Anonym bruker Skrevet 13. april 2009 #1 Skrevet 13. april 2009 Dette er i overkant av hva jeg orker i hverdagen... Jeg må la eksen få komme å ha samvær med lille tulla, selv om jeg ikke klarer trynet på han !!! Vet helt seriøst ikke hvordan jeg skal kunne overleve disse timene med han her i huset !! Han har gjort et svik ovenfor meg og denne lille tulla som er på et nivå som er utenkelig. Han lovet skog og grønne enger, men klarte ikke å holde noe av det han lovet... Etter 2 uker hvor jeg forsøkte å nå han på tlf og sms- uten svar-( jeg ble helt desperat og var redd det var skjedd han noe....) ringte han og sa at han tvilte på alt dette med oss og barn, for ikke å snakke om at han tvilte på om det var hans i det hele tatt... Jeg var KNUST !!!!!Så her sitter jeg i gjeld til opp over ørene fordi han stakk og lot meg sitte igjen med alt av husleier og regninger i mange mnd, til jeg flyttet ut av det huset. Han dro tilbake til eksen sin og gikk på fylla sammen med henne , mens jeg satt å var høygravid, 2 barn ,nedvasking av et hus og et flytte prosjekt forran meg.... Da jeg var flyttet begynnte han med terror på tlf og ved å dukke overaskende opp på trappa !! Mange sms er blitt sendt med lite koselig innhold fra begge parter. Roet seg betraktelig like ved fødsels tid- da ville han være med på denne opplevelsen. Dette gikk jeg overhodet ikke med på. Han kom på sykehuset og kikket på henne i 3 min og leverte fra seg en bærepose med kosedyr !!!!!!!! Noen var også fra ungene til eksen hans. Denne posen gikk tilen god sak- barneavd på sykehuset !!!!! (Den skulle ikke innenfor døra i min leilighet !!) Etter fødsel han han fortsatt sin terror, og nå fikk jeg et brev i posten fra en advokat . Han vil ha samvær og vil at vi skal sette opp en samværs kontrakt . Det er dette som er problemet for meg !! Jeg vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til han etter alt dette sviket han har utsatt oss for... Jeg var helt opp over ørene forelsket i denne gutten , så det er vanskelig å forholde seg til alt dette..... Jeg har ikke noe snilt å si til han... hva skal vi snakke om ?? Jeg er så forbanna på han at jeg klarer vel ikke svare ordentlig og saklig hvis han spør meg om noe heller, vel....... Bare det at han skal inn i min leilighet .... Være her alene med han.... får det til å vrenge seg i magen på meg..... Gruer for dette noe så sinnsykt.......
Anonym bruker Skrevet 13. april 2009 #2 Skrevet 13. april 2009 Du må legge vekk det du kjenner, og tenke på at barnet skal bli kjent med sin far. Uansett hva du føler, så er han far til ungen. Sånn er det, og det vil ikke endre seg. Du kan avgrense samværet til en time et par ganger i uka. Du trenger/bør ikke snakke med barnefar mens han er der. Annet enn om ungen. Ser han ikke på ungen, så kan du be han gå. Eller du kan få en annen voksen til å være tilstede, og du går ut. Eller at du er der med din mor eller far eller en venn/venninne. Eller dere kan møtes ute et sted der er mennesker. I parken eller på kafe eller noe. Ikke snakk om deres problemer under samværet. Babyer har også ører. Få hjelp av familievernkontoret til å lage en samværsavtale. Det hans advokat har skrevet, er bare et brev og ingen lov eller påbud. Barnefar kunne like godt ha skrevet det selv(så mye gjelder det;)).
Anonym bruker Skrevet 14. april 2009 #3 Skrevet 14. april 2009 Som hun over sier du trenger ikke å være alene med han se om du kan få noen andre do stoler på som kan komme å være sammen deg eller være der istede for deg de timene han har samvær. Få spikra en avtale om når han får lov å komme så fort som mulig så slipper du å leve i usvisshet om hvordan det blir. Og vær klar på at skal han se barnet er det i de timene satt opp og ikke utenom. Kommer han for eksempel en time for seint så mister han den timen. Og kommer han ikke så får han ikke bare dukke opp en annen dag det passer han. Sånn er det lettere å få noen til å være der for deg under samværet og du slipper å ha usikkerhet. På den måten nekter du ikke samvær men du er den som har kontrollen, han får ikke styre som han vil.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2009 #4 Skrevet 14. april 2009 Tusen takk for forslagene dere kommer med. Tenkte jeg skulle gjøre flere av disse forslagene her..Da kan jeg muligene "overleve" disse timene med samvær.. Takk igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå