Gå til innhold

Solarium og selvbruningskrem


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Solarium og naturlig sol er IKKE farlig for fosteret,jeg har hørt med fastlegen!:) Det eneste er at du kan få litt flekkete farge:P

Barna sparker nok ekstra mye inni magen fordi det synes lyset blir sterkt;)

 

Selvbruningskrem vet jeg ikke,men kan ikke skjønne hvorfor det skal være farlig...

 

God bruning;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge sjefen på solstudioet der jeg bor, er ikke solarium farlig. Hun anbefallte meg å ha på viften på fullt, så hverken du eller den lille blir overopphetet. Det var visst viktig. I tilegg er det som hun over her sier, at det er lettere å få pigmentflekker i sola nå som vi er gravide. Men det gjelder også i vanlig solskinn da.

Selv tok jeg sol på begynnelsen av svangerskapet, men nå har jeg sluttet.. og eneste grunnen er at jeg ikke ligger noe behagelig i sengene lenger. Får vondt i ryggen etter 2 min.

 

Selvbruning har jeg brukt et par ganger nå, og har heller ikke hørt at det er skadelig på noen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk selvbruningskrem, det er høyt nivå giftstoffer i de, og vi absorberer giftstoffene gjennom huden. Jeg har snakket med legen min om dette, og de anbefaler alle gravide å ikke bruke selvbruningskrem - skal se om jeg finner en link til deg hvis du vil vite mer.

 

Du kan ta solarium, men som med vanlig sol er det viktig du ikke blir for varm, da blir også fostervannet varmt. Du skal heller ikke ligge flatt på ryggen (da risikerer du faktisk å besvime nå som du er gravid), så det kan nok bli litt vanskelig :) Men er ikke solen kommet dit du bor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått beskjed om at solarium ikke er farlig.

Men det er ikke godt for ryggen! Har tatt sol et par ganger, og klarer ikke helt å finne liggestilling. Prøvd litt på siden, for å ligge rett ut på ryggen gjør at korsryggen skriker av smerte. Vet ikke om dette er vanlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, heldigvis er solen kommet, men skulle gjerne hatt litt farge på de bleke leggene, med en gang da vettu... He he.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bare bleke legger? da er du heldig :P haha... hele kroppen min er helt hvit... skal ta meg en skrubb og ta sol imorgen jeg:P haha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...