Gå til innhold

hei noen som vet...:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om når man ikke har lov å fly,er det noen grense på det??

skal nord over i august,og da er jeg 31 uker på vei,og når jeg reiser hjem så er jeg 33 uker ca. er det forsent da å fly ? vi har tenkt tanken på å kjøre bil men det tar et par dager før en er framme....

håper noen vet :)

takk på forhånd:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så lenge du er frisk så kan du fly fram til 3 uker før termin uten legeærklering :)

Dette fikk i hvertfall jeg beskjed om når jeg spurte min dr når vi skulle på ferie i nordnorge i forje svangerskap :)

Skrevet

dette gjelder i Norge

helt andre regler hvis man skal til utelandet :)

Skrevet

har en venn som jobber i thomas cook... men dette er jo mest utenlandsreiser da...

han sier at 8 uker før termin må man ha legeerklæring....

4 uker før termin får du ikke lov til å fly....

kan være det er andre lover for innenlands... det kan det nok være, da er jo flyturene kortere....

Skrevet

Hei,

det beste er å sjekke på flyselskapets hjemmeside - regler kan endres og det varierer en del beroende på hvilket selskap man flyr med. Selv ukependler jeg til Stavanger så har relativt god peiling på SAS og Widerøe. For begge to gjelder at man kan fly uten legeattest frem til uke 36, på noen spesielle strekninger i Nord-Norge gjelder uke 38 med legeattest (for at de gravide skal kunne ta seg til sykehus i god tid før fødsel).

Det som er viktig er å sjekke hva forsikringen din sier! En del reiseforsikringer/hjemforsikringer dekker kun frem til uke 27, dvs dersom du ikke har dekning så må du selv stå for evt kostnader hvis du føder ombord eller at flyet må gå ned fordi barnet bestemmer seg for at det vil ut - og det kan bli dyrt...!

Ellers skal det nok gå greit - jeg regner med å pendle frem til uke 30 i hvert fall!

Lykke til og god tur! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...