~ spiren ~ Skrevet 14. april 2009 #1 Skrevet 14. april 2009 Er det noen her som kanskje kunne tenke seg å dele noen av ønskebrevene sine som de skal gi til jordmor når de ankommer sykehuset til fødselen? Slik jeg vet hva som er lurt å ha med, og andre viktige ting. Er så lett å kanskje glemme noe. =)
MinnieMe Skrevet 14. april 2009 #2 Skrevet 14. april 2009 Er det vanlig å ha med seg ønskebrev, eller er det bare hvis man har spesielle ønsker? Jeg er førstegangs og aaaner ikke hva jeg skulle skrive i et evt ønskebrev, prøver å psyke meg på at jeg bare må ta ting som det kommer... :/ Men hadde vært kjekt å høre ønskebrevene til andre, kanskje man får noen ønsker selv da Det eneste jeg vet er at jeg ikke vil at jordmoren skal snakke til meg som om jeg var et sykt barn, men det er ikke noe å skrive i et ønskebrev, kommer vel ann på jordmoren det...
Gutta.og.meg Skrevet 14. april 2009 #3 Skrevet 14. april 2009 Sist hadde jeg ingen formening om hvordan fødselen "skulle" være...så jeg tok det bare som det kom...samme denne gangen egentlig...har bare bedt om 1 ting : kusina til ei venninne av meg er jordmor på sykehuset jeg skal til...og henne vil jeg helst ikke ha som jordmor, ingenting personlig mot henne, men det ville være veldig ubekvemt for meg å ha halveis kjente der! I tillegg har jeg bedt om å få ekstra hjelp til ammingen, siden vi ikke fikk det til sist... Du må jo ikke sende ønskebrev om det ikke er noe helt spesielt du vil ha, gjøre etc. Kan jo skrive om en vil ha smertelindring ( i form av medikamenter) eller ikke, om en vil ta opp barnet til brystet selv (om fødselen gir deg den muligheten), om du vil føde i vann etc? Nei vet ikke jeg...har som sagt ikke skrevet no ønskebrev når det gjelder fødselen...for en vet jo uansett aldri hvordan fødselen blir! Jeg tror at det beste er om en kan ta det som det kommer og kjenne på kroppen der og da hva som er best Lykke til
Stiine Skrevet 14. april 2009 #4 Skrevet 14. april 2009 Er førstegangsfødende og har tenkt mye på dette brevet.. Skal til jordmor no på torsdag så da skal vi skrive brevet ilag.. Litt greit å ha med dine ønsker for fødselen.. Her er noen av mine: *Varme kluter/omslag nedentil under pressrier *Vente med epidural lengst mulig *Smertelindring i form av nåler/badekar/dusj og evnt lystgass *Ønsker ikke å bli klippet med mindre det er høyst nødvendig *Bruk av finskegrepet Osv,jordmor kommer nok med en del tips.. Har en super jordmor med lang erfaring:D
Snuppa & llillebror Skrevet 14. april 2009 #5 Skrevet 14. april 2009 Trenger vel ikke levere noe ønskebrev... Du finner fort nok ut åssen du vil ha det der og da...kan ikke planlegge sånt på forhånd. Med mindre det er noe veldig spesielt liksom. Det går av seg selv når du er der, tro du meg... Før sist fødsel var jeg helt overbevist om at jeg skulle ha epidural, men når jeg kom inn ville jeg overhodet ikke ha det. Man vet jo ikke på forhånd åssen fødselen, kjemien med jordmor og sånne ting er...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå