Gå til innhold

Jeg har også en klage på barnevernet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men klagen min er at de ikke grep inn nå de skulle ha gjort det! De gjorde ikke jobben sin når jeg var liten jente, og jeg ble en kasteball i et rotete system, hvor jeg etterhvert ble usynlig.

Dette er en god stund siden. Og jeg har nå fått et brev fra kommunen hvor de ber om unnskyldning, etter å ha sett grundig på saken min. Det føltes så godt at jeg falt sammen i gråt av bare lettelse!

Jeg burde ha fått hjelp. Jeg har fått min gamle mappe nå, og det er helt forferdelig å lese alt fra barndommen min, og vite at der er jeg, den lille jentungen som ingen hjalp, midt imellom alle sidene. Jeg føler de så mine foreldres behov mere enn mine.

Og da blir det helt feil.

Barndommen min er helt ødelagt. Den ligger i grus, og jeg har få gode minner.

Jeg håper barnevernet får mere penger og enda mere makt og hjelper enda flere barn som lider i stillhet. Jeg vet at mange av dere som sitter her inne og klager over barnevernet egentlig fortjener at de ser på dere som er mødre under det største forstørrelsesglasset som finnes!

Og alle sakene som ligger på nettet som mødre har lagt ut mot barnvernet, det er overgrep mot barna i mange tilfeller. Se på youtube fks. Søk barnevern der, så ser dere hva jeg mener. Idiotiske videoer av mødre som legger ut filmer og bilder av barna sine, og rakker ned på barnevernet. Vi får aldri høre HVORFOR barnevernet kom og tok barna. Men jeg kan love dere at det er en grunn hver eneste gang!

Jeg skulle ønske barnevernet hadde vært strengere den gangen jeg var lita, og gjorde noe. Ikke bare gått rundt grøten, som de gjorde den gangen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble tatt i fra min mor da jeg var 10 år. Den eneste grunnen til at jeg ble tatt i fra henne var at min far og hennes mor anklaget mors samboer for incest, noe som ALDRI skjedde. Da mor ikke ville kaste ut han (han var som en far for meg) tok de meg. Jeg kommer aldri til å tilgi dem som ødla min familie og min barndom.

Skrevet

Og de snakket ikke med deg? Merkelig. En tiåring er jo stor nok til å snakke for seg selv.

Men du er sikkert rasende på faren din, kan jeg tenke meg?

HI

Skrevet

De snakket og snakket og snakket... men de hørte ikke etter når jeg sa at han ikke hadde gjort meg noe som helst. Faktisk var han en kjærne kar. Jeg er kjempe sint på alle som ikke hørte etter. Mest sint er jeg på farmor og barnevernet. Det værste er at dette kom opp nå på helsestasjonen da jeg hadde fått min egen, om jeg trengte ekstra hjelp fordi jeg var utsatt for overgrep. Da klikket jeg i vinkel altså!!!

Skrevet

Er ikke hovedpoenget her at det skal bli bedre å være barn? Da bør barneverne kvalitetkontrolleres bedre, slik at flere barn får hjelp fortere slik at familiene kan få hjelp til å holde sammen.

Skrevet

Du vet du kan saksøke barnevernet i ettertid? Nå som du er voksen kan du skaffe advokat og gå til søksmål. Iallefall ettersom du finner ut at helsesøster vet om fortiden din.

Høres litt merkelig ut, synes jeg. Hvor dukket dette opp, da? Helt plutselig under samtalen? Som mor stiller du med blanke ark når du kommer med barnet ditt på helsestasjonen. Din fortid skal ikke dukke opp som troll av en eske. Høres rart ut.

Barnevernet har gjort mere godt enn vondt, og vil fortsatt gjøre det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...