannen min leste et litt spennende eventyr mens jentene fikk godtepose. :)

Pysjpartyet har blitt snakket om i etterkant (ikke at det er så viktig altså..hehe), og det har blitt flere pysjparty etter dette...

Skrevet

Og andre tema jeg skal ha etterhvert er jentediskotek. Henge opp en sånn diskokule i taket og spille musikk.. det kan jo også være et tips..

Gjest amandine
Skrevet

Ang pysjparty, når hadde du det? Sover de over alle sammen, da eller leker de bare? Her feirer vi 7 år i mai, og håper på pent vær for frøkna har ønsket seg fjelltur med bål med alle jentene i klassen.. Pysj kunne kanskje vært et alternativ i dårlig vær...

Skrevet

Jenta mi på 6.5 år var akkurat i en bursdag som hun sa var en av de morsomste hun hadde vært på. Der hadde de "kino" - filmvisning i et rom (tegnefilm), og utenfor døra måtte man betale inngangspenger (10- og 50-øringer de hadde fått utdelt av vertskapet) og fikk hjemmelagede billetter. Tror de fikk mat samtidis og kaker etterpå. Så var det dans til diskomusikk.

Skrevet

Neida, ingen sover over. De bare kommer i pysjen i stedet for kjolen og har det gøy:) Stor stas å bare få lov til å gå utenfor døren i pysjen skjønner du :) he he.

Skrevet

De siste tre årene har vi hatt utebursdag. I år hadde vi sytten 6-7 åringer her på pølse/burger-grilling. Kakao og marshmellows etc er godt. Skattejakt/rebus med godteri som i skattekista.

Vi hadde bursdagen i vinter og har brukt å ha stjerneskudd (massevis), men det er kanskje ikke like gøy når det er lyst ute.

Is kanskje..?

Ute et par timer og så inn siste timen for å åpne gaver. De ville i år sitte på gulvet og ha flasketuten peker på; den flaska peker på skal gi gaven.

Helt super bursdag - ungene er veldig fornøyde og du slipper alskens kakebaking og rot inne :) (og i tillegg er det litt friskere og kanskje en smule sunnere)

Men et tips, få hjelp av en voksen eller to ekstra ute.

Vi var to og ble ganske slitne...:)

Skrevet

dytter :) Mange gode tips!! Tar gjerne imot flere :):)

Skrevet

Glemte å si at dette var bare jenter, så jentene behøver ikke å pynte seg til bursdag for å ha det gøy :)

Skrevet

Så flinke dere er å finne på ting :)

Skrevet

Da jeg ble 6 eller 7 så hadde vi en morsom lek i bursdagen min. Jeg og mamma hadde funnet fram masse rare klær (og noen vanlige også da) og putta dem i en sort søppelsekk. Så stod vi ungene i ring og mamma styrte musikken mens vi lot posen sirkulere mellom oss. Når musikken stoppet så skulle den som hadde posen i hendene stikke hånda nedi posen og dra opp et plagg, og dette plagget måtte hun kle seg i. Var gøy!:) Faktisk så hadde jeg samme leken da jeg fylte 22 år med venninner i alderen 21-23, og det var kveldens desiderte høydepunkt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...