16.10.07&13.10.09:) Skrevet 14. april 2009 #1 Skrevet 14. april 2009 Jeg hører til Bergen, men kan jeg feks reise til Oslo og føde der visst jeg vil? Jeg skal ha KS denne gangen, men har veldig veldig dårlige minner fra sist gang jeg var på KK, så jeg ønsker IKKE å være der i det hele tatt...!
meg & to små vampyrer Skrevet 14. april 2009 #2 Skrevet 14. april 2009 Ja, det er vel fritt sykehusvalg. Og sykehusene har vel ikke lov til å avvise det om du møter opp i fødsel. Men om du skal ha KS er kanskje Voss bedre? Nærmere hvertfall.
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 14. april 2009 #3 Skrevet 14. april 2009 Ja, dra til Voss heller. Har bare hørt godord om sykehuset der oppe. Oslo kan sikkert være veldig varierende også...
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 14. april 2009 #4 Skrevet 14. april 2009 Vet ikke helt hva reglene er jeg, men ville bare at jeg kjenner igjen din følelse. Har både født vaginalt og fått keisersnitt på kk i Bergen. Grøss, for en grusom plass. Jeg følte jeg bare var til bry. Og fant lite eller ingen medmenneskelighet der. Samlebådsykehus av værste sort spør du meg....Er glad jeg har flyttet i fra Bergen og har et annent sykehus og forholde meg til denne gangen:) Ønsker deg masse lykke til vaffal og føler med deg...klem
16.10.07&13.10.09:) Skrevet 14. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 14. april 2009 Takk for svar folkens! Godt å høre at det ikke bare er jeg som hadde en grusom opplevelse på KK. Jeg ble helt ødelagt etter forrige fødsel (total ruptur) og følte meg så utrolig nedverdiget på KK. Jeg har jo ekstrem fødselsangst nå også etter sist, selv om jeg vet jeg får KS, så hele dette fødselsgreiene er litt skrekk for meg. Men jeg VILLE ha ett til barn, så kommer vel gjennom det på et vis. Jeg har tenkt på Voss, men så har jeg hørt at de skal begynne å skjære ned der og, og ikke ta imot folk som kommer fra Bergen og spør.. jaja er bare 14 uker enda, så har no litt tid på meg til å finne ut av det.
♣ Christiane ♣ Skrevet 14. april 2009 #6 Skrevet 14. april 2009 Hei Vil bare gjøre oppmerksom på at selv om det er fritt sykehusvalg må du søke særdeles tidlig på f.eks riksen eller Ullevål for å få plass. Riksen har sagt at søknader etter uke 10 som regel allerede er fullt og tror ullevål er nesten likt der. Du kan selvfølgelig ha flaks og få plass, men mitt råd er å finne ut hvor du vil være og søke med en gang. Selv søkte jeg i uke 8 på riksen og fikk beskjed om at hadde jeg ventet en uke ville jeg ikke fått plass. Helt vilt.
Gjest Skrevet 14. april 2009 #7 Skrevet 14. april 2009 Å nei!!! Nå fikk jeg helt ANGST! Jeg skal føde på KK i Bergen og har begynt å grue meg skikkelig. Og når jeg nå leser innleggene deres får jeg enda mer knuter i magen for å føde på KK. Hadde ei venninne som fødte i februar og da fikk jeg skikkelig dårlig inntrykk der oppe da jeg kom på besøk og etter hva hun fortalte i etterkant. Virker som om barnefar ikke er velkommen der opp i det hele tatt. Nå kan det være at det var litt spesielt for de siden der var litt komplikasjoner..... Huff. Nå er jeg nesten litt redd....
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 14. april 2009 #8 Skrevet 14. april 2009 Huff...beklager...var ikke meningen og skremme deg Caline:(
Gjest Skrevet 14. april 2009 #9 Skrevet 14. april 2009 Nei nei, mente det ikke sånn....er jo ikke deres skyld at dere har hatt dårlige erfaringer. Er jo KK som er ute å kjører. Litt frustrerende, men får bare ta det som det kommer. Kanskje jeg er superheldig den dagen jeg føder, med den beste jordmoren, lite andre fødende etc. Jeg krysser fingrene. Håper dere andre finner andre steder å føde slik at dere får en god opplevelse!
Lykke X 4 Skrevet 14. april 2009 #10 Skrevet 14. april 2009 Ja, det er fritt sykehusvalg. Men det gjelder ikke øyeblikkelig hjelp. Om det skulle skje akutte ting må du jo fortest mulig til et sykehus. Du kan søke fødeplass her i området, men da må du jo være i nærheten tiden rundt det store skal skje. Og du bør være rask, for det kan være vanskelig å få plass på sykehusene rundt Oslo. Nå skal jeg ikke si for sikkert ang. keisersnitt, men det er mulig det samme gjelder der.
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 14. april 2009 #11 Skrevet 14. april 2009 Ang å føde på KK, Caline...Jeg fødte på Storken for 2,5 år siden og har ikke annet enn gode ord å si om dem. Bare så det er sagt. Jeg vet det er annerledes nå siden sambo ikke kan være der etc....Men jeg fikk masse oppfølging og det var en lang men fin fødsel. Jordmødrene var koselige ( bortsett fra siste jeg fikk, men hun måtte være streng med meg ;P Tok så lang tid at jeg mistet hodet og fikk panikk (47 timer) så da tok jordmor over sjefsrollen. Jeg hatet det der og da, men i senere tid skjønner jeg jo at det måtte til Det er ikke alle som har hatt det grusomt på KK. Mange har kost seg skikkelig også. Veldig synd at noen har hatt negativ erfaring
16.10.07&13.10.09:) Skrevet 14. april 2009 Forfatter #12 Skrevet 14. april 2009 Caline, de to jordmødrene jeg hadde under fødselen og de legene som måtte være der siden jeg endte opp med tangfødsel var VELDIG greie! Det var den tiden jeg måtte være der etter fødselen som var helt grusom. De som jobber på barselavdelingen har jeg ikke mye tilovers for.. selvfølgelig traff ikke jeg alle, men jeg traff iallefall alle drittkjerringene!! Da jeg 6 dager etter jeg kom hjem måtte inn igjen på barneklinikken var jeg så redd at jeg nesten spydde, for jeg trodde de skulle være like jævlig der, og jeg var jo helt ødelagt, kunne bare ligge etc. Men der var absolutt ALLE helt fantastiske!! Det var bare som olje og vann på de par hundre meterne mellom KK og BK! Jeg ønsker virkelig ikke å havne på KK igjen, og spesielt ikke siden jeg skal ha KS og dermed sikkert må være der noen dager... :S Jeg trenger kanskje ikke reise helt til Oslo, siden det sikkert er for lang ventetid.. men kanskje Stavanger eller Haugesund eller en annen by.. Voss er et alternativ, jeg er bare redd de skjærer så mye ned der og at jeg ikke får lov...
Cecelia & jentene Skrevet 14. april 2009 #13 Skrevet 14. april 2009 Jeg fødte på kk for 3 år siden...ble flyttet fra storken til føden men fikk heldigvis med meg jordmoren min. Og hun var en engel...håper virkelig hun er der når jeg skal føde i oktober!!! Lå på barselloftet 1 døgn,men det tilbudet forsvinner jo nå. Lå siste døgnet på barsel og syns ikke det var så ille
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 14. april 2009 #14 Skrevet 14. april 2009 Jeg trodde man hadde fritt sykehusvalg innenfor sin region. Altså er man folkeregistrert i en kommune som ligger under helse Vest så kan man velge akkurat det sykehuset man ønsker som ligger under Helse Vest. Ønsker man å føde på sykehus utenfor region, tror jeg man må søke om det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå