Gå til innhold

Er det bare meg som får store babyer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lagt inn vekt og lengde på et innlegg på skravle, og ser at jeg er alene om å ha så store barn. Er ei normalt stor jente, men jeg får likevel barn langt over gjennomsnittet.

Noen andre som har barn over 4500 g?

Nr 1 var 4670g og 53 cm, nr 2 var 4470 g og ca 50 cm og tredjemann var 5 kg og 54 cm.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Mitt første var 4900 og 56 cm. Andre var 4680 og 54 cm.

Venter nå 3 i september, og lurer fælt på hvor stor tredjemann blir:-)

Har du tatt keisersnitt?

Skrevet

Førstemann var en mnd før tiden, 4160g og 53cm.. andremann var to dager etter termin, 3960g og 53cm.. tredjemann var fem dager over termin, 4680g og 55cm... denne gangen er det to mageboere og kan vel uuumuuuuulig bli såååå store...

Skrevet

Nei, ikke keisersnitt på meg. Har et romslig bekken, tydeligvis. Hva med deg?

Skal forøvrig på sukkerbelastning i uke 28 (er i uke 26 nå), da jordmor mente jeg kan ha svangerskapsdiabetes uten at jeg tidligere har hatt utslag på urin- og blodprøver verken i denne graviditeten eller de forrige. Mulig det er det som gir meg så store barn? Tror selv det er arvelig da.

Er også henvist til UL en måned før termin for vekstestimering. Jordmor vil at jeg skal settes i gang før termin dersom stort barn denne gangen. Vet egentlig ikke hvorfor hun vil det da jeg fødte det siste barnet helt uten problemer. Men hun har vel en baktanke med det.

Hvor langt er du på vei da?

Skrevet

Hei Lubna

Kanskje godt nr 1 kom før termin... var jo rikelig stor etter 8 mnd! Spennende med tvillinger da. Får håpe de "bare" blir ca 3 kg hver da:-)

Selv var jeg lettet over at det kun er èn i magen denne gangen. Synes det er tyngre å gå gravid nå. Mulig det er pga at jeg er 7 år eldre siden sist, og har tre barn fra før å ta meg av. Er du langt på vei da?

Skrevet

1 mann hos meg var 4044g 10 dager før termin. og 2mann var 5066 til terminen, venter 3 er veldig spent på om den er stor...

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Sønnen min var 4730 gram da han ble født, ganske så røslig liten kar:-)

Satt i seteleie, så jeg måtte ta keisersnitt.

Ingen mistanke om svangerskapsdiabetes, det er nok rett og slett snakk om arv - mannen min var selv 5 kg da han ble født.

Skal inn til vekstestimering med denne babyen også når det nærmer seg termin. Spent på om også denne (som ser ut til å være jente) er like stor...tror egentlig ikke det hvis jeg skal dømme ut fra magemålet.

Skrevet

Emma var 4290, 52 cm og 37 i hodeomkrets ved fødsel, 15 dager over termin.

Men den gangen var jeg selv veldig stor, 120 kg..

Nå er jeg 50 kg mindre selv, og håper at jeg ikke får et like stort barn denne gangen, for bekkenet mitt er ikke stort nok.. Endte i hastesnitt sist gang.

Skrevet

Førstemann var en liten tass på 3335gr og 49 cm født 5 dager før termin, så kom nr 2 han var reine sumobryteren på 5110 gr og 54 cm 10 dager etter termin.

Håper denne blir som førstemann:o)

Skrevet

Er 18 uker idag.. går helt greit foreløpig.. kjenner det verker litt i korsrygg og langs den ene lysken..

Vi har også tre barn fra før og minsten blir 8 år nå, så det er noen år siden sist her og ja..

Skrevet

Jeg har fått et stort barn. det var min første og han veide 5020 gram og var 54 cm.

Nummer to var derimot mindre, "bare" 3720 g og 51 cm.

Er spent på nummer tre....

Skrevet

Mi første var 53 cm og 5088 så eg slår dere alle føreløbig.. Hehe...

Symfyse målet er like stort denne gang, håper på en mindre baby da men...

Skrevet

Halloen alle jenter.

Godt å se at det ikke bare er meg som får stooore barn. Vi har nok usedvanlig gode vekstforhold inne i magene våre, vil jeg tro:-). Perfekte morkaker til våre "små"....

Lykke til alle sammen!!!

Skrevet

Min 1. var 4450/52, 37 i hodeomkr. på termin og andre var 5560/56, 39 i hodeomkr. 10 dager over, så jeg har fått store barn ja.

Har ny mann siden sist og håper han er med og påvirker at denne skal bli litt mindre, men tar ingen sjanser og skal ha en samtale for å få satt i gang. Er ikke komfortabel med å skulle gå og vente på overtid denne gangen.

Skrevet

Hei Thomine

Vi får håpe på litt mindre barn begge to denne gangen ja. Samme far på alle fire her, så jeg for min del må jeg nok regne med en sværing denne gangen også. Men det kan være greit å slippe å gå på overtid. Det kommer i alle fall jeg til å kreve! Gubben skal uansett på Norway cup med våre tre store barn 6 dager etter termin, så ungen MÅ ut før den tid. Har termin 20. juli.

Skrevet

Ja, overtid er uaktuelt - helst skal jeg settes i gang i god tid før termin også - om jeg får det som jeg vil da, men det er jo ikke sikkert :op

Jeg håper virkelig denne tassen ikke blir over 4,5 i hvert fall - over det begynner de jo å bli grotesk store stakkar. Yngstemann så jo ut som en sumobryter og var jo forferdelig tung å bære på også. Heldigvis er han en helt normal gutt i dag og ikke overvektig.

Skrevet

Ja det er heldigvik ikke slik at ungene fortsetter med å være store etter det første året. Min største (5kg) er den som har vært mest spe i småbarnsårene. Hun er 7 år nå, og vi må passe på at hun spiser nok.

Jeg fikk innkalling til tilvekstmåling på UL nå i mai. Er da over to mnd til termin. Lurer på om de allerede da kan se hvor stor ungen blir. Trodde at det var de siste ukene at barna legger på seg mest.... Men får vel overtale de til å sette meg opp til enda en UL nærmere termin.

Skrevet

Thomine, det var det jeg hadde (ny far til nr. 2), og jeg tror det er en av grunnene til at nummer to ble mindre. Tror arv har en god del å si, nemlig ;)

Skrevet

Krysser fingrene for at han påvirker i retningen mindre ja. Men etter Ul i dag er jeg ikke overbevist heller for han kan ikke være laget så tidlig som han skal for å være så stor som han allerede er - haha, klønete sagt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...