Vinden blåser Skrevet 14. april 2009 #1 Skrevet 14. april 2009 I to uker har vi nå blitt fortalt i histen og pisten om hvordan vi må ta med oss ungene på besøk til to sett besteforeldre. De bor alle sammen i nærheten av her vi har vært i påsken så er ikke noe vanskelig å dra på besøk. Det hele går rett og slett på tid og prioritering.. Hver gang vi reiser hit drar vi ALLTID på besøk til besteforeldrene så snart det lar seg gjøre slik at de får møtt oss ASAP. I tillegg til det drar vi innom de så ofte som overhodet mulig innimellom alt det andre styret. Tingen er at vi bor et godt stykke unna familie og venner så når vi først kommer på ferie har vi MAAAAANGE som må besøkes. Minimumet er at besteforeldrene blir besøkt på dag 1 eller 2, OG på avreisedagen evt dagen før. I tillegg til det er vi som sagt på besøk innimellom, av og til 10 minutter og av og til 2 timer. Tiden strekker derimot ikke til om man skal gi alle det de ønsker. Venner får derfor kun 1 besøk hver (gjerne samle de sammen flere for å spare litt tid).. Resten av tiden går til familie og slekt.. Til tross for at vi sitter å teller dager(!!!) for å være sikker på at alle "får sitt" får vi altså høre kommentarer etter oss heeeeele tiden!!! "dere må ta med dere ungene og dra dit eller dit idag!!", "nå er det alt for lenge siden dere har tatt med dere ungene dit", " xx og xx blir nok veldig glade om dere tar med ungene til dem en tur".... Besteforeldrene våre (oldeforeldrene til ungene) VET at vi gjør vårt beste og at vi kommer så snart vi kan. De skjønner at det er mange vi skal se og treffe, og de skjønner at vi samtidig faktisk skal ha ferie og slappe av. De har også forståelse for at vi ikke orker å ta med ungene på besøk når de skal sove. Det å ta med trøtte unger og nekte dem søvn gjør jeg ikke så lenge jeg kan unngå det. Andre derimot...tanter, onkler, foreldre,søsken...de føler av en eller annen grunn en rett til å skulle gi oss dårlig samvittighet for at vi ikke er hos ungenes oldeforeldre daglig. Har vi vært i sosiale tilsteldninger hvorpå minsteungen vår har sovet gjennom alt skal vi visstnok ha dårlig samvittighet for det og. Det går jo tross alt an å vekke ungen!??!!!
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 14. april 2009 #2 Skrevet 14. april 2009 Drit i de. De vet vel hvor dere bor, og hvis det er så viktig å se dere og ungene, så kan vel de komme til dere. Litt enklere. Hadde det på samme måte som du, fikk så dårlig samvittighet av alt jeg ikke rakk. Fikk klager fra oldeforeldre, tanter, besteforeldre osv.. til slutt ble jeg drittlei. De maste alltid om at de ikke får se ungene, men de tar seg faen ikke tid til å komme på besøk hit, noe som faktisk er enklere. Så da tenker jeg at de egentlig ikke er så opptatte av å treffe de. Ble litt opprørt nå;-)
Vinden blåser Skrevet 14. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 14. april 2009 ikke sant?? skjønner bare ikke hvorfor "alle" andre skal blande seg sånn i det hele..blir bare frustrert og stresset...men nå er ferien ferdig og vi kan slappe av igjen..hehe..
blond Skrevet 15. april 2009 #4 Skrevet 15. april 2009 Finn ut hva dere vil og gå for det. Prioriter dem dere har mest igjen for å besøke. Resten kan vel komme på besøk til dere? Om ikke på feriestedet deres så der dere bor. Jeg er enig med deg i at ferier skal være til avslapning, ikke streben etter å tilfredsstille andre.
alvis Skrevet 15. april 2009 #5 Skrevet 15. april 2009 Jeg vet hvordan dere har det. Jeg bor jo her og min slekt og venner bor i hjem landet mitt. Hver gang vi er hjemme vil alle ha besøk og helst heldags besøk. Jeg drar hjem for å treffe mamma og mine søstrer og det er der jeg vil bruke min tid. Besteforeldrene mine er døde men når de levde var vi alltid innom dem også. Jeg følte meg hyperstresset og helt utslitt over å dra på besøk fra den ene til den andre og det var alltid noen som blev sur. De siste to årene har jeg rett og slett kun gjort det jeg har hatt lyst til og det jeg fått tid til. Mine venner som ikke tar kontakt med meg når jeg er i Norge får ikke besøk...det samme slektinger. Dere gjør det dere har lyst til! Det er deres ferie! Barnen skal jo også ha det kjekt og å vekke barn eller holde dem oppe fordi dere ellers skulle ha dårlig samvittighet er helt hoppløst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå