Gå til innhold

Vannaktig utflod


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det vanlig med vannaktig utflod nå mot slutten? Det er akkurat som vann, og kommer i "rikelige" mengder, iallfall i forhold til tidligere. Er litt redd for fostervannslekkasje, men samtidig tror jeg ikke det er det.. Noen som vet noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har også mye vannaktig utflod.

Fostervann lukter litt som sæd så ta og lukt på det hvis du er i tvil om det er utflod eller fostervann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lukter som eddik.. Jaja, babyen har det tydeligvis bra inni her, så jeg får vente til torsdag og ta det opp med jordmor da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg lekket "noe" i forige svangerskap og ringte føden for å finne ut hva det var, så ville de ha meg inn for å sjekke at det ikke var fostervannlekkasje. Det skal man ikke gå med lenge, tror det er pga infeksjonsfare og at babyen kan få for lite forstervann.

I alle fall så viste det seg at jeg lekket fostervann, hadde lekket i 2 dager, og pga det måtte de sette i gang fødselen.

Mitt råd er å ta kontakt med føden. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved første svangerskap gikk vannet mitt litt i uke 30 og fortsatte å lekke 1 1/2 uke før det kom mye fostervann. Måtte da føde.

I uke 38 kom en del ut også, men det stoppet opp der. 3 uker senere kom resten og jeg fødte på overtid:)

Har lekket litt denne gangen også (uke 33)

Lukten var søtt og konsistensen var blank, flytende med hvite flak i.

 

 

Det blir hele tiden produsert nytt fostervann, så dersom du ikke har lekket mer er det nok ikke farlig. Dersom du er bekymret ville jeg sjekket uansett med føden.

 

Lykke til, fortell hvordan det har gått. Vi gravide er jo de som er interessert i å høre på dine bekymringer og graviditets-"ting-og-tang".

 

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I mitt forige svangerskap var jeg plaget med en slik utflod som du snakker om, og det startet tidlig i svangerskapet.. Den var litt spessiell på lukt, litt sur-søt aktig lukt, og det økte på for hver uke.. Var en periode redd for det var blandet med fostervannlekasje.. Jeg har ikke hatt det dette hitill svangerskapet, men merker litt til det nå.. Eneste jeg kan tenke meg som er forskjell fra dette svangerskapet og det forige, er at forige gang hadde jeg GBS infeksjon (Streptokokk B) Dette førte til at vannet mitt gikk i uke 32. Denne infeksjonen trenger ikke være farlig for barnet, men i noen tilfeller kan barn bli syke av den.. Jeg fikk antibiotika under fødselen pga infeskjonen.. Du kan jo be legen ta en pinneprøve og sende til dyrkning.. Viss han sier det ikke er nødvendig, kan du si at du alikevell ønsker det.. =o)

 

Jeg ba legen min om å gjøre det i uke 28, da var den negativ, det ble igjen tatt en prøve på sykehuset i uke 33, å denne var positiv, så kanskje det er derfor utfloden nå har begynt å dukke opp...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...