Gå til innhold

Noen fra Kristiansand el nærheten her da??


Sweet :-)

Anbefalte innlegg

Bor like i nærheten selv, hadde jo vært gøy å blitt kjent med andre med termin nokså samtidig.

Dette er andre"mann" på meg, har beregnet termin til 14 des denne gang!! Er 23 år, forlovet (gifter oss i juni), med ei tulle på 2 år...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei,jeg holder til i Kristiansand.....er det mange av oss??

Er 25 år, gift med utrolig mann og har en gutt på snart 6 år! Termin har jeg 5 desember :) Hadde vært koselig å høre fra andre i nærheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med flere kr.sandere :) :) Må jo bare dytte her,så flere ser tråden!!! Om det er flere da?

Lenii : Tenkt å gå på treff du? Ser det er BIM-treff inni mellom i byen, men får min del drøyer jeg det hverfall til jeg er litt flere uker på vei..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,fikk også med meg at det var BIM-treff.

Men drøyer nok til jeg er litt lengre på vei,og kanskje kjenner noen andre som også skal....heheh :)

 

Hvordan står det til sålangt med deg? Dårlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig ikke følt meg gravid før disse to siste dagene. Nå har jeg enn del verk i korsryggen, trøøøøtt, og i dag kom kvalmen. i tillegg er jeg blitt litt distre( selv om kanskje ikke det er ett typisk tegn!!) ! Under hele forrig sv.skap var jeg aldri kvalm,men typisk at jeg blir det nå...

Enn du da?

 

Vil heller ikke gå på Treff ennå nei, kjenner ingen andre (ennå) og er jo så vitt gravid :) Hehe!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått kvalmen over meg de siste dagene....både tirsdag og onsdag har jeg vært fullstendig sengeliggende nesten! Men føler enda ikke jeg har grunn til å klage,for med mitt første barn så spøy jeg sammenhengende i 5 mnd!!!

 

Er det 9 desember du har termin? Regner du med den blir forandret noe på ultralyd eller?

 

Og ang de treffene så er vi jo såpass nygravide at vi kan fint vente til 12 ukersmerke med å stille opp!

Men har absolutt lyst å gå....med min sønn så kjente jeg ingen andre som var gravide og for 6 år siden så var det ikke mye fokus på sånt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Terminen er 14 des i følge babyverden.no. Har egentli ikke ide om tid jeg har EL(el helt hvordan man regner termin). Men ut i fra sist menstrasjon, stemmer den jo!! Så den kan muligens forandres på ultralyden ja..

Du hadde en av di første dagen i des??

 

6 år siden sist ja, er litt aldersforskjell. Men det har jo sine fordeler da!!! Her blir det 2 og en halvt år mellom.. Jeg kjente heller ingen gravide da, og hørte ikke mye om BIMtreff (/ barseltreff) el. ling. da heller.

Så håper å bli kjent med noen nå, savnet det litt sist husker jeg!

 

Spy i 5 mnd? Off,det må jo være helt j...lig!! Er absolutt noe av det verste jeg vet det å spy. Så håper jeg slipper unna da! Greit å være litt kvalm altså...

 

Hadde bekkenløsning fra rundt uke 18 sist, det var ille! Og begynner å merke det allerede nå. Så vi får se å lenge det går, får det kommer får fullt...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært hos legen enda da?

For jeg var der på onsdag nå....hadde egentlig en avtale da fra før av..,så ho tok lissom alt av prøver osv da! Og fikk "ny" termin....(som hun regnet med ble forandret på ultralyd) til 1 desember nå! :)

 

Aldersforskjell på 6 år er ganske mye ja...,har min sønn fra ett tidligere forhold og meg og min mann har hatt ganske mye annet enn baby i fokus de siste 3 årene. Men bestemte oss egentlig for å prøve i oktober.....,så tok jo littegrann tid før vi fikk det til!

 

Å finne ut når man har EL er ganske vanskelig skal jeg si det,meg og min mann har trodd jeg hadde EL til en fast tid helt siden vi begynte å prøve....,men så viste det seg jo nå at jeg har EL en hel uke før jeg lissom skulle!

 

Hvor i Kristiansand er det du holder til da? Kanskje vi skulle hive oss rundt å dra på neste BIM treff sammen!?

 

Håper du og dine får en flott helg i det fine været :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått ringt legen ennå nei, tenkte jeg skulle gjør det i morra kanksje.. Om jeg husker det!! Må hvertfall få gjort det i løpet av uka :)

 

Oktober ja,det er jo ei stund å prøve! Vi har vel egentli aldri prøvd noe sånn vi, men ble enige om å slutte på prevansjon i Desember. Og så tok vi ting litt sånn som de kom.

Og nå håper jeg bare formen holder seg sånn tålig frem til bryllupet i juni :) :

 

Ja,kanskje vi skulle prøvd å komme oss på ett treff. Selv bor jeg på Nodeland! Og du?

Må bare se om det passer inn, da samboeren jobber skift.

Er det satt opp noe nytt treff? Må inn å se på treff-siden..

 

Må komme meg ut i sola nå, jentungen har sovet litt(eller ikke så mye søvn da,eller litt avslapping i senga) så ikke kommet oss ut ennå!! Men høre det er liv der oppe nå,så får vel gå å hente ho...

Deili med våren altså!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sier jo at de ikke begynner med ordentlig svangerskapskontroll før i uke 12....så vi har jo noen uker igjen :)

Har du hatt noe vondt i magen? Jeg har vært litt bekymret i helga for jeg har hatt forferdelig vondt,...men kan vel også komme av at jeg har ligget med influensa!

 

Dere skal gifte dere i juni neste år....så koselig! Det er bare å glede seg, er en helt fantastisk opplevelse :)

Vi giftet oss i september i fjor og sitter stadig vekk og ser på bildene :)

 

Har ikke fått sjekket om noe nytt treff er satt opp,men det var jo nettopp så regner med de drøyer litt med neste!

 

Er en liten jente dere har nå, ønsker dere gutt nå da?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde heller ikke legetimen var noe vist før rundt uke 12, men ringte nå i dag å hørte. Og da fikk jeg time til neste uke på mandag, er jo bare 8uker på vei da. Men men!! Like greit å komme seg til legen og få det bekreftet :) :)

Hadde noe himla krampe greie i går kveld, ikke noe godt. Skulle liksom hoste,men off det var vondt! Men ikke kjent noe utenom det da..

 

 

Vi giftet oss ikke neste sommer, men om 2 månder :) Begynner å få litt nerver ja.. Men gleder meg :) Kan tenkte meg dere får gode minner av og se bildene ja. Hadde dere stor el lite bryllup da?

Vi blir 16 stk til middag, kun nærmeste familie/faddere og forlovere. Også lurte vi på å arrangere en fest på seinsommerern med venner og slikt,men vi får se nå som jeg ble gravid :) :)

 

 

Jeg sjekket kalenderen og er ingenting som står i veien får neste treff :) Selv om jeg kommer til å grue meg litt, er det vel bedre å bare trø i det :) Er litt sjenert da!!! :)

 

Vi tenker egenlig ikke på kjønn, hverken meg eller samboern. Sist viste vi ikke kjønnet før fødselen, og det vil vi ikke vite nå heller ;) Så lenge det er ett levende barn, er det det samme om det er gutt el jente, håper bare det er friskt og raskt! Har dere tenkt på kjønn da??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke i uke 8 før neste mandag du nei....,jeg er snart i uke 9 nå tror jeg! Hehehe,ikke så lett og holde styr på ukene og dagene :)

De krampene du har hatt virker som noe jeg også har hatt.....skulle hoste en kveld jeg lå i senge og det var så vondt at jeg holdt på å klikke! Men følte lissom ikke det var noe å kontakte legen for!

Men merker jeg er myyyye mer bekymret denne gangen enn det jeg var forrige gang!

 

Dere gifter dere om 2 mnd???? Herregud,at du tør det....hahaha,får krysse alt vi har for at du er i god form!

Vi hadde 54 stk til middag....og droppet vel innom noen stykker til kaffe utpå kvelden,....så det var jo et relativt medium bryllup og veldig koselig!

 

Kjenner flere som bare tar nærmeste familie til middag og heller tar en vennefest senere....,det syns jeg er en veldig koselig måte å gjøre det på!

 

Har sett på kalenderen jeg også....,og det passer egentlig fryktelig dårlig for meg den kvelden.....har bursdag dagen etter og hele familien kommer på dagen :)

Så tror nesten jeg blir nødt å holde meg hjemme for å bake.....

Men skal vi prøve begge to og hive oss rundt neste gang og bli med??

Selv om jeg også syns det er litt ille.... hehehe.

 

Kjønn ja....forrige gang så måtte jeg vite det....holdt ikke ut å vente!

Denne gangen kommer vi nok også til å finne det ut,men denne gangen betyr det lissom ingenting...bare det er et friskt barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, jeg krysser også alt som er får at formen holder seg frem til bryllupet :) Er vel cirka i uke 17 da,er jo rett rundt ultralyd :) :) Husker sist, da merket jeg så vitd jeg var gravid før rundt uke 18 da bekkenet slo seg vrang.

 

Hørt de har fått 3D-ultralyd i byen? 900kr koster det,tror jeg. Tenkt på det dere?? Hadde sikkert vært litt gøy å vært på det, men vi får nå se!!

 

i dag har jeg fått trent og gjort enn del husarbeid, så deili :) Selv om jeg føler meg rimlig utslitt etter jobb, så har jeg funnet ut at det bare er å hive seg rundt! Hvertfall ikke sette seg foran TV :) :)

 

Så bra det ikke bare er meg som syns det er litt skummelt med å møte opp på treff, men tror nok at med ei gang jeg får hilst på de andre så blir det sikkert kjempe koselig :) Håper jeg hvertfall... Og hilst på deg da!! Da tar vi det neste gang da ( så kan jeg mane meg opp i noen uker lenger)!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gifte seg i uke 17....du er tøff som klarer det altså! Får du mye hjelp til planlegging osv? For det husker jeg var veldig stress....

 

Har de 3D her i byen ja....vet du hvor? Har kjempe lyst å gjøre det,man får jo et helt annet inntrykk av hvordan barnet ser ut osv.

Har faktisk ikke nevnt det for min mann enda, så nå satt du meg definitivt på en idè her :)

 

Jøsses,trening,husarbeid og jobb....så flink du er da!

jeg er så grusomt slått ut av den kvalmen for tia jeg....skulle kjøre hjem fra grimstad her på mandag og da hang jeg to ganger ut av bilvinduet og brakk meg :( huff,skal jaffal ikke være lett!

Hva jobber du med forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllupet er så og si ferdig planlagt. Vi blir som sagt bare 16 stk, så holder det på hotel( de pynter,alt med maten ordner de, og rydder) så mottakelsen er i boks. Vi skal bare på prøvesmaking til uka, gleder meg til det!! Skal til byen i morra og se på kjole til jentungen, og slips/skjorte/sko til samboeren... Så mangler vel bare noe stæsj til kjolen min!!

 

På Røngten(sikkert stavet feil men du skjønner vel hva jeg mener??)-sentralen, er det det det heter? Ligger rett over Bakgården, mener jeg å huske!!

 

Joda, noen dagen kommer energien :) :) Hehe!!! Prøver hvertfall å trene ett par ganger i uka, og det er jo alltid noe husarbeid å gjør!!

 

Jobber som fagoperatør (i Kjemisk Teknisk Industri), på en stor bedrift i Kr.Sand(kanke si for mye i tilfelle noen kjente leser her inne, hehe)!!

Enn du da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har pratet med mannen idag,og han syns det hørtes litt spennende ut med 3D ultralyd...., så spørs om ikke jeg må ringe ned til Røntgensenteret ja.....hehehe,heter det! Vært der en gang eller to før!

 

Hahaha,fagoperatør i kjemisk teknisk industri.....hørtes fryktelig avansert ut :) Men har vel en liten mistanke om hvor det kan være! Hvordan går det og jobbe nå som du er gravid da?

 

Jeg jobber som frisør og som bartender,men er sykemeldt fra begge jobbene nå og regner vel egentlig med jeg kommer til å være det resten av svangerskapet! Ganske kjedelig igrunn,men har ingenting med graviditeten å gjøre så da er det jo ikke så masse jeg kan gjøre med det!

 

Har du lagt noe på deg enda da eller? Brudekjolen sitter som den skal lissom?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobben går grei, selv om det er noen ting ikke jeg kan være med på lenger pga strålefare mm. Så sjefen vet om gravditeten og setter meg til andre arb.oppgaver. Men ellers kommer jeg vel til å jobbe lengst mulig,så lenge formen er fin :)

Er vel ikke så veldig avansert,kommer litt ann på det. Begynt i denne jobben får snart ett år siden, og føler jeg lærer noe nytt hver dag! Men har bare vanlig videregåenden og lærlingtid, så ikke så mye utdanning. Men håper å ta noe kurs og slik seinere :)

 

Har ikke prøvd kjolen siden før jeg ble gravid, men den har snørring i ryggen så kan jo justere den ut en del :) Skal på "Kjerrehuset" neste lørdag å legge den opp litt. Den er litt for lang!!

Tror ikke jeg har lagt på meg noe særlig ennå, men er nokså oppblåst om kvelden ja!!

 

Nei, må vel begynne å tenke på å kle seg og slikt. Komfirmansjon i dag, kl12.. Blir jo gøy det! Er hans familie, som vi ikke treffer så ofte. Så koselig å treffe de igjen :) :)

Dere får kose dere i sola i dag!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det en stund siden jeg har fått svart her.....

Gikk det greit i konfirmasjon da? Og har du hatt en fin helg?

Jeg var i barnedåp på søndag og det var spennende, måtte stable meg i kirka til kl elleve,men var jo så kvalm som ett vondt år!

 

Og nå har jeg fått time til ultralyd også,den 13 juli! Har begynt å glede meg masse :)

Har du fortalt til din datter at du skal ha en til eller?

Vi tenke vi skulle fortelle den her hjemme denne uken! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med UL-dato da!! Jeg var hos legen i dag, på første kontroll. Det gikk veldig greit! Jentungen var med, men vet ikke hvor mye ho skjønner. Tror nok ikke ho tenker noe over det, men har jo pratet litt om det med ho. Det er vel glømt rimlig fort!! Hehe.. Tror kanskje ho skjønner litt mer når magen vokser, jeg..

 

Og ble så fornøyd når jeg hørte navnet på jordmora jeg skal til. Det er jo ho samme som var med under forrig fødsel! Jeg ble så lettet da, får vist jeg er heldig husker ho enn del fra den gang. Jeg gruer meg enn del pga ting som skjedde rett etter fødselen, og er jo greit med ei jormor som vet hva jeg har opplevd før!!! Men samtidig tar jo ho i mot sikkert flere unger i uka,så vet jo ikke hvor mye ho husker.

 

Fikk ny time allerede om 4uker. Ei venninne av meg, som er 4uker lenger enn meg hadde første kontroll forrige uke. Og neste time ho skulle på var i august! DET syns jeg var lenge til..

 

Komfirmansjone gikk kjempe greit,men var rimlig utslitt etterpå. Men god mat, gode kaker, og hyggelig å treffe folkene igjen :)

 

Du sliter med kvalmen ja? Off, så kjipt da.. Jeg var himla kvalm i går, spøy vel ei gang el no. Men ellers greier jeg å holde meg unna den verste kvalmen!! Men kjenner jeg må ha noe mat nå, begynneden kvalme på gang...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...