Gjest Skrevet 13. april 2009 #1 Skrevet 13. april 2009 husmor-vidunderet slår til... Klorbleking av klær. Først, hvor mye klor/vann og hvor lenge når det kommer til vanlig misfarget bomull som optimalt sett burde vært hvit? Jeg er ferdig med flekkfjerningsmidler og skit og har alt for mange hvite bodyer med tomatsaus på brystet og bæsj på ryggen Deretter for viderekomne: vi har en prinsesseull genser til eldste liggende. Den kom sammen med jenta og vi har således ikke et veldig lidenskapelig forhold til den (ergo: den har ikke kosta oss noe og jeg erstatter den gjerne med en ny om den blir ødelagt), den har nok antagelig vært rosa engang men er nå snarere et samensurium av ymse flekker av ubeskrivelig opphav, i tillegg til at den sannsynligvis gjentatte ganger er kjørt i samme vask som mørke klær. Den er så stygg at jeg ville ikke sendt henne i barnehagen med den uten å skamme meg engang... (og jeg er ikke egentlig fin på det, det er ikke det). Har noen prøvd å klore ull? Hvor katastrofalt vil resultatet bli? Hva skjer med misfarvede, rosa klær når man klorer? Osv. Og ikke minst, hvor mye klor pr liter vann, og hvor lenge?
Soloho Skrevet 14. april 2009 #2 Skrevet 14. april 2009 Blandingsforholdet for vann og klor til å bleke klær står bak på klorflaska. Lurer på om det er 1 dl prø 10 l vann eller noe sånt. Til ulla kjøper du sitronsåpe på abbaybutikker som tar flekene. ) Er hele plagget med ull missfarget så vet jeg ikke hva du gjør. Farger det kanskje )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå