Gå til innhold

April: Bursdagskake :oD


Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09

Anbefalte innlegg

Feiret med familien i helgen og fant ut at prinsessekronekaka til Pia var det vi skulle lage. Startet med godt mot, laget rosa melisglasur og alt (hadde ikke bildet oppe så det gikk på fantasi egentlig). Laget fin "M" og alt, og skulle til å dekorere med nonstop... Da blir stemningen litt labrere (for mors del)...

 

2 pakker med nonstop og hvor mange røde nonstop var det sammenlagt i de posene? 1,5!!! Okei, oransj kunne også brukes tenkte jeg. Hvor mange oransje var det sammenlagt? INGEN! Fantastisk. Brun kake med rosa glasur, og bare gule, grønne, brune og sorte nonstop. Blæh... Mista litt inspirasjonen selv om M var like glad.

 

Hva skjer nå? JOda jeg hvelver hele skåla med nonstop på det ene hjørnet av kaka og alle nonstopene henger fast i glasuren. Jeg må jo bare le. Gikk lei hele kaka så M fikk pynte den selv (hun var jo kjempehappy) men noen prinsessekronekake liknende den Pia har på bloggen sin ble det i alle fall ikke :oDDD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det ble hvertfall kake på dere da! Jeg visste jo at Pia er kjempeflink med slikt, så jeg gikk for freia sitt prinsesseslott for det klarte til og med han ene på Da damene dro og han hadde jo ikke rørt noe på kjøkkenet før! (hvertfall ikke annet enn å lage grandis) Å når han klarte det, skulle jeg klare det!!

 

Laga kaka kvelden i forveien, det gikk kjempebra. Siden det ble ett par glass med rødvin den kvelden tenkte jeg det var lurt å vente med resten til dagen etter...

 

Jeg begynte også med godt mot, og starta på smørkremen, detta gikk bra, når den var passe hvit og stiv tok jeg oppi egget som det sto og derfra gikk det rett i dass! Smørkremen ble til smørsuppe og uansett hvor lenge jeg sto ble det ikke bedre! Det som var kommet utover kaka bare rant og hodet begynte å koke mer og mer! Jeg visste det kom til å bli en dag med stress siden jeg ikke hadde vaska, rydda og funnet frem klær til de små... så med dette i bakhodet og røyken som begynte å sige ut gjennom ørene på meg.. endte hele kaka i matavfallet..... Prinsesseslottet ble bytta ut med god gammeldags sjokoladekake og boller! ;-P

 

Og, jeg skal aldri mer prøve meg på prinsesseslott!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...