Hb31 Skrevet 14. april 2009 #1 Skrevet 14. april 2009 Ble i all hast sendt til sykehus pga smerter øverst i magen.. I sykebilen var undertrykket mitt på 143 å overtrykket 135.. Kåm til sykehuset,fikk feber,skalv,hevelse å hadde sinnsykt vondt i magen...Nytt blodtrykk ble tatt og jeg lå jevnt over på undertrykk rundt 100.. Legen TRODDE jeg hadde fått magesår,men var ikke sikker,fikk en kur jeg skal gå med i 1mnd,men jeg hater medisiner og synes han kunne sjekka så han var 100% sikker... Synes det er rart at di sender hjem pasienter med det blodtrykket,føler meg som en tikkende bombe her jeg går..Tåler ingenting.... Blir veldig irritert....!!!!! Uke 34 på Fredag...
Baremeg Skrevet 14. april 2009 #2 Skrevet 14. april 2009 Ser at forskjellige sykehus vurderer dette med blodtrykk forskjellig. Jeg var innlagt på Bærum sykehus i seks dager pga. høyt blodtrykk. Trykket lå da på rundt 160/110, men kunne også synke ned til 145/90 når jeg fikk slappet av. De ville allikevel ikke sende meg hjem. Til slutt fikk jeg en 24 timers måling som jeg fikk dra hjem med. Det viste seg at blodtrykket hjemme var bedre,men jeg begynte da også på medisin mens jeg lå på sykehuset. Har nå i ettertid målt selv trykket hjemme og skal idag til kontroll på sykehuset. Vil si at de tok dette med blodtrykk veldig alvorlig på Bærum og presiserte dette hver gang jeg sa at jeg ville hjem. Kjøp deg en blodtrykksmåler og mål selv trykket hjemme eller ta kontakt med din fastlege for å få det undersøkt. Ikke noe gøy å gå hjemme og tenke på om det er noe som kan være galt- Lykke til:)
Gjest Skrevet 14. april 2009 #3 Skrevet 14. april 2009 Jeg vil tro at grunnen til at de ikke holdt deg igjen pga blodtrykket var at årsaken til at du dro på sykehus var magesmerter. Når man har vondt så stiger trykket og kan bli veldig høyt uten at du har høyt blodtrykk generelt av den grunn. Hadde du bare hatt høyt trykk og ikke smerter ville de nok tatt blodtrykket mer alvorlig. Men dårlig at du ikke får forklart det slik at du må dra hjem så usikker.
*snart mamma til 3* Skrevet 14. april 2009 #4 Skrevet 14. april 2009 smerter øverst i magen og høyt blodtrykk er jo et stort tegn på sv.forgiftning da... ville tatt kontakt med føden og hørt med de også
Hb31 Skrevet 14. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 14. april 2009 Hadde svangerskapsforgiftning forige svangerskap.. Ble innlagt helt tilfeldig,skulle til sykehuset for og sjekke morkakefunksjon.. Lå innlagt i 14dager med stigende blodtrykk, var på det siste 158/202,nyrene begynte å bli svekket å de bestemte seg da(!) for å sette igang fødselen etter 14dager med høyt blodtrykk!! Lå der i jula å nyttårsaften,fikk verken se tv,ha besøk eller dusje alene! Morkaken ble svekket etter disse 14dagene å var blitt hard.. Er liveredd dor at di skal gjøre dette igjenn å sa sist jeg var (pga magesåret) at de kunne bare glemme å bruke meg som en tøydokke!! skal til jordmor i morgen å er spent på blodtrykket siden jeg kjenner trykken langs ryggraden,hurtig!!
Thessa og Bebbis Skrevet 14. april 2009 #6 Skrevet 14. april 2009 Oi, lykke til! Synes det er merkelig at de sender deg hjem jeg også. Jeg var på påskeferie i Krsand og ble liggende 3 døgn på sykehuset med høyt BT. 170/110. Men var nede i 140/94 også. De ville egentlig ikke sende meg hjem, men siden sambo måtte hjem til oslo og jeg naturligvis ikke ville ligge igjen alene på sykehuset fikk jeg lov å dra hjem. Med streng beskjed å kontrollere trykket idag. Vært hos JM og trykket har sunket til 130/90! :-) Kjempe fornøyd med det!! Men synes du skal ta å snakke med føden/legen/jordmor og få forklart at du faktisk er bekymret for dette og at du vil ha ekstra oppfølging! Ønsker deg lykke til!! :-)
Hb31 Skrevet 14. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 14. april 2009 Ja har ekstra oppfølging siden jeg har placenta previa og liten vekst hos barnet.... Er og¨på laboratoriet 1 til 2 ganger i mnd pga hypotheorose... Har sagt ifra hva jeg mener,synes det er helt teit at de sender meg hjem!!! Tryggeste er jo å få være dær under oppsyn til det evt har stabilisert seg,.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå