Gå til innhold

når legger dere babyen deres? ca 2 mnd..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvordan er kveldsrutinene? Her har gutten lagt seg når vi har vært klar for å legge oss. Men nå har vi kommet hjem etter å ha lagt 1 mnd på sykehus med babyen, så har ikke hatt mye tid til å innarbeide noen faste rutiner, så lurer på hvordan dere andre gjør det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følg ungen. Altfor tidlig at ungen skal følge dere.

Skrevet

Jenta mi er 8 uker og hun sover stort sett når det er mørkt og stille rundt henne, så jeg steller og setter på pysj samtidig som jeg steller de andre ungene. Etter at de er i seng og jeg har ammet henne i sju-åtte tiden legger jeg henne i kurven i et mørkt hjørne av stuen og da sover hun. Bærer henne opp på rommet med meg når jeg legger meg. Hun våkner for mat ca to ganger i løpet av natten, men så lenge det er mørkt og stille rundt henne bare sovner hun igjen :)

Siden hun sjelden våkner mellom klokka åtte om kvelden og tolv-ett om natta (første nattamming), tenkte jeg å begynne legge henne rett på soverommet på den tiden jeg. Har gjort det fra ca 3 måneders alderen med de andre ungene..

Skrevet

Jenta vår er 7 uker i morgen. Hun sover mange lurer på dagtid, men har en sammenhengende, våken periode fra ca. kl. 18.00 til ca. kl. 22.30. Som regel er hun sulten i 18.00-tiden og rundt kl 21.30. Vi pleier å stelle henne og ta på pyjamas etter vi har lagt toåringen vår kl. 19.00. Når hun har spist i 22.30-tiden, skifter vi bleie og legger henne i vugga i stua. Da sovner hun sporenstreks og våkner ikke før hun skal ha mat igjen i 04-tiden. Så sover hun igjen til ca. kl. 08.00 og skal ha frokost. Så begynner dagen :)

Når vi legger henne for kvelden i vugga i stua, ønsker vi egentlig å legge henne ned i sengen i stedet. Men, den er i underetasjen, og vi vil ikke høre henne dersom hun gråter og vi ser på TV i etasjen over. Vi bruker fortsatt baby call for gutten vår (nettopp fylt to år og er til tider ganske rastløs i søvnen og står opp av sengen), så spørsmålet nå er om vi muligens skal gå til innkjøp av enda en baby call slik at vi kan legge jenta vår ned i sengen sin. Vi får se hva vi gjør.

Skrevet

Vi har vugga stående på stua, hun ligger der stort sett hele kvelden. Får seg en runde mat i tolvtiden, så tusler triller jeg vugga inn på soverommet og legger meg sammen med henne da. Da sover hun til mellom 7 og 9 før hun våkner for mat igjen. Hun er 6 uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...