Gå til innhold

Dere som "ser", Nå er jeg DESPERAT

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok ut en pen sum penger for noen uker siden,som jeg skulle bruke til å betale noen for arbeid de hadde gjort.

Det var himla hektisk med ungene når jeg kom inn døren, husker at jeg tok seddelene ut av lomma og tenkte at jeg skulle legge dem på en lur plass.

Mer vet jeg ikke. Hvor er den lure plassen?

Jeg har lett og lett og lett... finner de ikke.

Jeg sto på gangen da jeg tok dem ut av lomma, så sannsynligheten er stor for at de er der et sted. Men sikker er jeg jo ikke. Pengene lå løst (altså ikke i en konvolutt el.) så jeg kan ikke bare ha slengt dem et sted heller...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du la dem ikke i en annen lomme, i en mørk jakke som henger på en kleshenger i et skap?

Skrevet

Jeg tror de ligger under enten en duk eller et blad e.l. på toppen av en kommode/skap. De ligger under noe med rødt på. Veggen bak møbelet er lys, og de ligger litt inn mot bakre del av møbelet.

Skrevet

Jeg får opp at de ligger høyt, gjerne på langs mellom f.eks bøker eller tøy.

Skrevet

Har du funnet pengene dine?

Har du lett på do?

Jeg ser vannbeholderen på klosettet.

Skrevet

Har du et langt skap på kjøkkenet(/kan også være i gangen/badet)? Noen bokser i det skapet, med sukker el i? Tror kanskje du hadde kjøpt noe annet som du også la i det skapet, samtidig med pengene.

Og du..du vet at svart arbeid ikke er lovlig?..;)

Skrevet

Jeg ser at du var stressa når du kom inn ytterdøra, og la dem i ei lomme på en annen jakke.

Første anonym

Skrevet

Hvem har sagt at arbeidet er svart? Det er lov å betale for arbeid opp til en viss sum hvert år.

• 2 uker senere...
Skrevet

Ikke funnet pengene, og nå har jeg endevendt leiligheten, hehe. Måtte bite i det sure eplet og ta ut nye penger:(

Vi skal flytte i sommer kanskje de dukker opp da.

Til deg som så de i en jakkelomme: Jeg fant en 200-lapp i lomma på en jakke jeg nesten aldri bruker. Kanskje det var den du så;)

Skrevet

Ja, jeg vet jeg så penger der :-p

Skrevet

Har du forresten sett nøye i bilden? Mellom setene?

Skrevet

Bilen,mente jeg,.

Eller har du småunger, og vogn? La du dem i vogna? Under vognmadrassen?

Skrevet

Problemet med "lure" steder er at det ikke er noen assosiasjon mellom stedet og tingen. Hvor går du vanligvis etter at du har kommet inn? Var jeg deg ville jeg sett på steder på vei til badet og på badet. Eller på steder på vei til kjøkkenet. Hva skjedde da du kom inn? Du har ikke lagt den sammen med noe tøy/leker fra ungene? Hvis de minste her i huset får tak i noe havner det ofte i en sko. Har du sett i skoene? Hvor legger du nøkler og mobil? Kan du ha lagt dem på vei dit? Som regel når man legger noe en "lur" plass så er det på vei til noe - altså mellom to steder.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...