Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 14. april 2009 #1 Skrevet 14. april 2009 Lille flis er 6 mnd nå, og har stort sett hatt de samme lekene siden hun var nyfødt. Det jeg lurer litt på, er om hun blir "lei" av lekene sine, dvs om hun synes de er kjedelige og for lite utfordrende..?? Synes egentlig ikke at d virker sånn, for hun putrer jo og går der nede på leketeppet sitt, og virker forsåvidt strålende fornøyd m tingenes tilstand selv ihvertfall. Hmm...ikke alltid så lett å vite nei:)
Itsrejk Skrevet 14. april 2009 #2 Skrevet 14. april 2009 Min erfaring er egentlig at gjenkjennelse betyr mye når de er så små. Det kan man jo se når det gjelder rim, regler, sanger og (etter hvert) bøker også. Samme om igjen og om igjen. Blir jo aldri lei! Tror de har det litt sånn med lekene sine også, jeg. Men det jeg har tenkt å bli litt flinkere til denne gangen er å ikke ha så mye fremme samtidig, men heller bytte litt på hva som ligger på teppet. Hvis han får en yndlingsleke - og det er han vel i ferd med å få allerede - skal han selvf. få ha denne fast hos seg, med tanke på dette med gjenkjennelse osv. Men de andre leken skal jeg prøve å bytte litt på, for etter å ha vært pakket bort en uke eller tre vil jo leken ha sin nyhetsverdi igjen. Så lenge flisa di er fornøyd der nede på teppet sitt kjeder hun seg neppe.
rikedaspike Skrevet 14. april 2009 #3 Skrevet 14. april 2009 Hvis du legger noen leker vekk i noen dager eller uker så blir de spennende igjen - hun jenta mi er 9 mnd. nå og kaster fra seg en del leker hun har siden rundt 3 mnd....! Men har fått noen brukte leker for en billig penge så veldig greit det- slippe kjøpe nytt og de kaster de jo ellers i søppla. så faktisk miljøvennlig også.:-)
Lillepusen-78 Skrevet 14. april 2009 #4 Skrevet 14. april 2009 Det har jeg også lurt på... Men har kommet frem til at det nok helst er jeg som blir lei, på hans vegne liksom ;-) Tassen min på 6,5 mnd virker iallefall fornøyd.... Foreldrene mine kjøpte noen nye leker til ham her om dagen som han kastet seg over, men han har sine favoritter blant de "gamle" lekene. Hadde glemt en av favorittlekene hans i stellevesken i noen uker, og han ble så glad da han fikk den igjen. Så søt
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 14. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 14. april 2009 Hehe, sånn er d her også; jeg er vel egentlig mer lei enn hun er;) Og d med å rydde bort noen leker for en periode er kjempelurt, takk for tipset!
Frøken Freken Skrevet 14. april 2009 #6 Skrevet 14. april 2009 Etter at snuppelure var passe sytete i en periode byttelånte jeg babygym med en venninne. Sønnen hennes ble litt apatisk i starten, mens jenta mi ELSKET noe annet å holde på med. Så... kanskje det er individuelt, som det meste annet?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 14. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 14. april 2009 Tja, det er vel kanskje det...Skal prøve trikset m å gjemme noen av lekene en periode, synes å huske at d funka bra i barnehagen jeg jobbet i for en stund tilbake!
Sunnybeach4gull :) Skrevet 15. april 2009 #8 Skrevet 15. april 2009 Dritlei.... :-)) Særlig babygymmen ser han ikke på engang, sjøl om æ bytte leka på dn jevnlig :-P Nu når han ligge på golve sparke han dn bare overende eller kveile sæ rundt den når han rulle og styre :-) Men dm anbefale jo å bytte leka jevnlig, ikke at du må kjøpe nye, men legge vekk et par stk som da blir som ny etter 1 uka :-) Han e 5 mnd nu å e mer interessert i alt han ikke kan leke me, hehe :-)
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 15. april 2009 #9 Skrevet 15. april 2009 Dette med å legge vekk leker i en uke eller to har vi hatt god erfaring med også! Fant frem et par ting som hun ikke har sett på noen uker nå, og du så faktisk at hun fikk trillrunde stooore øyne før hun kastet seg over dem. Vet ikke om hun kjente dem igjen eller ikke, men de har hvertfall blitt de nye favorittlekene nå Jeg gjør det sånn at når det ser ut til at hun ikke bryr seg om en leke mer så tar jeg dem bort og finner frem noe annet. Så kan hun få lekene jeg tok bort når de "nye" begynner å bli kjedelig igjen. Resirkulering av leker ;P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå