Gå til innhold

Jeg klarer ikke mer snart.................

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så sliten at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre av meg, natt etter natt setter minste igang. Ho har lenge sovet natta gjennom uten problmer men nå plutselig skal ho ikke sove. Og ho begynner tideligere og tideligere om kvelden. I kveld begynte ho i 10 tiden , da hadde sovet bare 3 timer. og så har ho holdt på siden ho bare skriker og skriker og skriker samme hva jeg gjør, men nei er ikke jeg har vondt skriking er jeg skal ikke sove skriking.

Gir jeg ho smokken tar ho den ut etter to sekunder og kaster den slik at ho for den hindrer ho å gråte å høyt ho vil.

jeg har prøvd allt og ingenting hjelper, sier seg selv at ho er overtrøtt nå. så det blir bare værre.

Og når ho endelig sovner så har jeg å mye frutrasjon i meg at det er ikke bare å sovne igjen tar gjerne en time minst og noen ganger opp til flere før jeg endelig klarer å sove. Så er klokka 5 og 2 åringen står opp. Så hjelper ikke at minsta da sover godt om morran, jeg kan ikke sove fordet.

I løpet av de siste 72 timene har jeg sovet tilsammen ca. 5.

Og nei jeg har absolutt inge avlastning , bf stakk for noen mnd siden da han ikke ville være pappa lengre.

Og jeg hadde to tette svangerskap hvor jeg omtrent var lenka til senga i begge så jeg har ikke klart å bli kjent med noen her. (flytte hit rett før jeg oppdaga at jeg var gravid.)

Bf familie stiller ikke opp overhode, og min bor langt unna og kan ikke hjelpe samme hva for de har det travelt nok å få hverdagen sin til å gå opp selv.

Avlastningsfamilie får man ikke her for de klarer ikke finne nok folk til barn med problmer/funksjonshemminger engang.

Og barnevakt har jeg rett og slett ikke økonomi til.

Jeg har bare et par venninner igjen fra tideligere og vi er ikke på det nivået at jeg kan be dem om hjelp dessuten bor de langt unna.

Jeg er så frustrert og kjenner jeg hater livet mitt.

Hater bf som bare stakk og lot meg site igjen med alle problemer, Gjeld so vi begge har vært med på å skapt.(måtte tas i mitt navn fordi han ikke fikk i sitt.) vi var jo gift så egentlig skal gjeld tatt opp i ekteskapet deles. Men hva hjelper det når han nekter å betale og har stukket ut av landet for å leve glade dager et annet sted.

Elstdte barnet var planlagt og nummer to ble til på prevansjon, men han ville ikke at jeg skulle ta det bort. Selv om jeg var i tvil selv pga hvor syk jeg var første gang.

Hater meg selv fordi jeg er så sjenert at jeg har vanskelig å få venner. Hjelper ikke å drømme om stor veninneflokk i mange år når man ikke tør å ta iniativet til å bli kjent med folk, Fordi jeg tror at de skal finne meg plagsom hvis jeg snakker tl de omtrent.

Men nå har minsta sovnet så får prøve å sove , får jeg et par timer er jeg heldig.

Og ho er nesten 10 mnd skrev ikke det istad.

Jeg elsker barna mine og gjør allt for dem, kunne aldri skade dem eller bare gå fra dem.

Men er bare så utrolig sliten, jeg trengte bare å skrive av meg frustrasjonen. Noen ganger hjelper det å skrive der andre kan lese selv om man ikke kjenner menneskene som leser det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en dag av gangen! Det går bra skal du se :o)

Legg deg ned på gulvet, og hvil med dem, selv om du ikke sover. Har du lekegrind? Sett minstebarnet oppi, og ligg på gulvet ved siden av på ei pute og slapp av.

Ta vare på deg selv, og skjem bort deg selv, midt oppi alt strevet.

Når en dag av gangen blir for mye, tar du en time av gangen. Barna blir fort store. Dette greier du!

Klem

Skrevet

Huff, det er utrolig slitsomt å ikke få sove. Jeg føler virkelig med deg! Når jenta di er ti mnd er det kanskje hjørnetenner eller noe som er aua og holder henne våken? Uansett, håper det ordner seg snart sånn at dere får hvile dere.

Og fy, han eksen din hørtes ut som en ekte drittsekk :-( I hvert fall veldig uansvarlig!

Skrevet

ja huff han eksen din skulle jeg gjerne likt å gi en omgang med "juling"

hvor bor du? jeg hjelper gjerne til...

send meg en pm hvis du vil snakke:)

Skrevet

Hos meg var det samsoving som gjorde at jeg fungerte i hverdagen. For hun sov når vi lå sammen, lå hun alene så var det bare skrik og rop.

Skrevet

hei. hjørnetenner er det nok ikke, ho har nemelig ikke fått fortennene ennå, men ja det kan være tenner. Jeg prøvde å gi henne en stikkpille i natt for å se om det gjorde noen forskjell men den gang ei. dentinoxen gjør ikke noe forskjell heller.

Jeg regner med at det går over igjen. Og at hun snart begynner å sove hele natta igjen. Men det er så fryktelig slitsomt nå. Så jeg krysser fingra for at det gir seg snart.

Jeg fikk sove nesten 3 timer sammenhengende da utrolig hvor mye det føles ut akkurat nå. :-)

Jo jeg vil nok si at eksen min er en drittsekk, og jeg er like glad for å bli kvitt han, men syntes det er trist for barna at han velger bort å ha kontakt med dem.

Jeg regner med at han dukker opp når unge er 4-5 år og mener han skal ha samvær da. Vi får se. Men samtidig er jeg sikker på at hadde han fått gutt så hadde nok fortsatt holdt til i nærheten..........

Jaja.

HI

Skrevet

Det funker ikke med ho da skal ho bare klatre på meg og tulle, stikker fingra i øynene mine eller drar i håret mitt om ho ikke får oppmerksomhet.

Og prøver å klatre over meg og ut av senga.

Men nå er det dagtid igjen og da går det greit er bare når det holder på om natta at jeg føler jeg blir gal.

Skrevet

takk for tilbudet :-)

Men føler at jeg ikke er klar for å ikke være annonym her inne.

Ikke akkurat nå ihvertfall.

men at noen tilbyr å hjelpe varmer.

Skrevet

Vil bare sende deg en klem og si at jeg synes du er kjempeflink som er alene med to så små barn!! Det står det virkelig respekt av!!

Jeg er selv alene med ei jente på snart tre, og i tøffe perioder har jeg overlevd på tanken om at alt går i perioder m småttisene. Ergo vil det minsta di før eller siden sove hele natta igjen...kanskje ikke noe trøst nå, men jeg synes det hjelper å tenke på at det kommer til å snu seg til det bedre i slitsomme perioder...

...og hvis du bor i Trondheim så kan jeg helt sikkert avlaste deg litt i blant :)

Skrevet

huff... kan tenke meg du er sliten.. har ingen barn men venter en... skulle gjerne avlastet deg litt fordet :)

og som sagt... når du føler for det så er pm tingen :) hehe

Skrevet

ja det høres ut som du er i en tøff periode.

Og uten søvn, får en følelsen av å bli gal... I know!

Jeg hjelper gjerne til litt jeg hvis du vil! Om du bor i Buskerud... Send PM hvis du vil, eller hvis du blir klar for det en gang!

Skrevet

Føler virkelig med deg.

Vet mye om hvordan det er å gå uten søvn.

Vi har ei snuppe på snart 2,5 år og da hun var baby gråt hun konstant fra 15.30-07.00 konstant i 3-4 mnd.

Holdt seriøst på å bli gal.

Hvis du bor i Drammensområdet så send meg en pm, så kan jeg hjelpe deg med litt avlastning på eldste snuppa di, slik at du kan få sove på dagen når minsta sover.

Jeg går hjemme i et år nå i barselperm på minstemann.

Skrevet

Har du mulighet til å flytte nærmere din familie? Kanskje hjem for en periode? Hva med venninnene dine, kan ikke de hjelpe deg en periode? Jeg skulle ønske du kunne TA deg rå til barnepike, slik at du får sove. Hvor lenge er det siden barnefaren forlot deg? Det kan jo hende ting går seg til litt, kan jo hende han var dødssliten etter disse årene med sykdom og barnefødseler også. Det kan klikke for en hver som ikke får nok søvn.

Skrevet

Der ble jeg anonym. Jeg er 1107

Skrevet

Tusen takk for alle var. Dere er veldig hyggelige alle samme. :-)

Pappan har vært borte siden før jul. Men det er ikke sånn hele tiden vi er bare inni en en litt slitsomt periode. Hun har sovet hele natta gjennom i flere mnd før hun startet med dette igjen.

Men klart når hun hadde våken netter før så var det bare å dytte ho på puppen, nå er det ikke en mulighet.

Det har gått 5 slike netter på rad som har blitt mindre og mindre søvn så jeg begynner å merke det. Men det snur nok igjen snart.

Tusen takk for alle som vil hjelpe, men som jeg sa jeg er ikke helt klart for å ikke være annonym, men jeg blir utrolig glad for å se at mennesker vil hjelpe.

Flytte nærmere familien går nok ikke. De bor veldig spredt så samme hva måtte jeg velge en av de å flytte mot og de ville veldig sjelden ha tid til å hjelpe meg. Foreldrene mine er ikke i landet 6 mnd i året. et par av søskene mine har jobb og små barn selv. og siste holder på med så mye aktiviteter at hun knapt nok er hjemme.

Og største har fått bhg plass fra høsten så har ikke akkurat lyst å flytte fra den.

For hun trenger virkelig å få utfordret seg selv mer en hva det blir her hjemme, og trenger å få flere barn å leke med.

Når det gjelder bf så var han sikkert sliten han også men han kommer ikke inn i varmen hos meg igjen om han prøver, jeg kan ikke dele livet med noen so stikker når ting blir litt tøffe. Alle vet jo at det blir noen tøffe perioder og noen lettere opp igjenom når man har barn. Og stakk han denne gangen, så er det vel sjangse han stikker av neste gang også. Men jeg har jo et håp om at han skal se lyset og komme tilbake og bo i nærheten for barnas skyld.

Skrevet

Virker som du har det veldig slitsomt for tiden, fikk helt vondt av å lese innlegget ditt:/ Har 2 små barn hjemme selv, har vært mye sliten det siste året, men har heldigvis en mann da og familie rundt oss så jeg skal ikke klage..

Det er jo greit å vite at du har fått barnehageplass til høsten da i det minste, så blir det kanksje litt lettere etterhvert. Får håpe det bare er tenner med minsten, og at hun snart sover natten gjennom igjen:)

Stå på:)

Skrevet

Veldig trist at du har det så tungt akkurat nå. Nå har du fått masse tilbud om hjelp fra de her inne, og enda takker du nei fordi du ikke er klar for det.. Neivell,når er du klar for det da?! I hovedinnlegget ditt virker du veldig sliten og det skal liksom være veldig synd på deg.. Men hva faen da! Om du er så forbanna sliten så burde du ta imot hjelp. Ikke rart du ikke har venner når du ikke slipper noen inn.

Du må jo være litt dum.

Hilsen en alenemamma som tar imot hjelp i tunge tider!

Skrevet

Utrolig dumt innlegg anonym 21:15!!!!!! Synes det er fornuftig av HI og takke nei til tilbudet fra en gjeng ukjente damer om barnepass!!

HI! Synes du skal gi BF et spark i baken. Be han om å komme til dere og passe ungene sine slik at du kan sove! Han får bare se å ta ansvaret sitt!

Skrevet

holdt ut!!..:))

det vil bli bedre! har selv 5 barn, der de 3 yngste våknet annenhver time (ikke samtidig, men hver for seg)

+ de starter dagen rundt 5-5.30..

er derfor sykmeldt, rett å slett pga totalt utmagret på søvn å hvile..

de er 4 år, 2 år og 18 mnd. ( mye mareritt, tenner, voksesmerter, eksem og allergi som er grunn til at de våkner HVER natt..

men nå har det roet seg litt da:)

minste sover nå hele natten, å de 2 litt eldre søsknene våkner nå bare 1 gang hver.

kan babyen din kansje ha noen form for allergi?

4 åringen her har mye smerter å gråter/hyyyyyler om natta hvist han har fått i seg noe han ikke tåler..

lykke til:)))

Skrevet

Mulig det var et dumt innlegg, det er slik jeg ser på saken. Håper hun tåler det. Hadde jeg vært så sliten så hadde jeg spurt noen om hjelp, hun må da kjenne NOEN der når hun har bodd der en god stund.

Skrevet

Jeg kan og passe på to-åringen i blandt om du hører til i vestfold :)

Skrevet

besøkshjem...det kan hjelpe veldig mye. Helt alvorlig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...