Gå til innhold

HMM skeiv livmor????

Mammaen til Daniel og Ida :O)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter. Er i min 18 uke nå. Og livmoren min har ligget på høyre siden i magen helt fra jeg kunne kjenne den i uke 15. I går da jeg fikk en kynner kjente jeg det veldig tydelig at det var høyre side som var hard. Samboeren bare lo og sa det så rart ut?

Er det noen andre her som har opplevd dette? Må vel rette seg etterhvert, slik at den sklir mer mot mitten av magen vel??? Hmm... håper på svar

( Og det er ikke babyen som gjør at det er en større kul på høyre siden)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt

Skrevet

sist jeg var gravid og fikk kynnere så ble magen ofte skeiv ja. Da var det som regel fordi babyen lå til den ene eller andre siden. Tror det er helt normalt.

Er du usikker så hør med legen din eller jordmor, men tror ikke det er farlig :-)

Skrevet

Takk for svar Samsyn, Camilla og lille frø :o). Skal på ordinær ul om en uke, så får spørre da.

Skrevet

Min livmor er skjev, det sa legen til meg første kontroll, da han kjente etter. Nå har jeg en del kynnere for tiden, og babyen ligger til høyre for navelen. Akkurat som du beskriver, og det ser litt rart ut, hehe. Regner med det går seg til etter hvert.

Jeg skal til jordmor nå halv tre og skal ta UL, skal snakke litt med henne om blant annet det i dag. Spennende =)

Leger inn info når jeg vet mer, jeg..

Kos deg med magen :)

Skrevet

Glemte å skrive at jeg er 16+1 uker i dag.

Skrevet

Hei Veslemus. Takker for svar... Masse lykke til hos JM da. Blir spennende å høre hvordan det har gått... Kanskje du får høre hjertelyden.... :o)

Klem

Skrevet

Livmoren min ligger også over på høyre side. Når jeg ikke er gravid ligger den fullstendig over på høyresiden, helt nede i bekkenet.

Nå er jeg 15+5 og kjenner at livmoren har rettet seg opp en del, men ikke helt. Regner også med at det retter seg etterhvert :) Det er ikke noe å bekymre seg over ihvertfall ö Mamma er visstnok likedan, og hun fikk tre barn.

Skrevet

Tusen takk for svar Håp om oktober ;O) Masse lykke til videre til deg .

Skrevet

Heisann.

Jeg har hatt noe som du at livmoren er større på høyre side enn på venstre side men jeg tror det for min del handler om hvor i livmoren bebissene ligger (de har jo fosterposen sin inni livmoren og den fyller jo langt fra hele plassen enda).

Jeg tror det jevner seg ut jeg :):):)

Skrevet

Hei igjen =)

Jordmor sa det ofte var sånn at livmor er skjev i starten, og så legger babyen seg gjerne til den ene sida, dette vil gå seg til etter hvert, og babyen velger ofte en siden og da vil det føles skjevt uansett. Altså helt vanlig :)

Fikk Ul i dag, jeg. Fosteret lå faktisk plassert på min venstre side i dag, med hodet rett ved navelen og rumpa godt plassert ned mot bekkenet. I tillegg lå h*n med bena i kors, så det var ikke mulig å se kjønn. Så da må vi vente i spenning litt til. Skal på ordinær UL 29. april. Håper vi får se det da.

Fosteret lå stille i dag, så vi fikk fine bilder og jordmor slo på 3D =)

Har lagt ut bilder på bloggen min:

http://renated.blogg.no/

Så da får vi bare hodle ut med vår skjeve livmor en stund, så går det seg nok til :)

Skrevet

Fikk høre hjertelyden i dag og ja. Hørt den en del ganger før, jeg. Den ligger mellom 140-160. :)

Skrevet

Takker for svar Perledykkeren og Veslemus. Så artig at du fikk ul i dag også da Veslemus... Artig med bilde også.. Vi får bare ha skev livmor foreløpig ja he he. Overlever vel det.... :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...