Gå til innhold

amme-bh


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei! Lurer litt på hva dere andre gjør ang amme-bh... kjøper dere nå før fødselen, eller venter dere til etter for å se hvordan de ender opp? og er det noen som har noen spes å anbefale? har prøvd en på change- butikken, men syns den hadde så dårlig hold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hørt at d kan være lurt å vente til en har kommet igang m ammingen, eller kjøpe en str større. De anbefaler også å kjøpe bh uten spiler, da de kan være m å "stenge" melke-kanalene.

Jeg har et par fra forrige gang som jeg håper jeg kan bruke. Har ingen spesielle å anbefale deg, men kan være lurt å gå i en undertøysforretning for å få gode råd til valg av bh. Viktig at den er god å ha på, og gi riktig støtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har tips til deg :)

 

Har selv følt meg litt usikker. Mange har sagt jeg bør vente - fordi man vet ikke om man blir Dolly Parton 2 eller 3 de første dagene liksom. (Men Dolly Parton blir man visst ;-) Samtidig har jeg hørt man bør ha med amme-bh på sykehuset.

 

Har vært så heldig å arve et par amme-bh'r av en venninne. De funker å ha på seg nå, men det er samtidig plass til mer :)

 

I tillegg har jeg kjøpt en TRIUMPH BH - type Mamabel soft. Det er her tipset kommer inn. Ble anbefalt denne av en venninne. Den får du kjøpt på Cubus til 299. Jeg kjøpte min med 25 % i forrige uke. Den er kjempegod! Veldig stretchy og fin! Jeg bruker 75 B til vanlig, men valgte å gå opp til 75 C. (Prøvde både 80 B, 80 C, 85 B og 85 C, men 75 C satt absolutt best, samtidig som jeg har litt å gå på.)

 

Pga magen som føles "oppunder puppene", er den litt trang rundt. Jeg er nok større i brystvidde nå pga graviditeten. Valgte da å kjøpe en bh-forlenger på Lindex. Dette var MYE lurere enn å gå opp til 80 C, fordi cup'ene var mye mer riktige med 75 C. (Merk at hektene på forlengeren sitter et par millimeter tettere enn hektene på bh'n, men dette har ingen betydning.)

 

Elsker å bruke denne bh'n! Synes spile-bh klemmer for mye om dagen, men med denne så får jeg mindre vondt. Bruker vattert bh til vanlig, men denne er bare tynn og stretchy på en veldig holdbar måte. Må jo bruke ammeinnlegg når babyen kommer likevel, så greit at bh'ene ikke er vatterte. Fordi stoffet er så stretcy, er jeg ganske sikker på at den vil romme even bigger boops :) :)

 

Jeg tar med denne + de to arvede bh'ene på sykehuset. Da har jeg i alle fall et utgangspunkt. Om Triumph'en mot alle odds skulle bli for liten, har jeg ikke tapt noe. Har glede av den nå (God bh!) + at man blir mindre senere i ammeperioden.

 

Lykke til!

 

Hilsen Mrs Boops

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har igjen 3 uker til termin og har kjøpt en bh som var litt romslig slik at jeg kan bruke den akkurat når melka kommer og puppene er helt sprengte. Så kjøpte jeg en som er passe nå men som nok kan utvides litt (veldig stretchy og godt stoff).

 

Den siste vil jeg absolutt anbefale. Er Triumph's Mamabel Comfort som koster 249,- på Lindex/Cubus, men som jeg kjøpte billigere på nettet (der kunne den også skaffes i sort, ikke bare hvitt).

 

Jeg har gått fra 80E til 85G/H i svangerskapet, så har vært veldig vanskelig å finne amme bh, men den fra Triumph er så elastisk i stoffet at jeg kan bruke 85EE. Veldig behagelig!

 

Kommer nok til å kjøpe noen flere etter fødsel når jeg ser hvor puppene ender opp, men synes det er greit å ha et par stykker på sykehuset og første tiden hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk!!:) fantastisk...da skal jeg ut i morra og prøve triumph`s sin... har prøvd diverse i dag, men det er jo slettes ikke hold. har gått fra 75f til 85g/h og trenger virkelig en med god hold. har vært helt fortvila over utvalget jeg har finni rundt om. men som sagt..rett ut i morra! og slettes ikke dumt med sånn forlenger. går nok til anskafelse av det også i morgen den dag.

takk igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg som også har str 85g/h igjen:

 

Siden du også sliter med behov for store størrelser, kan jeg nevne at Abecita har kommet med amme-bh med spiler opp til J-cup (små i str, fantes tidligere opp til H-cup). Jeg måtte helt opp i J-cup, men da er den litt romslig. Spilene går rett bakover, slik at de ikke klemmer av kjertelvev. Denne gir god støtte og er også behagelig å ha på. Kan kjøpes i spesialforretninger og koster ca 300 kr.

 

Link med bilde og beskrivelse:

 

http://abecita.timarco.no/Product0bbe8c9b-ab55-418d-97b1-674ebf4b6165.aspx

 

Her er link til den fra Triumph som jeg nevnte tidligere:

 

http://triumph.timarco.no/Product61a751eb-c86f-47a5-9e86-ab13b20618cd.aspx

 

Anita har gode amme-bh'er, str går opp til h-cup men disse er litt dyrere. Babyshop har disse hvis du ønsker å prøve dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ut i fra egen erfaring kan jeg ihvertfall anbefale å vente til du har ammet noen uker med å kjøpe dyre amme-bh'er, fordi puppene kan være enorme og veldig sprengte helt til å begynne med, men etter hvert tilpasse seg etterspørselen etter melk litt mer, og "roe seg" litt

 

unngå bøyler, og sømmer på innsiden, pass på at det ikke er noen kanter/sømmer som kan stramme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er faktisk litt sjokkert, men fant ammebh på hm. Jeg bruker ALDRI bher generelt fra hm, fordi jeg synes de er ubehagleige. I svangerskapet har jeg sverget til bommulsbh og det fant jeg på hm sin mammaavdeling. Ved en tilfeldighet så jeg at det også var amme bh. Synes de er fantatiske å ha på samt billig!! Og jeg er generelt av den oppfatningen at det er verdt å kjøpe en god og dyr bh:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har faktisk kjøpt tre ammebh'er allerede. En av dem er utrolig nok litt stor foreløpig (men så er den også str 80J), de andre to bruker jeg nå, og håper på å kunne bruke en måned eller to etter fødselen også. Alle mine vanlige bh'er i str 75G har spiler, og de klemmer sånn øverst på magen nå, siden lillesnell har rumpa si rett under ribbeina mine, så nå er det kun ammebeh'er for meg, gitt.

Er kjempefortvila over at puppene har blitt sååå store i dette svangerskapet- til vanlig må jeg bestille bh'er fra figleaves, men hvis puppene blir enda større etter fødselen, har verken de eller bravissimo store nok bh'er heller- og hva gjør jeg da? Slenger dem i hver sin plastpose og satser på det beste?

Hadde sikkert vært greiere hvis jeg var større rundt ryggen, men med str 75 der til vanlig, er det jo umulig å finne store nok cup'er, og jeg kan ikke gå opp i cm, for da detter jo puppene ut under strikken... Forferdelig kjipt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...