Gå til innhold

Hormonspiral VS Kobberspiral??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer Kobberspiral sterkt, siden den er uten hormoner.. Innbiller meg at det er bedre for kroppen!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg satte inne hormonspiral i oktober. Hadde ikke fått tilbake mensen etter fødsel januar 08, og har ikke fått den enda. Blør aldri og har ingen bivirkninger. Kjempefornøyd!! Mer kobber kan man få sterkere mens og mer smerter. Men vet jo at mange fornøyd med den også.

http://www.lommelegen.no/322029/hormonspiral

Skrevet

Jeg har kobberspiral nå, og skal dra den ut så snart som mulig. Verre smerter har jeg ikke hatt før. Blødningene er faktisk helt greie, men menssmertene begynner tidligere og er verre. Det er min erfaring, jeg har ikke noe annet å måle med, skal prøve hormonspiral etterpå tenker jeg. P-piller skal jeg hvertfall ikke gå på lengre, ble en unge av det:P

Skrevet

i teorien er forskjellene klare. Med kobberspiralen slipper du hormonene.. Det du derimot ikke alltid får vite er:

Med hormonspiral vil menstruasjonen kunne bli færre eller forsvinne totalt og du vil kunne få mindre menssmerter.

Med kobberspiral vil du kunne få FLERE menstruasjonsdager og større smerter!

Og for å slenge med litt personlig erfaring fra kobberspiralen så var det et smertehelvette fra den dagen den ble satt inn til den dagen den ble fjernet. Mensen varte i 10-14 dager HVER MÅNED!!!!! og smerter i magen i 3-4 dager både før og etter hver menstruasjon...

min konklusjon: fraråder kobberspiral på det sterkeste!

Skrevet

Hormonspiral her. Veldig fornøyd. Hadde små blødninger de første mnd, ingen ting nå.

Skrevet

Jeg har kopperspiral. Var ikke vond å få satt inn, litt mensvondt første dagen, hadde ikke mensen på nesten ett år etter den ble satt inn da jeg ammet og nå da jeg har fått mensen igjen er den normal, blør kanskje litegranne mer, husker nesten ikke hvordan det var før :) (De første to gangene blødte jeg mer og flere dager da )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...