Gå til innhold

Feber og febernedsettende?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet noe når en bør ta febernedsettende? Paracet?

Jeg er 16+2 i dag. Har 38.2 i feber nå.. Kommer til å ta febernedsettende dersom den når 38.5. Har hørt at pulsen til fosteret kommer opp i 200 slag i min, når feberen er høy.

Liker ikke dette..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ta paracet etter doseringen på pakken. Skader ikke fostret og h*n har det 1 grad varmere enn deg.

Skrevet

Det skader fostret mere å gå med høy feber enn om du tar deg en paracett.

Har man feber har kroppen en infeksjon eller bakterie i seg, ta paracett og bli frisk du :))

Skrevet

Paracet kan man ta. Hvis du har ubehag ved feber kan du godt ta det. Men det er ikke nødvendig før temperaturen er over 39,5. Først da er det farlig for fosteret.

Skrevet

Tusen takk for svar dere:) Uff.. liker ikke dette, kjenner jeg blir litt redd. Er ikke bare meg selv å ta hensyn til.. Men takk for at dere svarte så raskt, føler meg tryggere allerede. Drikker masse vann og har nå satt opp verandadøra. Begynte å koke.. Jeg har fremdelse 38.2 men har ikke tatt tablett enda. Skal se det ann en liten time til, og så venter senga. Uff ikke kjekt å bli syk når man er gravid..

Nok en gang, tusen takk for svar:)

Skrevet

Ikke vær redd for å ta paracet, det er ganske så trygt ifølge hva jeg har lest i magasinet "Gravid" (om man kan stole på det??) Men ibux må man styre unna.

Skrevet

Paracet er helt trygt:)Bare følg pakkningsvedlegget

Skrevet

Feber er ikke farlig for fosteret, anbefaler ikke å ta febernedsettende dersom det ikke plager deg, men paracet er helt greit å ta når man er gravid :o)

Skrevet

Mente forøvring "normal" feber, dersom tempraturen stiger til 39-40 og man har generelt nedsatt allmenntilstand, så ville jeg tatt en tur til legen. Dette er for at høy feber kan gi indikasjon på en infeksjon i kroppen, og sykdommen i seg selv kan være mer skadelig enn selve feberen. Men jeg har hatt influensa, urinveisinfeksjon og luftveisinfeksjon med 40 i feber ila dette sv.skapet, har gått på pencilinkur flere ganger, og babyen har det fortsatt bra ;-) Babyen har ikke feber fordi du har det :o)

Feber ila første trimesteret av sv.skapet som er omdiskutert blant ekspertene om det er farlig eller ei.. Du er nok uansett over den grensen :) På lommelegen osv. kan du lese generelt om feber og graviditet dersom det beroliger deg!

GOD BEDRING!

Her en link, litt gammel dato, men:

http://www.dagensmedisin.no/nyheter/2002/12/18/feber-ikke-farlig-for-gravi/index.xml

Skrevet

Tusen takk for godt svar:)

Jeg var veldig heldig i går. Av en eller annen grunn så snudde feberen av seg selv og gikk ned fra 38.2 til 37.8 da jeg gikk å la meg. Dette var herlig for da slapp jeg å ta paracet. I dag har jeg sovet mye og nå har feberen gått bort:) Er slapp og tett men føler meg noenlunde pigg:) Fått i meg litt mat også:) Men det som var utrulig rart er at i natt har jeg kjent mye liv nederst i magen:D Mange små spark gang på gang. Dette var ikke noe lemus, så i natt ble jeg overbevist:) Herlig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...