Gjest Skrevet 13. april 2009 #1 Skrevet 13. april 2009 Og er det best med potte eller doring? Han er 17mnd, synes kanskje det virker litt tidlig.
Gjest Skrevet 13. april 2009 #2 Skrevet 13. april 2009 Mine foretrekker doring. Har begynt i det små rundt 2,5 år, men eldstemann sluttet ikke før han var like over 3 år. Da var han helt klar selv, og har knapt hatt uhell.
Gjest Skrevet 13. april 2009 #3 Skrevet 13. april 2009 Vi har satt dem opp på do når de har vist interesse for det (missliker potte synes det er uhygienisk), noe som har vært mellom 1,5 og 2 år, men har ikke begynt å ta det skikkelig på alvor før etter de har blitt 2,5 år. Eldstemann var 2 år og 8 mnd og mellomste 2 år og 10 mnd når de sluttet med dagbleie, nattbleien satt på til rundt 4 års alder på begge.
Gjest Skrevet 13. april 2009 #4 Skrevet 13. april 2009 Eldste min startet da han var 17 mnd. Nå er han 20 mnd og kjempeflink. Det går så bra at vi prøver avvenning til sommeren da er han ca 2 år.
♥Cherrypie♥ Skrevet 13. april 2009 #5 Skrevet 13. april 2009 begynnte å introdusere doen/potta da hun var 20mndr.nå er hun akkurat fyllt to å bruker doring.setter henne på do 20min etter mat så bæsjer hun der..å nå vet hun jo at det er der man helst tisser og bæsjer å hun sier fra når hun har lyst åsså setter vi henne der til faste tider vi vet det bruker å skje noe...stresser ikke med det men har jo litt som mål å bli tørr i sommer:) siden hun er klar.. Du merket d fort om barnet er klar eller ikke..ta en pause åsså prøv igjen bare for å gjøre barnet kjent med det:) er veldig greit for når de er fyllt 2 da skjønner det veldig mye plutselig å da er doen en kul ting! lykke til!
Gjest Skrevet 13. april 2009 #6 Skrevet 13. april 2009 Foreløpig har han hatt mest lyst til å kaste ting i do, nøklene mine for eksempel og her en dag nesten mobilen min.... Men kanskje en ide å kjøpe en doring og ta det gradvis. Har forresten hørt at et sted i Karibien så er barna bleiefrie før de er 1 år. Mye fordi bleier er så dyrt. Men selvsagt enklere med uhell i varmt klima.
Gjest Skrevet 13. april 2009 #7 Skrevet 13. april 2009 Ja, vi begynte selvfølgelig å la de få tisse på do før 2,5 år, men ikke seriøse forsøk på å slutte med bleie.
Gjest Skrevet 13. april 2009 #8 Skrevet 13. april 2009 Her er snuppen 2 år og 3 mnd. Sitter på potta daglig ( morgen og kveld, ikke alltid begge gangene) og tisser / bæsjer på potta da. Det har han gjort lenge.. Tror han begynte med det når han var tja.. *tenkte.. kanskje når han var rundt 20 mnd eller noe.. Men jeg har ikke masa om det.. men jeg henta en potte hjemme hos mamma.. og når han så den på badet så ville han prøve.. sånn det begynte egentlig.. Vi har litt lyst til å prøve å få han ren dette året.. Men vet liksom ikke helt hvordan vi skal gjøre det videre.. 17 mnd.. hadde ikke giddet å prøve engang jeg da;)
Gjest Skrevet 13. april 2009 #9 Skrevet 13. april 2009 Jeg syns også potte egentlig er litt ekkel.. men han nekter å sitte på doen enda;)
Smiiil :o) Skrevet 13. april 2009 #10 Skrevet 13. april 2009 Snuppa her er 16 måneder. Vi begynte med potta for ikke lenge siden. Hun er kjempeflink. Naturligvis tisser hun i bleia også. Men vi setter henne på potta til høvelig faste tidspunkt (etter måltider) og da kommer det ofte noe. Håper hun kan være bleiefri rundt to år. Dette var jo vanlig da vi var små og de ikke hadde engangsbleier. Selv om hun ikke gjør noe på potta hver gang, så får hun jo likevel pottetreningen tenker jeg. Så tidlig som mulig!! ) Men har aldri tvunget henne. Må være lystbetont tenker jeg.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 13. april 2009 #11 Skrevet 13. april 2009 Vi begynte med potte til storebror n¨r han var 15 mnd, men han hadde overhodet ingen interesse for det, så vi gadd ikke bry oss mer om det før han var 2,5 år. Da fikk han begynne å tisse litt ute og på do.. men han var ikke tørr før han var 3,5 år... Da var han klar og etter det har han ikke hatt mer enn 3-4 uhell (på 2 år) Lillebror har sett og lært av storebror når han tisser, og har prøvd å tisse på do (uten at noe kommer) Men han er nok ikke klar enda...
Gjest Skrevet 13. april 2009 #12 Skrevet 13. april 2009 begynte da de begge var rundt året, og har knapt skiftet en bæsjebleie etterpå;-) Største sluttet med bleie når hun var to år og 4 mnd. Minsta bæsjer bare i do(doring) og går av og til bort til do og løfter lokket når hun vil tisse også. Hun er 1 år og 4 mnd. kjempeflink! Foretrekker doring og synes potte er litt vemmelig. Men et tips: legg masse papir nederst i potta, så blir det ikke så mye gris. jeg synes det er kjekt å slippe bæsjebleier, og jenta mi synes det er kjekt å bæsje i do:-)
erteposen + 4 Skrevet 13. april 2009 #13 Skrevet 13. april 2009 Mine gutter brukte bare doring. Eldstemann begynte vi rundt 2,3-2,4. Han ville vel selv, og bæsja på do. Han var uten dagbleie rundt 2,7 og uten nattbleie fra 3 år. Minsten var tidligere ute, inspirert av broren tenker jeg. Alle på avd. til minsten hadde slutta med bleie da de ble 3 år, jentene gjerne før gutta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå