♥Vesla-nov 09♥Baby-juni 12♥ Skrevet 14. april 2009 #1 Skrevet 14. april 2009 Hei! Jeg er nå 11+5 og sykemeldingen min gikk ut i dag. Jeg prøver å få tak i legen, men der er det umulig å komme igjennom nå. Jeg har vært sykemeldt i 4 uker nå pga. kvalme og oppkast. I tillegg så har jeg vært veldig sliten og uggen. Jeg føler nå at jeg begynner å bli litt bedre og har lyst til å prøve meg på jobb igjen. Problemet er bare det at jobben min fører med seg overtid stort sett hver uke på mellom 10 og 20 timer, og i tillegg så har jeg ansvar for mine egne kunder. Og de ringer til alle døgnets timer. Det er ikke spesiellt populært blant kundene at jeg plutselig blir sykemeldt igjen og de må bytte kontaktperson igjen. Jeg ønsker derfor tilrettelegging, med minst mulig kundeansvar. Mener dere at det er for tidlig med tilrettelegging?
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 14. april 2009 #2 Skrevet 14. april 2009 Jeg ba om litt tilrettelegging allerede i uke 6 jeg. Sliter en del med leddene og har begynt å svømme tirsdager og torsdager, fikk da innvilget hjemmekontor disse dagene slik at jeg kan svømme før jeg starter jobbingen :-) Må si at jobben min er helt fantastisk til å tilrettelegge, det var de sist jeg var gravid også!!
♥Vesla-nov 09♥Baby-juni 12♥ Skrevet 14. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 14. april 2009 Oi, det hørtes bra ut:) Godt å høre at det er arbeidsplasser som tar en på alvor. Vet at de er flinke til å tilrettelegge på jobben min, men usikker på hvordan de velger å løse det etter at finanskrisen har inntatt arbeidsplassen. Men jeg både håper og regner med at det går bra. Da trenger jeg ikke å ha dårlig samvittighet for å be om det nå. Har du beholdt dine gamle arbeidsoppgaver eller har du fått nye etter tilretteleggingen?
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 14. april 2009 #4 Skrevet 14. april 2009 Jeg fikk endret litt på arbeidsoppgavene også, men etter en omorganisering på jobben så er endringene jeg ba om innlemmet i min nye stilling så er strålende fornøyd om dagen :-) jobber som IT-Konsulent i en gruppe så enkelt for meg å følge opp sakene mine, samtidig som jeg kan be andre ta over om det blir for mye. Heller ikke så mye kundekontakt pr telefon så opplever ikke å bli nedringt døgnet rundt heldigvis:-) Og hjemmekontor hjelper også kjempemye!
♥Vesla-nov 09♥Baby-juni 12♥ Skrevet 14. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 14. april 2009 Så fint da:) Det er jo klart at ting må jo gjøres for deg også, men er vel kanskje som du sier litt mere fleksibelt med tanke på å få hjelp av andre. Jeg jobber som eiendomsmegler og har derfor mye direkte kundekontakt, og det er ikke noe morsomt å starte opp igjen nå med flere nye kunder, og så er jeg plutselig sykemeldt igjen om en måneds tid så de får en ny å forholde seg til igjen. Har fått time hos legen ti over to i dag, så er spent på hva vi kommer frem til. Kastet opp igjen istad, så jeg ser jo at jeg må ta det litt mere med ro. Ba du selv om tilrettelegging eller gikk du gjennom lege?
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 14. april 2009 #6 Skrevet 14. april 2009 jeg ba selv om tilrettelegging. Tok et møte med sjefen og la frem en del endringer som jeg mener kunne gjøre arbeidshverdagen bedre for både meg og jobben. Og fikk Ok på samtlige punkt :-) Skjønner godt at det ikke er like lett som eiendomsmegler ja. Blir jo mye mer direkte kontakt med kunder. Lykke til hos legen i dag! Det er ikkeno stas å være dårlig nei!! Selv så er jeg på bedringens vei, fortsatt litt kvalm til tider men har klart å ikke kaste opp heldigvis, men guri så nære på noen ganger....bare staheten som har gjort at jeg ikke har gitt etter hehe men nå er jeg 12 fullgåtte uker i morgen så formen blir sikkert bare bedre og bedre...håper jeg iallefall
♥Vesla-nov 09♥Baby-juni 12♥ Skrevet 14. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 14. april 2009 Okay! Var litt usikker på om jeg måtte gå gjennom legen eller om jeg kunne kreve det selv. Men tenkte det var greit å ha med legen på laget, ellers så vet jeg at jeg hadde presset meg selv lenger enn jeg burde. Håper de får til en fin løsning på jobben, vi er jo flere avdelinger på min arbeidsplass, så det skulle gå an å gi meg litt forskjellig annet å gjøre. Takk for det! Lykke til du også! Da er vi neimen ikke langt unna hverandre. Jeg skifter uke på torsdag:) Ja, man må være litt tøff for å la være å kaste opp. Hehe:) Men det er som du sier, de første 12 skal visst være verst, så da håper vi at resten av tiden blir som en dans på roser. Haha!
h-86 Skrevet 14. april 2009 #8 Skrevet 14. april 2009 Hei Jeg fikk tillrettelegging på arbeidsplassen da jeg var 4-5uker på vei...(jobber med voldelige ungdom, var redd for å skade fosteret) Gikk til legen for å få sykemelding, men han gav beskjed om at jeg ikke var syk, bare gravid hehe og at arbeidsplassen var lovpålagt til å tilrettelegge for meg... Gav beskjed på jobb og de fiksa alt med en gang... Det skal og må de:-D lykke til:)
♥Vesla-nov 09♥Baby-juni 12♥ Skrevet 14. april 2009 Forfatter #9 Skrevet 14. april 2009 Ja, nå har jeg vært hos legen. Hun så ingen betenkeligheter med at jobben skal tilrettelegge for meg, så hun skrev ett par setninger i et brev som jeg skal levere på jobb imorgen, og i tillegg ga hun meg aktiv sykemelding ut måneden slik at de skal få nok tid på seg til å tilrettelegge for meg før jeg kommer igang igjen. Så jeg synes det virker lovende nå Har snakket med min avdelingsleder, og han skulle sende ballen videre til adm.dir. så tar vi ett møte imorgen. Er jo ikke noe vits i å komme tilbake på jobb uten å ha noe å gjøre! Så nå gleder jeg meg faktisk litt å starte på igjen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå