Gå til innhold

liten knekk på fortann!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille gutt på 1 år har knekt av en liten bit av fortanna... hva gjør jeg?

Noen med erfaringer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen min knakk også av en liten bit av fortanna. Jeg ringte til tannlegen, men de gjør ingenting med det. Jeg tenkte kanskje at de tok ham inn til en sjekk, og evt slipte og lakket på tanna, men det gjør de ikke på melketenner. Men de oppfordret til å følge med på tanna, for hvis den skifter farge KAN det være at det har vært et såpass hardt slag at tanna under kan være skadet.

Men jeg anbefaler deg å ringe til tannlegen og opplyse om skaden, slik at de registrerer det i systemet sitt (i tilfelle skade på tanna under og det evt blir et forsikringskrav senere). Ring da til kommunetannlegen som dere sokner til der barnet skal gå (søk på nettet).

Vi slengte også inn en melding til forsikringsselskapet, sånn i tilfelle skade på tanna under. Er nok ikke nødvendig hvis tannlegen er varslet og kan bekrefte det ved evt sak, men vi gjorde det for sikkerhets skyld.

Hvis sønnen din har vondt i tanna, ikke vil spise etc så gikk visst det over innen 1 uke ifølge tannlegen.

Skrevet

Eldste knuste litt av den ene når hun var nesten to, den ble litt skarp. Så vi gikk til tannlegen å fikk pusset den. Ingen problemer etter det, fikk beskjed om å følge med om den forandret farge.. Men det gjorde den ikke da :) Mener å huske at det var pga tannen ble "død" når de skifter farge...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...