to_tette? Skrevet 14. april 2009 #1 Skrevet 14. april 2009 har nemlig en legg med masse ekle åreknuter...! dagens bekymring er altså blodpropp
Snikskytteren er storebror! Skrevet 14. april 2009 #2 Skrevet 14. april 2009 godt det er flere med tåpelige bekymmringer! Jeg har ingen åreknuter, men er redd for blodpropp....
to_tette? Skrevet 14. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 14. april 2009 hm, ja det er jo en risiko for det også når man er gravid... det er vel ikke så vanlig da. har vært fostervannet som har vært på tankene ei stund nå, men har visst kommet på noe nytt å bekymre meg for i dag...
SokkeLaila Skrevet 14. april 2009 #4 Skrevet 14. april 2009 Den vanligste blodproppen i leggene er dyp venetrombose (DVT). Klassiske kjennetegn er rødhet, smerte, varme, nedsatt funksjon og hevelse. Du vil nok merke det om du skulle få blodpropp -for leggen blir da ofte knallrød, varm og skikkelig hoven. Bruk kompresjonsstrømper hver dag -fra morgen til kveld, så forebygger du iallefall det du kan..!
to_tette? Skrevet 14. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 14. april 2009 uff, ikke søk på "blodpropp" i artikler her inne ihvertfall, fikk opp masse jeg ikke hadde lyst å lese... hmm, har noen røde flekker på lårene da, smerte, varme nedsatt funksjon og hevelse hører med nå (37uker), tror hodet har festet seg ja... forrige svangerskap klarte jeg jo nesten ikke gå pga det var vondt, og hovnet veldig opp den siste uka. men det er vel værre, og skjer fortere hvis det er blodpropp (at leggen blir veldig rød og hoven mener jeg) -og sikkert vondere og...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå